defender 130 rijders....
-
Ron
defender 130 rijders....
Klopt het dat, als 130 rijders, jullie chassisnummer begint met salldkh......?
Ik kom een nummer tegen met salldhab.....wat een 110 pick zou moeten zijn.....
Ik kom een nummer tegen met salldhab.....wat een 110 pick zou moeten zijn.....
-
VeeTee
Re: defender 130 rijders....
Volgens onderstaande codering een Defender 110, truckcab, 2.5l 4cyl turbodiesel...
1980 - Date (Worldwide, except the United States) All these years use the conventional Vehicle Identification Number (VIN)
Digits
1 Geographic Region: S = Europe
2 Country: A = United Kingdom
3 Manufacturer: L = British Leyland/Land Rover
4,5 (model)
LB = Series III, Stage I, Lightweight
LD = 90 & 110, later Defender
LH = Range Rover (mk I) (Classic)
LJ = Discovery
LN = Freelander
LP = Range Rover (mk II)
LT = Discovery, Series II
6 (wheelbase)
A = 88" & Freelander, & 100" for RR mk I
C = 109" and 1 ton
G = 100"
H = 110" & 147"
K = 127"
M = Special
R = 110"
S = Military 110"
V = 92.3"
7 (body type)
A = Truck Cab, Soft Top or Hard Top (Utility body)
B = 3 door Station Wagon, or Freelander 5 door hardtop
E = 2 door Crew Cab
F = 4 door Crew Cab
H = High Capacity pick-up (Some had an A instead of the H)
M = 5 door Station Wagon & 7 Door SW
R = Monteverdi Range Rover
8 (engine)
B = 2.5l, 4 cylinder, Turbo diesel
C = 2.5l, 4 cylinder, diesel
D = 2.5l, 4 cylinder, petrol
F = 200 Tdi & 300 Tdi (2.5 Liter, 4 cylinder, Turbor Diesels)
G = 2.25l diesel & Freelander V6
H = 2.25l petrol
M = 3.9 liter V8 (injection)
P = 2.6l 6 cylinder, petrol
V = 3.5l V8 petrol (carburettor)
Y = 2 liter T16 petrol
Z = 3.9 liter Izuzu diesel
3= 4.2 V8 petrol (injection)
8 = Td5
9 (steering/transmission)
1 = RHD, 4 speed
2 = LHD, 4 speed
3 = RHD, automatic
4 = LHD, automatic
5 = RHD, 4 speed & overdrive
6 = LHD, 4 speed & overdrive
7 = RHD, 5 speed
8 = LHD, 5 speed
10 (model variant/model year?)
A = up to 1983-1984
B = 1985-1987
E = 1988
F = 1989
G = 1990
H = 1991
J = 1992
K = 1993
L = 1994
M = 1995
N = 1996
? = 1997
? = 1998
W = 1999
? = 2000
1 = 2001
2 = 2002
11 (assembly location)
A = Solihull
F = CKD
V = South Africa
12-17 (serial number)
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
1980 - Date (Worldwide, except the United States) All these years use the conventional Vehicle Identification Number (VIN)
Digits
1 Geographic Region: S = Europe
2 Country: A = United Kingdom
3 Manufacturer: L = British Leyland/Land Rover
4,5 (model)
LB = Series III, Stage I, Lightweight
LD = 90 & 110, later Defender
LH = Range Rover (mk I) (Classic)
LJ = Discovery
LN = Freelander
LP = Range Rover (mk II)
LT = Discovery, Series II
6 (wheelbase)
A = 88" & Freelander, & 100" for RR mk I
C = 109" and 1 ton
G = 100"
H = 110" & 147"
K = 127"
M = Special
R = 110"
S = Military 110"
V = 92.3"
7 (body type)
A = Truck Cab, Soft Top or Hard Top (Utility body)
B = 3 door Station Wagon, or Freelander 5 door hardtop
E = 2 door Crew Cab
F = 4 door Crew Cab
H = High Capacity pick-up (Some had an A instead of the H)
M = 5 door Station Wagon & 7 Door SW
R = Monteverdi Range Rover
8 (engine)
B = 2.5l, 4 cylinder, Turbo diesel
C = 2.5l, 4 cylinder, diesel
D = 2.5l, 4 cylinder, petrol
F = 200 Tdi & 300 Tdi (2.5 Liter, 4 cylinder, Turbor Diesels)
G = 2.25l diesel & Freelander V6
H = 2.25l petrol
M = 3.9 liter V8 (injection)
P = 2.6l 6 cylinder, petrol
V = 3.5l V8 petrol (carburettor)
Y = 2 liter T16 petrol
Z = 3.9 liter Izuzu diesel
3= 4.2 V8 petrol (injection)
8 = Td5
9 (steering/transmission)
1 = RHD, 4 speed
2 = LHD, 4 speed
3 = RHD, automatic
4 = LHD, automatic
5 = RHD, 4 speed & overdrive
6 = LHD, 4 speed & overdrive
7 = RHD, 5 speed
8 = LHD, 5 speed
10 (model variant/model year?)
A = up to 1983-1984
B = 1985-1987
E = 1988
F = 1989
G = 1990
H = 1991
J = 1992
K = 1993
L = 1994
M = 1995
N = 1996
? = 1997
? = 1998
W = 1999
? = 2000
1 = 2001
2 = 2002
11 (assembly location)
A = Solihull
F = CKD
V = South Africa
12-17 (serial number)
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
-
Ron
Re: defender 130 rijders....
Dag Vincent,
Die data heb ik ook, vandaar dat ik er achter kom dat het chassisnummer niet overeenkomt met het model......tjsa, en nu...
Die data heb ik ook, vandaar dat ik er achter kom dat het chassisnummer niet overeenkomt met het model......tjsa, en nu...
-
Marc-my-Words
Re: defender 130 rijders....
Ron 2.8teedee Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dag Vincent,
>
> Die data heb ik ook, vandaar dat ik er achter kom
> dat het chassisnummer niet overeenkomt met het
> model......tjsa, en nu...
De eerste 130-ers zijn geboren als 110-ers zo heb ik altijd begrepen.
Dus wellicht is dat bij jouw niet kloppende chassisnummer de verklaring.
Marc
-------------------------------------------------------
> Dag Vincent,
>
> Die data heb ik ook, vandaar dat ik er achter kom
> dat het chassisnummer niet overeenkomt met het
> model......tjsa, en nu...
De eerste 130-ers zijn geboren als 110-ers zo heb ik altijd begrepen.
Dus wellicht is dat bij jouw niet kloppende chassisnummer de verklaring.
Marc
-
VeeTee
Re: defender 130 rijders....
Dat dacht ik ook al:
Dan zal het geen 130 maar een 127 zijn. Die werd gemaakt door een 110 chassis dor te zagen en met 17 inch te verlengen...
[en.wikipedia.org]
Dan zal het geen 130 maar een 127 zijn. Die werd gemaakt door een 110 chassis dor te zagen en met 17 inch te verlengen...
[en.wikipedia.org]
-
Marc-my-Words
Re: defender 130 rijders....
VeeTee Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat dacht ik ook al:
> Dan zal het geen 130 maar een 127 zijn. Die werd
> gemaakt door een 110 chassis dor te zagen en met
> 17 inch te verlengen...
> [en.wikipedia.org]#
> The_127_and_130
De meeste 130 hebben overigens ook "slechts" een wielbasis van ongeveer 127 inch, zoals 90's ook bijna 3 inch meer wielbasis hebben.
Marc
-------------------------------------------------------
> Dat dacht ik ook al:
> Dan zal het geen 130 maar een 127 zijn. Die werd
> gemaakt door een 110 chassis dor te zagen en met
> 17 inch te verlengen...
> [en.wikipedia.org]#
> The_127_and_130
De meeste 130 hebben overigens ook "slechts" een wielbasis van ongeveer 127 inch, zoals 90's ook bijna 3 inch meer wielbasis hebben.
Marc
-
Ron
Re: defender 130 rijders....
en een 89er hoort zo ook bij de eerste 130's ?
Zou mooi zijn!
Zou mooi zijn!
-
Ron
Re: defender 130 rijders....
Lees net dat na 1990 het pas een 130 werd en daarvoor een 127 is..........
-
Bart74
Re: defender 130 rijders....
Klopt wel. De meeste 130's die ik gehad heb (1984, 1985, 1987 en 1989) hadden allemaal 110 chassisnumers. Dit waren verlengde 110's. Na 1990, zoals Dennis zegt, zijn het geen verlengde 110's meer maar aparte auto's.
Dit is duidelijk aan het chassis te zien als je eronder kruipt.
Bart
Dit is duidelijk aan het chassis te zien als je eronder kruipt.
Bart
-
Madcap
Re: defender 130 rijders....
Ik weet niet hoe een chassis van een verlengde 110 er vanonder uitziet maar mijn 130 bestaat uit twee stukken chassis en in het midden een verbinding van kokerbalken. Lijkt me toch een kwestie van doorzagen en verlengen?
[www.terrazzo.nl]
[www.hemmaibackabro.blogspot.com]
[www.terrazzo.nl]
[www.hemmaibackabro.blogspot.com]
-
Ron
Re: defender 130 rijders....Behendigheid..
Mag ik vragen of je een beetje door het verkeer etc heen komt met een 130 of is het echt lastig soms, gezien de auto een stukkie langer is?
Ik zit weinig in de stad en kom niet in Parijs , dus veel fileparkeren zal niet echt hoeven. Het lijkt me een echte all-round auto, op de lengte na dan, maar misschien moet ik het gewoon ervaren....
Ik zit weinig in de stad en kom niet in Parijs , dus veel fileparkeren zal niet echt hoeven. Het lijkt me een echte all-round auto, op de lengte na dan, maar misschien moet ik het gewoon ervaren....
-
Marc-my-Words
Re: defender 130 rijders....Behendigheid..
Tja, 't is maar wat je wilt/verwacht.
Bij het locale winkelcentrum kon ik met mijn 110 net aan zonder steken rondkomen.
Hetzelfde met de smallere Pyreneeën-passen (de oude Peugeot's hadden een grote draaicirkel).
Een 110 kan je met wat handigheid nog op een bospad keren, een 130 is dan gewoon te lang.
Aan de andere kant: als je kan rijden dan rijdt een 130 alleen maar lekkerder, de langere wielbasis geeft gewoon meer comfort.
Grootste minpunt: je kan in een 130 zonder aanvullende en stevige maatregelen niet slapen, een een 110 HT gaat dat prima zolang je net langer als gemiddeld bent. Waren deze 130-eigenschappen en vooral dat laatste makkelijker geweest dan had ik er ook eentje gehad.
Marc
Bij het locale winkelcentrum kon ik met mijn 110 net aan zonder steken rondkomen.
Hetzelfde met de smallere Pyreneeën-passen (de oude Peugeot's hadden een grote draaicirkel).
Een 110 kan je met wat handigheid nog op een bospad keren, een 130 is dan gewoon te lang.
Aan de andere kant: als je kan rijden dan rijdt een 130 alleen maar lekkerder, de langere wielbasis geeft gewoon meer comfort.
Grootste minpunt: je kan in een 130 zonder aanvullende en stevige maatregelen niet slapen, een een 110 HT gaat dat prima zolang je net langer als gemiddeld bent. Waren deze 130-eigenschappen en vooral dat laatste makkelijker geweest dan had ik er ook eentje gehad.
Marc
-
Bart74
Re: defender 130 rijders....Behendigheid..
Draaicirkel is waardeloos... ik geloof iets van 17 meter (de draaicirkel van een Triumph Herald/Vitesse zou gemakkelijke geweest zijn).
Bij een kennis van me moet ik achter op het terrein steken.. hij rijdt ineens rond met zijn Valmet met giertank erachter...
Bij een kennis van me moet ik achter op het terrein steken.. hij rijdt ineens rond met zijn Valmet met giertank erachter...
-
Madcap
Re: defender 130 rijders....Behendigheid..
Valt allemaal reuze mee, iedereen heeft enorm respect voor je, achteruit inparkeren gaat uitstekend (je helpt de openbare groenvoorziening bij parkeerhavens een beetje binnen de perken te houden), zolang je denkt dat je in een vrachtauto rijdt is de draaicirkel (met spacers) redelijk te doen. Parkeerhavens in de steden worden alleen steeds korter en dat is wel een probleem, hoewel je gelijk kan zien waar je auto staat, zeker als je met je kont over de stoep staat. Voor rolstoelers en rollatoren is dat erg vervelend. En even bij de kruising omdraaien als je verkeerd bent gereden kun je ook vergeten.
-
eleftheros
Re: defender 130 rijders....
Je hebt twee soorten 130. De originele 127" zoals hij nu nog steeds wordt gemaakt, en die hier in den lande wordt verbouwt bij Terberg zodat hij aan de grijs kentekenregeling voldoet en herkenbaar is met de "high cappacity" achterbak. En de speciaal voor Nederland gefabriceerde 130. Dit is een 110 pick-up, die bij de afdeling Special vehicles werd doorgezaagd en verlengt tot 129". Deze is herkenbaar door zijn "normale" 110 achterkant en heeft dus ook een chassisnummer van een 110. Ze werden destijds gewoon uit de voorraadauto's de fabriek aan de overkant in gereden en aangevuld met onderdelen uit het magazijn. Daarom zitten er allerlei onderdeelnummerstickers binnen de later aangebrachtte panelen. Bij de kenners staat de Nederlandse uitvoering ook wel bekend als "streched 110". De produktie was destijds nogal duur vanwege al dit handwerk maar schijnt vooral gestopt te zijn vanwege een millitaire order waardoor de portefuille van de afdelin SVO vol zat. Helaas, want ik vind die "normale"achterkant zoveel mooier dat ik mijn 130 nooit zal wegdoen voor een nieuwe, maar gelukkig voor de fabriek is dat slechts mijn smaak en niet die van iedereen.
Ben.
Ben.
-
Marc-my-Words
Re: defender 130 rijders....
Madcap Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je kunt alles langer maken natuurlijk...
HaHa, een zwangere Vespapa.
Maar of langer ook beter is?
"Size doesn't matter", althans binnen bepaalde grenzen.
-------------------------------------------------------
> Je kunt alles langer maken natuurlijk...
HaHa, een zwangere Vespapa.
Maar of langer ook beter is?
"Size doesn't matter", althans binnen bepaalde grenzen.
-
Ray
Re: defender 130 rijders....
eleftheros Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je hebt twee soorten 130. De originele 127" zoals
> hij nu nog steeds wordt gemaakt, en die hier in
> den lande wordt verbouwt bij Terberg zodat hij aan
> de grijs kentekenregeling voldoet en herkenbaar is
> met de "high cappacity" achterbak. En de speciaal
> voor Nederland gefabriceerde 130. Dit is een 110
> pick-up, die bij de afdeling Special vehicles werd
> doorgezaagd en verlengt tot 129". Deze is
> herkenbaar door zijn "normale" 110 achterkant en
> heeft dus ook een chassisnummer van een 110. Ze
> werden destijds gewoon uit de voorraadauto's de
> fabriek aan de overkant in gereden en aangevuld
> met onderdelen uit het magazijn. Daarom zitten er
> allerlei onderdeelnummerstickers binnen de later
> aangebrachtte panelen. Bij de kenners staat de
> Nederlandse uitvoering ook wel bekend als
> "streched 110". De produktie was destijds nogal
> duur vanwege al dit handwerk maar schijnt vooral
> gestopt te zijn vanwege een millitaire order
> waardoor de portefuille van de afdelin SVO vol
> zat. Helaas, want ik vind die "normale"achterkant
> zoveel mooier dat ik mijn 130 nooit zal wegdoen
> voor een nieuwe, maar gelukkig voor de fabriek is
> dat slechts mijn smaak en niet die van iedereen.
> Ben.
Betekend dit dat een buitenlandse 130 niet aan onze grijs kenteken regeling voldoet???
Ik ben zo eens verder aan t kijken en in bijv. spanje zie ik dat de 130's toch wel wat goedkoper zijn dan hier.
-------------------------------------------------------
> Je hebt twee soorten 130. De originele 127" zoals
> hij nu nog steeds wordt gemaakt, en die hier in
> den lande wordt verbouwt bij Terberg zodat hij aan
> de grijs kentekenregeling voldoet en herkenbaar is
> met de "high cappacity" achterbak. En de speciaal
> voor Nederland gefabriceerde 130. Dit is een 110
> pick-up, die bij de afdeling Special vehicles werd
> doorgezaagd en verlengt tot 129". Deze is
> herkenbaar door zijn "normale" 110 achterkant en
> heeft dus ook een chassisnummer van een 110. Ze
> werden destijds gewoon uit de voorraadauto's de
> fabriek aan de overkant in gereden en aangevuld
> met onderdelen uit het magazijn. Daarom zitten er
> allerlei onderdeelnummerstickers binnen de later
> aangebrachtte panelen. Bij de kenners staat de
> Nederlandse uitvoering ook wel bekend als
> "streched 110". De produktie was destijds nogal
> duur vanwege al dit handwerk maar schijnt vooral
> gestopt te zijn vanwege een millitaire order
> waardoor de portefuille van de afdelin SVO vol
> zat. Helaas, want ik vind die "normale"achterkant
> zoveel mooier dat ik mijn 130 nooit zal wegdoen
> voor een nieuwe, maar gelukkig voor de fabriek is
> dat slechts mijn smaak en niet die van iedereen.
> Ben.
Betekend dit dat een buitenlandse 130 niet aan onze grijs kenteken regeling voldoet???
Ik ben zo eens verder aan t kijken en in bijv. spanje zie ik dat de 130's toch wel wat goedkoper zijn dan hier.
-
Def130 Traveling in Style
Re: defender 130 rijders....
Dat klopt idd. Zonder aanpassingen geen grijskenteken...
Groeten,
Tsjip
05092010189.jpg --> mod_embed_images_loadimage('54535c386d5ac403f79a331bc3944343', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-NouK9NhrWRM%2FTIdWI0uqUoI%2FAAAAAAAAAI8%2F5jN2Ca2kb54%2Fs800%2F05092010189.jpg', 'https://lh5.googleusercontent.com/-NouK9NhrWRM/TIdWI0uqUoI/AAAAAAAAAI8/5jN2Ca2kb54/s800/05092010189.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-NouK9NhrWRM%2FTIdWI0uqUoI%2FAAAAAAAAAI8%2F5jN2Ca2kb54%2Fs800%2F05092010189.jpg', '', 12583602, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groeten,
Tsjip
05092010189.jpg --> mod_embed_images_loadimage('54535c386d5ac403f79a331bc3944343', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-NouK9NhrWRM%2FTIdWI0uqUoI%2FAAAAAAAAAI8%2F5jN2Ca2kb54%2Fs800%2F05092010189.jpg', 'https://lh5.googleusercontent.com/-NouK9NhrWRM/TIdWI0uqUoI/AAAAAAAAAI8/5jN2Ca2kb54/s800/05092010189.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-NouK9NhrWRM%2FTIdWI0uqUoI%2FAAAAAAAAAI8%2F5jN2Ca2kb54%2Fs800%2F05092010189.jpg', '', 12583602, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Marc-my-Words
Re: defender 130 rijders....
Def130 Traveling in Style Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat klopt idd. Zonder aanpassingen geen
> grijskenteken...
>
> Groeten,
>
> Tsjip
Maarrrr .... die aanpassingen mogen ook in een "andere" richting.
Als je je laadbak op containerpunten zet en een losse achterlicht-balk toevoegt en dus de auto als chassis-cabine laat keuren dan is ie ook grijs en minstens zo veelzijdig, tevens heb je het bescheiden voordeel dat de auto als chassis-cabine nog iets lichter kan uitpakken. De losse laadbak is dan lading, en zo je wilt kan je ook een dicht bakkie laden (of een campercabine).
Je snapt niet hoe het toch mogelijk is dat LandRover NL nog niet op dit lumineuze idee is gekomen, het lijkt wel of ze Terberg willen subsidiëren.
Marc
-------------------------------------------------------
> Dat klopt idd. Zonder aanpassingen geen
> grijskenteken...
>
> Groeten,
>
> Tsjip
Maarrrr .... die aanpassingen mogen ook in een "andere" richting.
Als je je laadbak op containerpunten zet en een losse achterlicht-balk toevoegt en dus de auto als chassis-cabine laat keuren dan is ie ook grijs en minstens zo veelzijdig, tevens heb je het bescheiden voordeel dat de auto als chassis-cabine nog iets lichter kan uitpakken. De losse laadbak is dan lading, en zo je wilt kan je ook een dicht bakkie laden (of een campercabine).
Je snapt niet hoe het toch mogelijk is dat LandRover NL nog niet op dit lumineuze idee is gekomen, het lijkt wel of ze Terberg willen subsidiëren.
Marc
-
Madcap
Re: defender 130 rijders....
Je kunt zo'n uitvoering gewoon in Engeland bestellen. Je wilt niet weten wat dat kost
-
Ron
Re: defender 130 rijders....
Ik ga met een "leeg" chassis naar de RDW en heb al spatborden en een lichtbalk liggen om te monteren ..... Het is ook mijn bedoeling om af en toe te kunnen switchen van laadbak.