trekhaak maar geen gewicht op kentekenbewijs
-
Robert
trekhaak maar geen gewicht op kentekenbewijs
Ik ben in het bezit van een 88 SIII en die moet nu worden gekeurd. Ik zag op het kentekenbewijs (afgifte 4/7/98 en 1e toelating 1/3/73) bij ongeremde en geremde aanhangers geen waarde (streepjes) maar er zit wel een gekeurde trekhaak op. Hij is dus van na april 1998, de datum waarop de trekkende massa's werden vermeld maar het voertuig is al van 1973 en menig 88 SIII heeft volgens mij een trekhaak? Mag ik nu een aanhanger trekken of moet zelfs de trekhaak van de achterbumper worden gedemonteerd omdat volgens het kentekenbewijs niets mag worden getrokken? Of kan ik simpelweg een nieuw kentekenbewijs MET gegevens van trekkende massa's worden aangevraagd. Volgens mij heeft hier wel iemand mee te maken gehad. Ik heb ook geen inlegvel want die werden bij invoer na april 1998 niet meer afgegeven. Mijn auto komt uit Zwitserland (voormalige postauto) Wie of wie helpt mij? Al vast bedankt maar weer.
-
Erwin 110TD5
Re: trekhaak maar geen gewicht op kentekenbewijs
Even een zoekje doen in archief....
korte versie: Kopie van kentekenbewijs naar Land Rover NL, dhr Lagemaat geloof ik. Stuurt verklaring terug. Verklaring met kent.bewijs naar RDW en klaar.
Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
korte versie: Kopie van kentekenbewijs naar Land Rover NL, dhr Lagemaat geloof ik. Stuurt verklaring terug. Verklaring met kent.bewijs naar RDW en klaar.
Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
-
plaetje
had ik ook niet bij keuring grijs/geel
maar op mijn trekhaak zit een 2000kg plaatje van brings
en gewoon overgenomen door amtenaar
plaetje
een leven, leef het
maar op mijn trekhaak zit een 2000kg plaatje van brings
en gewoon overgenomen door amtenaar
plaetje
een leven, leef het
-
offroadanimal
Eventjes Dhr Laagemaat bellen van LR Nederland. Die stuurt jouw na doorgeven van je chassisnummer een verklaring voor het trekgewicht op, kosten rond de 6 tientjes. Deze verklaring stuur jij met je papieren naar de rdw en je krijgt ze netjes aangepast retour. Let wel dat je een goedgekeurde trekhaak op de juiste manier onder je wagen moet hebben. Brink 935 Kost nieuw €135,- Het trekgewicht voor jouw wagentje zal 500kg ongeremd en 2k geremd zijn.
Groet, Sjoerd
Groet, Sjoerd
-
badair
dat moet via de landrover site, onder uw auto, aanvraag verklaring
-
offroadanimal
Das dan weer nieuw....... een drie kwart jaartje geleden was da nog nie
-
eduard
Ik had vorig jaar een vergelijkbaar verhaal, met een RR van 1985 naar de rdw voor kenteken en apk, liep allemaal redelijk voorspoedig, ondanks dat het chassisnummer onleesbaar was, maar herinslag en apk gewoon weer naar huis, alleen geen trekgewicht op het kenteken omdat het een rechtsgestuurde uit engeland betrof en voor dat type geen nederlandse typegoedkeuring bestond?
Kreeg wel ook de boodschap mee dat als ik wel trekgewicht op het kenteken wilde dat dan via de importeur een en ander moest regelen en met de juiste papieren kon ik dan een herkeuring laten doen.
Kreeg wel ook de boodschap mee dat als ik wel trekgewicht op het kenteken wilde dat dan via de importeur een en ander moest regelen en met de juiste papieren kon ik dan een herkeuring laten doen.
-
Roelos
da's ongeveer hiero:
[www.landrover.nl]
[www.landrover.nl]
-
Roelos
Geen trekgewicht op je kentekenbewijs, dan mag je ook niks er achter hangen. De trekhaak mag je natuurlijk wel gewoon laten zitten als je hem maar niet gebruikt. Zoals de andere postings al melden: verklaring trekgewicht aanvragen bij Landrover.nl, en dan verklaring + kenteken opsturen naar RDW (www.rdw.nl) .
Groet,
Roel
Groet,
Roel
-
Dennis101
Bij personenwagen kenteken geldt dit wel, maar bij bestelwagen kenteken niet.
Dennis B
Dennis B