Hallo,
ik heb een Range Rover Classic type 1 met een 2.4 VM-diesel motor.
Ik zou graag een ander type dieselmotor in willen bouwen maar welke motoren kunnen zonder al te veel aanpassingen worden ingebouwd.
Past er bijvoorbeeld een 2.5 200Tdi of 300Tdi in? en zo ja waar kan ik deze het beste gebruikt aanschaffen?
(Ben het gevoelige VM-blok meer dan zat). Er hangt momenteel een handgeschakelde 5-bak achter.
Bij voorbaat dank.
Bart van Walderveen
Motorwissel RR Classic I
-
paul be
Re: Motorwissel RR Classic I
hoezo is je VM-blok gevoelig?
Een goed onderhouden VM schijnt het ook goed te doen....
defender 110 300TDi
Een goed onderhouden VM schijnt het ook goed te doen....
defender 110 300TDi
-
ToyRoverlander
Zijn erg gevoelig voor warmte. De koppen trekken gauw krom, en gezien die nieuw iets van 400pond per stuk (!) kosten.......
Ik heb ook een RR gehad met 2.4VM, superblok ALS ie liep. Probleem was het starten, ding was wat versleten.... Wel beresterk!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Ik heb ook een RR gehad met 2.4VM, superblok ALS ie liep. Probleem was het starten, ding was wat versleten.... Wel beresterk!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
-
Bart van Dessel
De aandrijflijn en chassis van een VM is exact hetzelfde als van een V8, behalve de bellhouse dan. Je moet de steunen aan het chassis veranderen en de hoofdbak van een 200 of 300 tdi nemen, die hebben een andere (dikkere en langere) prise-as. Ik heb het een paar keer gedaan, is een hele klus maar wel te doen. Heb je een hefbrug en motortakel?
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Jurriaan
Zou een complete Disco 300Tdi nemen en dan motor&bak&tussenbak over hangen. Eventueel kun je de assen ook nog overzetten (24 splines ipv 10 splines). Dan heb je alles bij elkaar en kun je niets te kort komen.
Restant naar de sloop brengen en je bent voor zo'n 1500 tot 2000 euro klaar.
Jurriaan.
Restant naar de sloop brengen en je bent voor zo'n 1500 tot 2000 euro klaar.
Jurriaan.