Banden van velg halen
-
Martijn Hagenaars
Banden van velg halen
Hi,
Heb inmiddels de juiste velgen gekocht 6.5j-16 voor mijn series. Op 2 velgen zit echter een bandenmaat 9.00x16. Wil deze eraf laten halen en de maat 7.50x16, die ik al heb, op laten monteren. Ik kan dit niet zelf. Kan ik daarvoor gewoon naar een bandencentrale gaan?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groet,
Martijn
Heb inmiddels de juiste velgen gekocht 6.5j-16 voor mijn series. Op 2 velgen zit echter een bandenmaat 9.00x16. Wil deze eraf laten halen en de maat 7.50x16, die ik al heb, op laten monteren. Ik kan dit niet zelf. Kan ik daarvoor gewoon naar een bandencentrale gaan?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groet,
Martijn
-
Gert
Re: Banden van velg halen
Natuurlijk kan dat.
Ik doe het sinds kort wel zelf, érg leuk, maar het kost wel wat zweet
Ik doe het sinds kort wel zelf, érg leuk, maar het kost wel wat zweet
-
Anton (Rumble)
met een 9x16 zou ik naar de bandenboer gaan, kost maar een paar euro.
je kan het natuurlijk zelf proberen, heb het in het verleden ook wel gedaan.
je rijd eerst de band van de velg met je landrover, (leg het wiel plat voor je landrover en rijd over de band.) Het kan natuurlijk ook met de hy-jack) die plaats je dan op de band en onder je bumper.
dan heb je nog een paar stevige bandeliggers nodig, maar een hele grote schroevedraaier of breek ijzer voldoet ook.
even doorhebben van welke kant je moet beginnen (vergeet steeds of het voor of achter is ), en oppassen met binnenbanden.
met wat prikkers hulp, koffie en koeken (bier mag ook) een hele leuke avond besteding.
Anton
je kan het natuurlijk zelf proberen, heb het in het verleden ook wel gedaan.
je rijd eerst de band van de velg met je landrover, (leg het wiel plat voor je landrover en rijd over de band.) Het kan natuurlijk ook met de hy-jack) die plaats je dan op de band en onder je bumper.
dan heb je nog een paar stevige bandeliggers nodig, maar een hele grote schroevedraaier of breek ijzer voldoet ook.
even doorhebben van welke kant je moet beginnen (vergeet steeds of het voor of achter is ), en oppassen met binnenbanden.
met wat prikkers hulp, koffie en koeken (bier mag ook) een hele leuke avond besteding.
Anton
-
Gert
Bij mijn stalen velg werk ik vanaf de achterkant. Die rand schijnt net iets lager te zijn.
Het eraf halen vind ik nog meer werk dan er op zetten. Bij mijn banden kon ik de "bead" er met de hand afkrijgen. Vooral wanneer de tweede rand van de velg moet, loop je te stoeien.
Erom leggen is wel makkelijk, maar gebruik wel genoeg glijmiddel
In het begin dacht ik dat ik de binnenband steeds lek prikte omdat er lucht bij het ventiel naar buiten kwam, maar ik denk nu dat het lucht is die je uit de holte pers en door het ventielgat wegspuit. De banden blijven mooi op druk.
Ik heb drie bandenlichters van 55cm, en ze werken goed (thnx Laurens!)
Het eraf halen vind ik nog meer werk dan er op zetten. Bij mijn banden kon ik de "bead" er met de hand afkrijgen. Vooral wanneer de tweede rand van de velg moet, loop je te stoeien.
Erom leggen is wel makkelijk, maar gebruik wel genoeg glijmiddel
In het begin dacht ik dat ik de binnenband steeds lek prikte omdat er lucht bij het ventiel naar buiten kwam, maar ik denk nu dat het lucht is die je uit de holte pers en door het ventielgat wegspuit. De banden blijven mooi op druk.
Ik heb drie bandenlichters van 55cm, en ze werken goed (thnx Laurens!)
-
Joost88
Ik mag het zelf doen bij een garage in het dorp. Met hun apparaat.
-
Bart van Dessel
Hoi Martijn, waar woon je? Ik heb een bandenapparaat en balanceer apparaat, ik zit in 't dorpje Meijel, N-Limburg,
gr, bart
Martijn Hagenaars Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hi,
>
> Heb inmiddels de juiste velgen gekocht 6.5j-16
> voor mijn series. Op 2 velgen zit echter een
> bandenmaat 9.00x16. Wil deze eraf laten halen en
> de maat 7.50x16, die ik al heb, op laten monteren.
> Ik kan dit niet zelf. Kan ik daarvoor gewoon naar
> een bandencentrale gaan?
>
> Alvast bedankt voor jullie reacties!
>
> Groet,
>
> Martijn
gr, bart
Martijn Hagenaars Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hi,
>
> Heb inmiddels de juiste velgen gekocht 6.5j-16
> voor mijn series. Op 2 velgen zit echter een
> bandenmaat 9.00x16. Wil deze eraf laten halen en
> de maat 7.50x16, die ik al heb, op laten monteren.
> Ik kan dit niet zelf. Kan ik daarvoor gewoon naar
> een bandencentrale gaan?
>
> Alvast bedankt voor jullie reacties!
>
> Groet,
>
> Martijn
-
disco1992
hoi martijn,
ik zou het ergens laten doen.
heb zelf ook een bandenapparaat maar niet aan huis staan, staat in een van de sleutelruimte's
hier kan ik niet altijd zomaar bij helaas.
let goed op dat als je bij een bedrijfje gaat vragen even goed vertellen welke maat je hebt.
niet alle banden apparaten kunnen onze banden aan heb ik in verleden meegemaakt.
meestal lukt het wel en willen ze het wel doen.
succes
disco1992
ik zou het ergens laten doen.
heb zelf ook een bandenapparaat maar niet aan huis staan, staat in een van de sleutelruimte's
hier kan ik niet altijd zomaar bij helaas.
let goed op dat als je bij een bedrijfje gaat vragen even goed vertellen welke maat je hebt.
niet alle banden apparaten kunnen onze banden aan heb ik in verleden meegemaakt.
meestal lukt het wel en willen ze het wel doen.
succes
disco1992
-
Martijn Hagenaars
Hi Bart,
Bedankt voor je aanbod maar woon iets te ver weg namelijk aan de kust in Katwijk ZH.
Groet,
Martijn
Bedankt voor je aanbod maar woon iets te ver weg namelijk aan de kust in Katwijk ZH.
Groet,
Martijn
-
neef Henk
Hoi Martijn,
Henze is een bedrijf welke onze banden altijd doet, zit op het industrie terrein bij jou in Katwijk:
[maps.google.nl]
Om de hoek zit Ruud Beelen 4x4, daar laat ik altijd mijn LR's keuren (en zij doen de moeilijke klusjes aan me auto's) mocht je nog een betrouwbare garage zoeken. Ruud heeft trouwens ook een banden apparaat en heeft vele soorten 4x4 banden staan.
Groeten neef Henk
(Noordwijkerhout)
Henze is een bedrijf welke onze banden altijd doet, zit op het industrie terrein bij jou in Katwijk:
[maps.google.nl]
Om de hoek zit Ruud Beelen 4x4, daar laat ik altijd mijn LR's keuren (en zij doen de moeilijke klusjes aan me auto's) mocht je nog een betrouwbare garage zoeken. Ruud heeft trouwens ook een banden apparaat en heeft vele soorten 4x4 banden staan.
Groeten neef Henk
(Noordwijkerhout)
-
Martijn Hagenaars
Hi Henk,
Het afhalen van de banden heb ik laten doen bij Ruud van Beelen. Hij zei direct tegen mij dat hij wel iemand wist die interesse zou kunnen hebben in de 2 goede Michelin 9.00x16 banden. Ik vertelde hem dat jij mij naar hem hebt verwezen en toen zei hij direct dat jij mogelijk interesse zou kunnen hebben. Mocht dat zo zijn dan hoor ik het wel.
Groet,
Martijn Hagenaars
Het afhalen van de banden heb ik laten doen bij Ruud van Beelen. Hij zei direct tegen mij dat hij wel iemand wist die interesse zou kunnen hebben in de 2 goede Michelin 9.00x16 banden. Ik vertelde hem dat jij mij naar hem hebt verwezen en toen zei hij direct dat jij mogelijk interesse zou kunnen hebben. Mocht dat zo zijn dan hoor ik het wel.
Groet,
Martijn Hagenaars