Galvaniseren, Dinitrol, Mike sanders of Menie/Owatrol?
-
Boelo
Galvaniseren, Dinitrol, Mike sanders of Menie/Owatrol?
Ik ben aan het overwegen hoe ik mijn chassis zal behandelen tegen roest. Ik heb al een hele boel draadjes doorgelezen over deze verschillende methoden en denk er wel uit te zijn, maar zou graag jullie mening horen.
Het gaat om het chassis van mijn 110 uit 84 en onlangs is er door een deskundige inwendig naar de staat van het chassis gekeken, conclusie was dat het gezien de leeftijd, nog een heel erg goed chassis is en zeker de moeite waard om het tegen verder roesten te behandelen.
Het liefst zou ik het chassis strippen, laten stralen en galvaniseren, maar omdat dit te veel tijd kost (de auto wordt bijna dagelijks gebruikt) is dit voor mij geen optie.
Blijft over de keuze tussen Dinitrol, Mike Sanders of Owatrollen.
Mijn idee bij Dinitrol is dat het een bewezen goede manier van roest inkapselen is en dat het roestproces daarmee stopt of in ieder geval ernstig vertraagd wordt, maar een groot nadeel vind ik dat het een plakkerige bende onder de auto wordt. Ik sleutel nu eenmaal vaak aan de LR en zal in de toekomst heus nog wel eens iets aan de diffs, remmen, stuurkogels en bussen moeten doen. Dat lijkt me niet prettig sleutelen en bovendien moet je dan weer terug naar het Dinitrol station om de beschadigingen die er bij het uitvoeren van reparaties ontstaan te laten herstellen. Bovendien lekt een LR nogal eens wat olie uit motor, bak of stuurbekrachtiging en ik vraag me af of Dinitrol wel oliebestendig is. Al met al valt ip deze keuze ook af voor mij.
Mike Sanders of Owatrollen?
Mijn voorkeur gaat naar deze twee methoden uit, temeer omdat dit prima zelf te doen is en zo weet ik zeker dat het goed gebeurt.
De buitenzijde van het chassis is denk ik het beste te behandelen met de Owatrol methode, roest (nadat je eerst zoveel mogelijk verwijderd hebt) wordt luchtdicht ingekapseld en het is mooi af te werken met een chassislak. Bij komend voordeel is dat je het altijd weer bij kunt werken.
Voor de binnenzijde is de MS methode heel geschikt las ik op de site van Puffino [mikesander.runde.nl]
Daarom lijkt mij de beste keuze een combinatie van deze twee werkijzen.
Nu mijn vragen:
1. Wat is beste volgorde, eerst de buitenzijde met de Owatrol/Menie methode en daarna de binnenzijde van het chassis met de Mike Sanders methode?
2. Als 1 maar eerst ook de binnenzijde met menie/Owatrol behandelen voordat MS vet wordt aangebracht?
3. Kan ik andere holle ruimten ook met het MS vet behandelen, bijvoorbeeld de deuren en het schutbord?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('bf95b20039e47b4f22ce4f7025c6fc96', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 11904985, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971
3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/04/2010 14:55 door Boelo.
Het gaat om het chassis van mijn 110 uit 84 en onlangs is er door een deskundige inwendig naar de staat van het chassis gekeken, conclusie was dat het gezien de leeftijd, nog een heel erg goed chassis is en zeker de moeite waard om het tegen verder roesten te behandelen.
Het liefst zou ik het chassis strippen, laten stralen en galvaniseren, maar omdat dit te veel tijd kost (de auto wordt bijna dagelijks gebruikt) is dit voor mij geen optie.
Blijft over de keuze tussen Dinitrol, Mike Sanders of Owatrollen.
Mijn idee bij Dinitrol is dat het een bewezen goede manier van roest inkapselen is en dat het roestproces daarmee stopt of in ieder geval ernstig vertraagd wordt, maar een groot nadeel vind ik dat het een plakkerige bende onder de auto wordt. Ik sleutel nu eenmaal vaak aan de LR en zal in de toekomst heus nog wel eens iets aan de diffs, remmen, stuurkogels en bussen moeten doen. Dat lijkt me niet prettig sleutelen en bovendien moet je dan weer terug naar het Dinitrol station om de beschadigingen die er bij het uitvoeren van reparaties ontstaan te laten herstellen. Bovendien lekt een LR nogal eens wat olie uit motor, bak of stuurbekrachtiging en ik vraag me af of Dinitrol wel oliebestendig is. Al met al valt ip deze keuze ook af voor mij.
Mike Sanders of Owatrollen?
Mijn voorkeur gaat naar deze twee methoden uit, temeer omdat dit prima zelf te doen is en zo weet ik zeker dat het goed gebeurt.
De buitenzijde van het chassis is denk ik het beste te behandelen met de Owatrol methode, roest (nadat je eerst zoveel mogelijk verwijderd hebt) wordt luchtdicht ingekapseld en het is mooi af te werken met een chassislak. Bij komend voordeel is dat je het altijd weer bij kunt werken.
Voor de binnenzijde is de MS methode heel geschikt las ik op de site van Puffino [mikesander.runde.nl]
Daarom lijkt mij de beste keuze een combinatie van deze twee werkijzen.
Nu mijn vragen:
1. Wat is beste volgorde, eerst de buitenzijde met de Owatrol/Menie methode en daarna de binnenzijde van het chassis met de Mike Sanders methode?
2. Als 1 maar eerst ook de binnenzijde met menie/Owatrol behandelen voordat MS vet wordt aangebracht?
3. Kan ik andere holle ruimten ook met het MS vet behandelen, bijvoorbeeld de deuren en het schutbord?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('bf95b20039e47b4f22ce4f7025c6fc96', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 11904985, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971
3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/04/2010 14:55 door Boelo.
-
Jan Willem
Re: Galvaniseren, Dinitrol, Mike sanders of Menie/Owatrol?
Hajo,
Het allerbeste is verzinken. Dat is wel buiten kijf.
Maar wat je zegt het is an hell of an job. Alhoewel het in een 2 weekjes gebeuren kan. Jan Stout heeft ooit een ombouw naar nieuw chassis gedaan in een week. Daar moet je dus nog even het stralen en verzinken bij op tellen (dus totaal zo'n twee weken).
Van die andere opties zou ik zeggen: zoveel ervaringsdeskundige zoveel meningen.
Het allerbest is denk ik dat je gaat voorkomen dat er prut in je chassis of dode hoeken kan gaan liggen rotten.
Doe daar dan ook wat aanpassingen (gaten boren) en kies degene uit waar jij je het beste bij voelt.
Gr
JW
Die net hoort dat het chassis terug is van de verzinker
Het allerbeste is verzinken. Dat is wel buiten kijf.
Maar wat je zegt het is an hell of an job. Alhoewel het in een 2 weekjes gebeuren kan. Jan Stout heeft ooit een ombouw naar nieuw chassis gedaan in een week. Daar moet je dus nog even het stralen en verzinken bij op tellen (dus totaal zo'n twee weken).
Van die andere opties zou ik zeggen: zoveel ervaringsdeskundige zoveel meningen.
Het allerbest is denk ik dat je gaat voorkomen dat er prut in je chassis of dode hoeken kan gaan liggen rotten.
Doe daar dan ook wat aanpassingen (gaten boren) en kies degene uit waar jij je het beste bij voelt.
Gr
JW
Die net hoort dat het chassis terug is van de verzinker
-
Puffino
Ik zou EERST de binnenkant doen, na schoonmaken lekker met owatrol/menie mengsel inspuiten. Dan geeft het niet als er oranje meuk ook aan de buitenkant van het chassis komt. Daarna verf je de buitenkant van het chassis in de chassislak. En daaroverheen zou ik dan weer antisteenslag bitumen-spul smeren/spuiten.
Daarna pas aan de binnekant Mike Sander er in.
Leuk dat je mijn verhaal al doorgeploeterd hebt! Succes, veel plezier! Het is leuk ewrk, als je het vooral maar doet op een warme dag, des te beter. Dan koelt het vet minder af in het gebruikte materiaal.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Daarna pas aan de binnekant Mike Sander er in.
Leuk dat je mijn verhaal al doorgeploeterd hebt! Succes, veel plezier! Het is leuk ewrk, als je het vooral maar doet op een warme dag, des te beter. Dan koelt het vet minder af in het gebruikte materiaal.
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
-
Geert Oude Luttighuis
Puffino Schreef:
-------------------------------------------------------
> Leuk dat je mijn verhaal al doorgeploeterd hebt!
> Succes, veel plezier! Het is leuk ewrk, als je het
> vooral maar doet op een warme dag, des te beter.
> Dan koelt het vet minder af in het gebruikte
> materiaal.
Doe jij de begeleide MS-behandeling nog voor mensen, Sander?
> materiaal.
Doe jij de begeleide MS-behandeling nog voor mensen, Sander?
-
D&G
Ik probeer Sander zover te krijgen dat hij tijdens het Prikkersweekend een demo doet met mijn auto
-
Puffino
Nee, alleen voor auto's.
Maar dat wilde je vast niet weten, wat wel? Als je bedoelt of je bij een auto kunt neerzetten en hem na een dag weer behandeld op kunt halen: helaas... Dat doe ik niet, ik wil wel helpen maar ik ga het niet allemaal zelf doen. "Begeleid" dus. En ik heb alle benodigde materialen, en de Mike Sander dealer om de hoek.
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
Maar dat wilde je vast niet weten, wat wel? Als je bedoelt of je bij een auto kunt neerzetten en hem na een dag weer behandeld op kunt halen: helaas... Dat doe ik niet, ik wil wel helpen maar ik ga het niet allemaal zelf doen. "Begeleid" dus. En ik heb alle benodigde materialen, en de Mike Sander dealer om de hoek.
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
-
Rene110V8
Hoi Boelo
Ik heb onlangs mijn chassis een Mike Sanders vet behandeling gegeven. Na veel gelezen (handleiding van Sander is erg goed) en gezien (youtube) te hebben hoe het moet heb ik een blik vet gehaald en dat in de huishoudfrituur geschept
Het belangrijkste bij het toepassen is dat je alles goed op temperatuur moet houden. Het lijkt moeilijker dan het is.
Ik weet niet waar je woont maar als het niet te ver is wil ik je best assisteren.
Groeten Rene110V8
Landy: 26-02-1983 110 3.5L V8 LHD
Dougie: 19-09-1984 110 3.5L V8 RHD
[www.twentelandrovers.nl]
[landrover110v8.fotopic.net]
Ik heb onlangs mijn chassis een Mike Sanders vet behandeling gegeven. Na veel gelezen (handleiding van Sander is erg goed) en gezien (youtube) te hebben hoe het moet heb ik een blik vet gehaald en dat in de huishoudfrituur geschept
Het belangrijkste bij het toepassen is dat je alles goed op temperatuur moet houden. Het lijkt moeilijker dan het is.
Ik weet niet waar je woont maar als het niet te ver is wil ik je best assisteren.
Groeten Rene110V8
-
Jurriaan
Tijdelijk autootje kopen en een maand uittrekken om het chassis er onderuit te halen en te laten galvaniseren. Lijkt mij het mooiste. Gewoon een Fordje Fietstas erbij voor 500 euro ofzo en achteraf weer voor dezelfde centen verkopen. Grote sticker achterop met 'My other car is a Land Rover' en je kunt nog zwaaien ook
Jurriaan.
Jurriaan.
-
Marijn & Simba
Ik heb de owatrol (nou ja, RX5) methode met chassislak toegepast. Dan kun je later nog bijwerken als t moet en je kunt t in delen doen.
Toen ik de auto zo ongeveer op de achterbak na uit elkaar had, stond ik even met de gedachte het spul te laten stralen en galvaniseren, dat zou ook maar 3 dagen hebben uitgemaakt (stralerij en verzinkerij om de hoek hier), maar toen keek ik Bruin even aan en die liet de motten vliegen helaas.
Dus toch maar aan de bovengenoemde methode vastgehouden.
De binnenzijde kan ik nog wel doen, maar daar zit al een lading vet in kwam ik achter. Blijkbaar worden exleger-laro's al ge-MS-d?
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5f36fb92982bc65ad1776d57944881d6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 11906860, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Toen ik de auto zo ongeveer op de achterbak na uit elkaar had, stond ik even met de gedachte het spul te laten stralen en galvaniseren, dat zou ook maar 3 dagen hebben uitgemaakt (stralerij en verzinkerij om de hoek hier), maar toen keek ik Bruin even aan en die liet de motten vliegen helaas.
Dus toch maar aan de bovengenoemde methode vastgehouden.
De binnenzijde kan ik nog wel doen, maar daar zit al een lading vet in kwam ik achter. Blijkbaar worden exleger-laro's al ge-MS-d?
Marijn & Simba & Serious
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5f36fb92982bc65ad1776d57944881d6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 11906860, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Geert Oude Luttighuis
Puffino Schreef:
> Nee, alleen voor auto's.
>
>
>
> Maar dat wilde je vast niet weten, wat wel? Als je
> bedoelt of je bij een auto kunt neerzetten en hem
> na een dag weer behandeld op kunt halen: helaas...
> Dat doe ik niet, ik wil wel helpen maar ik ga het
> niet allemaal zelf doen. "Begeleid" dus. En ik heb
> alle benodigde materialen, en de Mike Sander
> dealer om de hoek.
Jammer, want ik heb wat beginnende roest in mijn knieholte... Ja, natuurlijk voor auto's?!
Zie ook mijn vraag, met letterlijk de term "begeleide".
Ik vroeg het omdat op je site de data voor (voorjaar) 2009 staan vermeld, dus dacht ik dat je daar misschien mee gestopt was. Het is helaas niet naast de deur, maar het is zeker iets wat ik straks een keer wil doen. Mogelijk wil ik later m'n andere oldtimers ook behandelen, dus dan is het wel prettig om een keer onder begeleiding te oefenen alvorens in eigen materialen te investeren?!
> Nee, alleen voor auto's.
>
>
>
> Maar dat wilde je vast niet weten, wat wel? Als je
> bedoelt of je bij een auto kunt neerzetten en hem
> na een dag weer behandeld op kunt halen: helaas...
> Dat doe ik niet, ik wil wel helpen maar ik ga het
> niet allemaal zelf doen. "Begeleid" dus. En ik heb
> alle benodigde materialen, en de Mike Sander
> dealer om de hoek.
Jammer, want ik heb wat beginnende roest in mijn knieholte... Ja, natuurlijk voor auto's?!
Zie ook mijn vraag, met letterlijk de term "begeleide".
Ik vroeg het omdat op je site de data voor (voorjaar) 2009 staan vermeld, dus dacht ik dat je daar misschien mee gestopt was. Het is helaas niet naast de deur, maar het is zeker iets wat ik straks een keer wil doen. Mogelijk wil ik later m'n andere oldtimers ook behandelen, dus dan is het wel prettig om een keer onder begeleiding te oefenen alvorens in eigen materialen te investeren?!
-
Boelo
Jan Willem Schreef:
> Hajo,
>
> Het allerbeste is verzinken. Dat is wel buiten
> kijf.
> Maar wat je zegt het is an hell of an job.
> Alhoewel het in een 2 weekjes gebeuren kan. Jan
> Stout heeft ooit een ombouw naar nieuw chassis
> gedaan in een week. Daar moet je dus nog even het
> stralen en verzinken bij op tellen (dus totaal
> zo'n twee weken).
>
> Van die andere opties zou ik zeggen: zoveel
> ervaringsdeskundige zoveel meningen.
Ja ik weet 't JW. Maar twee weken is wel heel snel. Ik ga ervan uit dat je van 't een in 't ander rolt bij zo'n operatie. Als alles toch gedemonterd is dan gelijk maar even een motorrevisie, het schutbord galvaniseren, etc. Wordt meteen een mega restauratieproject, mezelf kennende, maar dat wil ik niet, daar begin ik nu niet aan. Dat zou ik ooit wel willen maar dan wordt het een project naast mijn huidige One Ten.
Cheers Boelo
>
> Het allerbest is denk ik dat je gaat voorkomen dat
> er prut in je chassis of dode hoeken kan gaan
> liggen rotten.
> Doe daar dan ook wat aanpassingen (gaten boren) en
> kies degene uit waar jij je het beste bij voelt.
>
> Gr
>
> JW
> Die net hoort dat het chassis terug is van de
> verzinker
> Hajo,
>
> Het allerbeste is verzinken. Dat is wel buiten
> kijf.
> Maar wat je zegt het is an hell of an job.
> Alhoewel het in een 2 weekjes gebeuren kan. Jan
> Stout heeft ooit een ombouw naar nieuw chassis
> gedaan in een week. Daar moet je dus nog even het
> stralen en verzinken bij op tellen (dus totaal
> zo'n twee weken).
>
> Van die andere opties zou ik zeggen: zoveel
> ervaringsdeskundige zoveel meningen.
Ja ik weet 't JW. Maar twee weken is wel heel snel. Ik ga ervan uit dat je van 't een in 't ander rolt bij zo'n operatie. Als alles toch gedemonterd is dan gelijk maar even een motorrevisie, het schutbord galvaniseren, etc. Wordt meteen een mega restauratieproject, mezelf kennende, maar dat wil ik niet, daar begin ik nu niet aan. Dat zou ik ooit wel willen maar dan wordt het een project naast mijn huidige One Ten.
Cheers Boelo
>
> Het allerbest is denk ik dat je gaat voorkomen dat
> er prut in je chassis of dode hoeken kan gaan
> liggen rotten.
> Doe daar dan ook wat aanpassingen (gaten boren) en
> kies degene uit waar jij je het beste bij voelt.
>
> Gr
>
> JW
> Die net hoort dat het chassis terug is van de
> verzinker
-
Boelo
Puffino Schreef:
> Ik zou EERST de binnenkant doen, na schoonmaken
> lekker met owatrol/menie mengsel inspuiten. Dan
> geeft het niet als er oranje meuk ook aan de
> buitenkant van het chassis komt. Daarna verf je de
> buitenkant van het chassis in de chassislak. En
> daaroverheen zou ik dan weer antisteenslag
> bitumen-spul smeren/spuiten.
>
> Daarna pas aan de binnekant Mike Sander er in.
>
> materiaal.
Ha Sander,
Je verhaal is heel duidelijk en zal straks een goeie handleiding zijn. Is het alleen te doen?
Groet Boelo
> Ik zou EERST de binnenkant doen, na schoonmaken
> lekker met owatrol/menie mengsel inspuiten. Dan
> geeft het niet als er oranje meuk ook aan de
> buitenkant van het chassis komt. Daarna verf je de
> buitenkant van het chassis in de chassislak. En
> daaroverheen zou ik dan weer antisteenslag
> bitumen-spul smeren/spuiten.
>
> Daarna pas aan de binnekant Mike Sander er in.
>
> materiaal.
Ha Sander,
Je verhaal is heel duidelijk en zal straks een goeie handleiding zijn. Is het alleen te doen?
Groet Boelo
-
Boelo
Rene110V8 Schreef:
> Hoi Boelo
>
> Ik heb onlangs mijn chassis een Mike Sanders vet
> behandeling gegeven. Na veel gelezen (handleiding
> van Sander is erg goed) en gezien (youtube) te
> hebben hoe het moet heb ik een blik vet gehaald en
> dat in de huishoudfrituur geschept
>
> Het belangrijkste bij het toepassen is dat je
> alles goed op temperatuur moet houden. Het lijkt
> moeilijker dan het is.
>
> Ik weet niet waar je woont maar als het niet te
> ver is wil ik je best assisteren.
>
> Groeten Rene110V8
>
> Landy: 26-02-1983 110 3.5L V8 LHD
> Dougie: 19-09-1984 110 3.5L V8 RHD
>
> [www.twentelandrovers.nl]
>
> [landrover110v8.fotopic.net]
Ha Rene,
Heb jij het alleen gedaan of heb je een extra paar handen ter beschikking gehad? Ik woon in Ferwoude, Friesland.
Groet Boelo
> Hoi Boelo
>
> Ik heb onlangs mijn chassis een Mike Sanders vet
> behandeling gegeven. Na veel gelezen (handleiding
> van Sander is erg goed) en gezien (youtube) te
> hebben hoe het moet heb ik een blik vet gehaald en
> dat in de huishoudfrituur geschept
>
> Het belangrijkste bij het toepassen is dat je
> alles goed op temperatuur moet houden. Het lijkt
> moeilijker dan het is.
>
> Ik weet niet waar je woont maar als het niet te
> ver is wil ik je best assisteren.
>
> Groeten Rene110V8
>
> Landy: 26-02-1983 110 3.5L V8 LHD
> Dougie: 19-09-1984 110 3.5L V8 RHD
>
> [www.twentelandrovers.nl]
>
> [landrover110v8.fotopic.net]
Ha Rene,
Heb jij het alleen gedaan of heb je een extra paar handen ter beschikking gehad? Ik woon in Ferwoude, Friesland.
Groet Boelo
-
Boelo
Jurriaan Schreef:
> Tijdelijk autootje kopen en een maand uittrekken
> om het chassis er onderuit te halen en te laten
> galvaniseren. Lijkt mij het mooiste. Gewoon een
> Fordje Fietstas erbij voor 500 euro ofzo en
> achteraf weer voor dezelfde centen verkopen. Grote
> sticker achterop met 'My other car is a Land
> Rover' en je kunt nog zwaaien ook
>
>
> Jurriaan.
Ja Jurriaan, stiekum wil ik dat 't liefst. Maar ik heb geen tijd voor grote projecten. Deze zomer moet het hele huis geschilderd en er ligt ook nog een regenboog te wachten op aandacht
Maar asl dat niet het geval was dan ging ik direct voor totale restauratie incl galvaniseren!!
Groet Boelo
> Tijdelijk autootje kopen en een maand uittrekken
> om het chassis er onderuit te halen en te laten
> galvaniseren. Lijkt mij het mooiste. Gewoon een
> Fordje Fietstas erbij voor 500 euro ofzo en
> achteraf weer voor dezelfde centen verkopen. Grote
> sticker achterop met 'My other car is a Land
> Rover' en je kunt nog zwaaien ook
>
>
> Jurriaan.
Ja Jurriaan, stiekum wil ik dat 't liefst. Maar ik heb geen tijd voor grote projecten. Deze zomer moet het hele huis geschilderd en er ligt ook nog een regenboog te wachten op aandacht
Maar asl dat niet het geval was dan ging ik direct voor totale restauratie incl galvaniseren!!
Groet Boelo
-
dimitri
zo na de middag eff de frietpan aan heerlijk toch
Foto-BWHPWOHW.jpg --> mod_embed_images_loadimage('906093d5419580d110c86c76ac4eeb25', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-BWHPWOHW.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-BWHPWOHW.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-BWHPWOHW.jpg', '', 11907026, 600, 600, 'Loading image ...', false);
een beetje soppen hoort er wel bij hé Rene
Foto-RTFGQMMD.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d2fb01656cf30157a31f8fc63461eaad', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-RTFGQMMD.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-RTFGQMMD.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-RTFGQMMD.jpg', '', 11907026, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-KTUVULDR.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1e4361492f54c545b6551cfd38f4e5c6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-KTUVULDR.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-KTUVULDR.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-KTUVULDR.jpg', '', 11907026, 600, 600, 'Loading image ...', false);
[dimitrikesler.mijnalbums.nl]
groeten dimitri
defender 90 300tdi
serieII 88 2.25benz bj'66
Foto-BWHPWOHW.jpg --> mod_embed_images_loadimage('906093d5419580d110c86c76ac4eeb25', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-BWHPWOHW.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-BWHPWOHW.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-BWHPWOHW.jpg', '', 11907026, 600, 600, 'Loading image ...', false);
een beetje soppen hoort er wel bij hé Rene
Foto-RTFGQMMD.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d2fb01656cf30157a31f8fc63461eaad', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-RTFGQMMD.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-RTFGQMMD.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-RTFGQMMD.jpg', '', 11907026, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-KTUVULDR.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1e4361492f54c545b6551cfd38f4e5c6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-KTUVULDR.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-KTUVULDR.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-KTUVULDR.jpg', '', 11907026, 600, 600, 'Loading image ...', false);
[dimitrikesler.mijnalbums.nl]
groeten dimitri
defender 90 300tdi
serieII 88 2.25benz bj'66
-
Rene110V8
Hoi Boelo
Ik woon in Hengelo dus dat is een beetje uit de richting.
De eerste keer heb ik hulp gehad van Dimitri en dat was wel handig. Nadat we klaar waren kwamen we er achter dat er een aantal stukken vergeten waren en die heb ik, een week later, in mijn eentje gedaan en dat ging ook goed.
Groeten Rene110V8
Ik woon in Hengelo dus dat is een beetje uit de richting.
De eerste keer heb ik hulp gehad van Dimitri en dat was wel handig. Nadat we klaar waren kwamen we er achter dat er een aantal stukken vergeten waren en die heb ik, een week later, in mijn eentje gedaan en dat ging ook goed.
Groeten Rene110V8
-
art1
Hoi Boelo,
Ik denk dat JW mijn chassis wissel bedoeld bij stout? Inderdaad in een week te doen, alhoewel toen wel wat twijfel nu nog altijd zeer in mijn nopjes dat ik toch gedaan heb.
Puntjes die jij aangeeft, om gelijk van alles beet te pakken had ik ook, maar niet gedaan, gewoon body en assen eraf en alles weer terugplaatsen zonder iets verder te doen.
Die "dingetjes"ben ik nu allemaal al rijdend aan het doen..
Succes!
Grtn Art
Ik denk dat JW mijn chassis wissel bedoeld bij stout? Inderdaad in een week te doen, alhoewel toen wel wat twijfel nu nog altijd zeer in mijn nopjes dat ik toch gedaan heb.
Puntjes die jij aangeeft, om gelijk van alles beet te pakken had ik ook, maar niet gedaan, gewoon body en assen eraf en alles weer terugplaatsen zonder iets verder te doen.
Die "dingetjes"ben ik nu allemaal al rijdend aan het doen..
Succes!
Grtn Art
-
Marijn & Simba
Is dat niet lastig? Rijden en restaureren tegelijk? Assen reviseren is wel moeilijk zo, laat staan een motorrevisie
Marijn & Simba & Serious
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1711a8e78ae309c897cc803874ca1482', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 11907998, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Marijn & Simba & Serious
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1711a8e78ae309c897cc803874ca1482', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 11907998, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Boelo
art1 Schreef:
> Hoi Boelo,
>
> Ik denk dat JW mijn chassis wissel bedoeld bij
> stout? Inderdaad in een week te doen, alhoewel
> toen wel wat twijfel nu nog altijd zeer in mijn
> nopjes dat ik toch gedaan heb.
> Puntjes die jij aangeeft, om gelijk van alles beet
> te pakken had ik ook, maar niet gedaan, gewoon
> body en assen eraf en alles weer terugplaatsen
> zonder iets verder te doen.
> Die "dingetjes"ben ik nu allemaal al rijdend aan
> het doen..
>
> Succes!
>
> Grtn Art
Hoi Art,
Je maakt het me wel moeilijk;-)
Stel dat ik er toch voor kies.....wat is dan de volgorde?:
Voorschermen verwijderen
motor + bak demonteren
Body liften
assen demonteren
alle bushes verwijderen
Schoonspuiten en op naar de straler? Is dat in een week of twee te doen.? Hoe doe je dat dan met de kabeklboom. Die zul je moeten verwijderen, blijft ie dan heel?
Groet Boelo
... die gaat twijfelen
> Hoi Boelo,
>
> Ik denk dat JW mijn chassis wissel bedoeld bij
> stout? Inderdaad in een week te doen, alhoewel
> toen wel wat twijfel nu nog altijd zeer in mijn
> nopjes dat ik toch gedaan heb.
> Puntjes die jij aangeeft, om gelijk van alles beet
> te pakken had ik ook, maar niet gedaan, gewoon
> body en assen eraf en alles weer terugplaatsen
> zonder iets verder te doen.
> Die "dingetjes"ben ik nu allemaal al rijdend aan
> het doen..
>
> Succes!
>
> Grtn Art
Hoi Art,
Je maakt het me wel moeilijk;-)
Stel dat ik er toch voor kies.....wat is dan de volgorde?:
Voorschermen verwijderen
motor + bak demonteren
Body liften
assen demonteren
alle bushes verwijderen
Schoonspuiten en op naar de straler? Is dat in een week of twee te doen.? Hoe doe je dat dan met de kabeklboom. Die zul je moeten verwijderen, blijft ie dan heel?
Groet Boelo
... die gaat twijfelen
-
Kaaskop
Hoi Boelo,
Ik heb mijn chassis alleen aan de binnenkant laten dinitrollen. Je kunt dat ook zelf doen. Ik heb bewust ervoor gekozen de rest van de onderkant zelf te behandelen. Wanneer alles is behandeld zit alles onder de ML en als je dan wilt sleutelen beschadig je die laag weer, zodat roest toch een kans krijgt. Het wordt ook onoverzichtelijk vind ik.
Als je de boel zelf regelmatig naloopt is er niets aan de hand. Ik heb alles in de owatrol gezet en daarna zwarte lak erop.
Groet, Maikel
Ik heb mijn chassis alleen aan de binnenkant laten dinitrollen. Je kunt dat ook zelf doen. Ik heb bewust ervoor gekozen de rest van de onderkant zelf te behandelen. Wanneer alles is behandeld zit alles onder de ML en als je dan wilt sleutelen beschadig je die laag weer, zodat roest toch een kans krijgt. Het wordt ook onoverzichtelijk vind ik.
Als je de boel zelf regelmatig naloopt is er niets aan de hand. Ik heb alles in de owatrol gezet en daarna zwarte lak erop.
Groet, Maikel
-
Jurriaan
Geen totale restauratie van maken, dat is inderdaad het gevaar. Met jezelf afspreken dat je het alleen houdt bij chassis en aanverwanten en dan is het best te doen in dat soort korte periodes. Zorg dat je alle brackets en andere aanbouwdelen al nieuw besteld en gestraald hebt liggen, dan moet het best lukken. Maar de wings op de body laten, compleet liften en verder overal afblijven Anders gaat het inderdaad veeeeeel langer duren.
Jurriaan, die het best zo snel zou willen doen bij zijn auto maar nog op het motorblok wacht.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/04/2010 00:16 door Jurriaan.
Jurriaan, die het best zo snel zou willen doen bij zijn auto maar nog op het motorblok wacht.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/04/2010 00:16 door Jurriaan.
-
Roelie
Ja en die regenboog dat zijn ook geen kleine oppervlakten om op te knappen,
daar zit je ook wel een tijdje bij. Is het een wedstrijdboot ?
Roelie
395.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ddbdddcfcbe21849313e564431b61073', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/395.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', '', 11908660, 600, 600, 'Loading image ...', false);
klik hier voor foto's restauratie Leutje Rovertje
Laatste update 22 juli 2012
daar zit je ook wel een tijdje bij. Is het een wedstrijdboot ?
Roelie
395.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ddbdddcfcbe21849313e564431b61073', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/395.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', '', 11908660, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Apen-nootjes
Ik ben zelf ook stiekum een klein beetje aan het kijken om dit te gaan doen, dus een behandeling met iets om het chassis goed te houden.... Nu had m'n pa het erover om het frame te tectyleren... Nu zie ik die methode hier nergens genoemd, is daar een reden voor ?
-
Puffino
Steek liever je middelvinger naar een ander op, ik houd niet van middelvingers, ik vind die smiley niet grappig. Sorry dat ik er even overheen had gelezen dat je het woord "begeleid" er bij had staan, maar ik vond de "voor mensen" zo grappig.... Ik moest hem even inkoppen!
OK, voor een keertje begeleiden ben ik altijd in, maar als je daarvoor interesse hebt, heb ik nog wel een leuke, kleine surprise voor je. Zie jouw prive-berichten op deze site.
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
OK, voor een keertje begeleiden ben ik altijd in, maar als je daarvoor interesse hebt, heb ik nog wel een leuke, kleine surprise voor je. Zie jouw prive-berichten op deze site.
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
-
Marijn & Simba
Tectyl droogt uit geloof ik, en dan heb je na een jaar of wat al weer duizend roestoorzaken op je chassis.
Tenminste, ik ga ervan uit dat tectyl nog steeds op bitumenbasis is? al is het voor een "gewone" auto nog steeds een geliefde methode maar wel duur geloof ik (500 euro of zo bij een garage?)
Dat de methode hier weinig genoemd wordt heeft dus meer te maken met het feit dat de alternatieve methodes beter zijn qua investering en duurzaamheid dan Tectyl.
Voor op de aluminium delen aan de onderzijde gebruik ik overigens wel tectyl, dat hoeft er alleen maar netjes uit te zien en is makkelijk te spuiten (en ik heb nog meer dan 10 spuitbussen staan die anders niet opkomen )
De plekken die ik eerder gedaan heb zitten al 4 jaar netjes te wezen. En als t slechter wordt spuit ik het schoon en doe ik het gewoon over. Blijft toch een werkauto en geen paradepaardje.
Marijn & Simba & Serious
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6421187e5263555e07675d91670391db', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 11909160, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Tenminste, ik ga ervan uit dat tectyl nog steeds op bitumenbasis is? al is het voor een "gewone" auto nog steeds een geliefde methode maar wel duur geloof ik (500 euro of zo bij een garage?)
Dat de methode hier weinig genoemd wordt heeft dus meer te maken met het feit dat de alternatieve methodes beter zijn qua investering en duurzaamheid dan Tectyl.
Voor op de aluminium delen aan de onderzijde gebruik ik overigens wel tectyl, dat hoeft er alleen maar netjes uit te zien en is makkelijk te spuiten (en ik heb nog meer dan 10 spuitbussen staan die anders niet opkomen )
De plekken die ik eerder gedaan heb zitten al 4 jaar netjes te wezen. En als t slechter wordt spuit ik het schoon en doe ik het gewoon over. Blijft toch een werkauto en geen paradepaardje.
Marijn & Simba & Serious
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6421187e5263555e07675d91670391db', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 11909160, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Jurriaan
Geen druppel tectyl op mijn auto =) Maar anderen zweren erbij...
Jurriaan.
Jurriaan.
-
Puffino
Als er stroom voldoende is.....
Zou dat een optie kunnen zijn
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
Zou dat een optie kunnen zijn
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
-
richard78
Misschien een idee om een video camera mee te nemen zodat je een instructie filmpje op je site kan zetten?
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0e1cfe51952d2f79dbb94479ef0d9ac3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 11909549, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Richard78
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0e1cfe51952d2f79dbb94479ef0d9ac3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 11909549, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
richard78
Tectyl droogt inderdaad uit. Daarnaast als je een keer van het geasfalteerde pad afgaat dan plakt er weer een ghoop zooi aan het tectyl wat er niet af gaat. En als je na het uitdrogen de tectyl er weer af wilt halen heb je een hells karwei voor de boeg.
Been there Done that and did not like it a bit!!
Je moet je wel bedenken dat roestbehandelingen als mike sanders vet en owatrol om de zoveel tijd moeten worden herhaald/bijgewerkt. Dat betekent dat je er elk jaar aandacht aan moet besteden. Maar dan werkt het wel heel goed.
Galvaniseren is inderdaad een heel karwei maar je hebt dan de aankomende 10 jaar, of langer, geen omkijken naar je chassis. En je kan er voor kiezen om de body in zijn geheel te liften, zie site Handrik Swane, om zo het chassis eronderuit te halen. Dat kan redelijk snel. Nadeel is dat je waarschijnlijk een paar oogkleppen nodig hebt om niet de andere problemen die je tegen komt aan te willen pakken.
Richard78
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('95d1e3e566696e55aa88632f200deef2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 11909586, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Been there Done that and did not like it a bit!!
Je moet je wel bedenken dat roestbehandelingen als mike sanders vet en owatrol om de zoveel tijd moeten worden herhaald/bijgewerkt. Dat betekent dat je er elk jaar aandacht aan moet besteden. Maar dan werkt het wel heel goed.
Galvaniseren is inderdaad een heel karwei maar je hebt dan de aankomende 10 jaar, of langer, geen omkijken naar je chassis. En je kan er voor kiezen om de body in zijn geheel te liften, zie site Handrik Swane, om zo het chassis eronderuit te halen. Dat kan redelijk snel. Nadeel is dat je waarschijnlijk een paar oogkleppen nodig hebt om niet de andere problemen die je tegen komt aan te willen pakken.
Richard78
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('95d1e3e566696e55aa88632f200deef2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 11909586, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Puffino
Omdat het product al de naam "MIKE" in zich heeft ligt een "amazing mike" kloontje voor de hand.
Ik denk dat ik dat liever niet doe, maar wel een keer met iemand samen een video maak, in de loods, in alle rust. Opnames maken zouden nu het uurtje dat ik heb verstoren.
OK, Gerard, het is definitief, jongen, dus ik mag er nu openlijk over praten dat ik op de MPW "iets" doe met Mike Sander..... en chassisbehandeling in het algemeen. Maar vooral gericht op de binnenkant.
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
Ik denk dat ik dat liever niet doe, maar wel een keer met iemand samen een video maak, in de loods, in alle rust. Opnames maken zouden nu het uurtje dat ik heb verstoren.
OK, Gerard, het is definitief, jongen, dus ik mag er nu openlijk over praten dat ik op de MPW "iets" doe met Mike Sander..... en chassisbehandeling in het algemeen. Maar vooral gericht op de binnenkant.
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
-
Marijn & Simba
En daar schuilt nu ook net de reden dat ff een schutbordje wisselen en een motor vervangen bij mij ook niet in 2 weken is gebeurd. We willen het graag goed doen toch? Ik heb geen oogkleppen, maar als ik iets losmaak en toch in mijn handen heb, maak ik het net zo lief meteen weer netjes. Die snellerds op de youtube-filmpjes die hier wel eens voorbij komen, hebben de voorbereiding niet vastgelegd, maar die zijn ook weken bezig geweest hoor....
Marijn & Simba & Serious
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4f0e23f1b6238244173d723f114f770c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 11909771, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Marijn & Simba & Serious
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4f0e23f1b6238244173d723f114f770c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 11909771, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Jan Willem
Als ik het zo lees hang je redelijk ver richting verzinken.
Geef ik je de volgende optie nog even mee.
Richt je echt alleen op een chassis wissel (van oud onbehandeld naar gestraald en verzinkt)
Inventariseer meteen de aankomende aandachtpunten (schutbord, assen, etc)
Nadat alles weer in elkaar zit kun je een optel sommetje maken wanneer je je volgende pijn punt wil gaan aanpakken en je in alle rust hierop voorbereiden.
Als je namelijk met (ik noem het even onbeleefd) lapmiddelen aan de gang gaat laat je de pijnpunten die je nu wellicht nog niet in zicht hebt sowieso zitten met alle gevolgen van dien.
Suk6 met je overwegingen.
JW die weer aan het opbouwen gaat beginnen
Geef ik je de volgende optie nog even mee.
Richt je echt alleen op een chassis wissel (van oud onbehandeld naar gestraald en verzinkt)
Inventariseer meteen de aankomende aandachtpunten (schutbord, assen, etc)
Nadat alles weer in elkaar zit kun je een optel sommetje maken wanneer je je volgende pijn punt wil gaan aanpakken en je in alle rust hierop voorbereiden.
Als je namelijk met (ik noem het even onbeleefd) lapmiddelen aan de gang gaat laat je de pijnpunten die je nu wellicht nog niet in zicht hebt sowieso zitten met alle gevolgen van dien.
Suk6 met je overwegingen.
JW die weer aan het opbouwen gaat beginnen
-
richard78
Ik heb een camera en moviemaker op de PC. Dus als je me een keer nodig hebt.
Richard78
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('22d65567be03c541c979eccb687250a9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 11910099, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Richard78
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('22d65567be03c541c979eccb687250a9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 11910099, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
richard78
Ik weet er alles van, ik heb ook een loods met series III 109 onderdelen. maar met een gegalvaniseerd chassis, hard en geowatrolled schutbord en zo goed als nieuwe motor. Nu nog in elkaar zetten
Als die onderdelen maar eens aankwamen.
Richard78
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('03f71af357cda006658f0d83018f785a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 11910113, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Als die onderdelen maar eens aankwamen.
Richard78
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('03f71af357cda006658f0d83018f785a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 11910113, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Jurriaan
Heb nog een los chassis staan waarmee je het mag doen Sander Vers gegalvaniseerd, maar een beetje overkill in roestpreventie is nooit weg.
Jurriaan.
Jurriaan.
-
Jurriaan
+1 JW, is de jouwe al terug?
Jurriaan.
Jurriaan.
-
Jan Willem
We schuiven hem morgen weer in de tuin.
Wil jij me thuis even mailen met je rekening gegegevns ivm het stukkie staal wat je van de week hebt afgegeven!
Met een beetje geluk kan ik zaterdag ook een flinke stap zetten in de achteras conversie.
Ciao
JW
Wil jij me thuis even mailen met je rekening gegegevns ivm het stukkie staal wat je van de week hebt afgegeven!
Met een beetje geluk kan ik zaterdag ook een flinke stap zetten in de achteras conversie.
Ciao
JW
-
Jurriaan
Done. Heb mooi weer besteld voor je, dus je kunt met je assistenten een aardige sprong maken de goede kant op denk ik =)
Jurriaan.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/04/2010 12:15 door Jurriaan.
Jurriaan.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/04/2010 12:15 door Jurriaan.
-
Geert Oude Luttighuis
Puffino Schreef:
> Steek liever je middelvinger naar een ander op, ik
> houd niet van middelvingers, ik vind die smiley
> niet grappig.
Helder! Voor de duidelijkheid: hij was wel degelijk bedoeld als smiley, niet als middelvinger. Juist ook omdat ik je inkopper wel kon waarderen. Lees 'm meer als "damn, you got me"... Ga nu m'n PB maar eens lezen?! (edit: done en gereageerd)
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/04/2010 12:49 door Geert Oude Luttighuis.
> Steek liever je middelvinger naar een ander op, ik
> houd niet van middelvingers, ik vind die smiley
> niet grappig.
Helder! Voor de duidelijkheid: hij was wel degelijk bedoeld als smiley, niet als middelvinger. Juist ook omdat ik je inkopper wel kon waarderen. Lees 'm meer als "damn, you got me"... Ga nu m'n PB maar eens lezen?! (edit: done en gereageerd)
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/04/2010 12:49 door Geert Oude Luttighuis.
-
art1
Hee Boelo,
Volgens mij twijfel je niet meer en heb je toch wel een voorkeur
Schermen losmaken enzo niet nodig, de body van het chassis liften, motor en bak verwijderen en assen er onderuit.
Zoals JW ook al voorstelde.
Alles bushes en overige van het chassis verwijderen en naar de straler / verzinker brengen,in 2 weken lijkt mij geen groot probleem, valt of staat met planning natuurlijk.
Bij mij hebben ze alles destijds op een nieuw chassis gezet, maar de oude kabel boom is verwijderd uit het oude chassis en in de nieuwe geplaatst.
Natuurlijk zal je wel wat dingen moeten beetpakken maar dat hoeft de kosten niet enorm op te drijven (nieuwe bushes, een kabel reparatie, nieuw beugeltje, remslangetje wat breekt e.d.)
Grote zaken als schutbord kan je eens goed bekijken en alsnog later beet pakken.
Tuurlijk is het beter om alles te gelijk te doen..dat had ik ook wel gewild..maar ja, tijd en geld gaan nou eenmaal niet samen...
Voorlopig is mijn basis goed (chassis) en kan ik alles er op en aan schroeven zonder dat ik steeds aan het chassis hoef te denken..
het schutbord en de assen blijven gewoon op het lijstje staan natuurlijk.
Succes met de keuze! (ik zou het wel weer weten...)
Gr Art
Volgens mij twijfel je niet meer en heb je toch wel een voorkeur
Schermen losmaken enzo niet nodig, de body van het chassis liften, motor en bak verwijderen en assen er onderuit.
Zoals JW ook al voorstelde.
Alles bushes en overige van het chassis verwijderen en naar de straler / verzinker brengen,in 2 weken lijkt mij geen groot probleem, valt of staat met planning natuurlijk.
Bij mij hebben ze alles destijds op een nieuw chassis gezet, maar de oude kabel boom is verwijderd uit het oude chassis en in de nieuwe geplaatst.
Natuurlijk zal je wel wat dingen moeten beetpakken maar dat hoeft de kosten niet enorm op te drijven (nieuwe bushes, een kabel reparatie, nieuw beugeltje, remslangetje wat breekt e.d.)
Grote zaken als schutbord kan je eens goed bekijken en alsnog later beet pakken.
Tuurlijk is het beter om alles te gelijk te doen..dat had ik ook wel gewild..maar ja, tijd en geld gaan nou eenmaal niet samen...
Voorlopig is mijn basis goed (chassis) en kan ik alles er op en aan schroeven zonder dat ik steeds aan het chassis hoef te denken..
het schutbord en de assen blijven gewoon op het lijstje staan natuurlijk.
Succes met de keuze! (ik zou het wel weer weten...)
Gr Art
-
Jurriaan
He leuk, nu zijn we al met z'n drieën om 'm om te praten richting zinkbad
Hoe is`t met de softtop afgelopen trouwens, tis nu wel soft-top-weer namelijk
Jurriaan.
Hoe is`t met de softtop afgelopen trouwens, tis nu wel soft-top-weer namelijk
Jurriaan.
-
art1
Tja wat wil je dan.. zou het liefst alles galvaniseren... vannacht gedroomd van een volledig LHD gegalvaniseerd schutbord..
En soft-top-super-lekker-rijden-met-dit-weer, net nog zonder dak rondje gedaan. Ik word al beetje bruin!
Zal maar geen foto plaatsen van het achteraanzicht met zo een galvaniseerde achterbalk..word Boelo nog meer in twijfel gebracht..
Art
En soft-top-super-lekker-rijden-met-dit-weer, net nog zonder dak rondje gedaan. Ik word al beetje bruin!
Zal maar geen foto plaatsen van het achteraanzicht met zo een galvaniseerde achterbalk..word Boelo nog meer in twijfel gebracht..
Art
-
Jurriaan
Doen doen doen!
Ik begin alvast
Foto-ACMJOFBL.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1b2c48ab1f895040a63c1161c5bd9b97', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-ACMJOFBL.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-ACMJOFBL.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-ACMJOFBL.jpg', '', 11913712, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Schutbord galvaniseren is best te doen. Heb hier nog een kaal 85er LHD exemplaar wat weg mag eventueel. Kun je die op je gemak opknappen en laten galvaniseren en als alles compleet is de boel omwisselen.
Jurriaan.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/04/2010 21:23 door Jurriaan.
Ik begin alvast
Foto-ACMJOFBL.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1b2c48ab1f895040a63c1161c5bd9b97', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-ACMJOFBL.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-ACMJOFBL.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-ACMJOFBL.jpg', '', 11913712, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Schutbord galvaniseren is best te doen. Heb hier nog een kaal 85er LHD exemplaar wat weg mag eventueel. Kun je die op je gemak opknappen en laten galvaniseren en als alles compleet is de boel omwisselen.
Jurriaan.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/04/2010 21:23 door Jurriaan.
-
Boelo
Roelie Schreef:
> Ja en die regenboog dat zijn ook geen kleine
> oppervlakten om op te knappen,
> daar zit je ook wel een tijdje bij. Is het een
> wedstrijdboot ?
Ha Roelie,
Het is de 24 en is geen wedstrijdboog, één van de twee ongerestaureerde en zeilende regenbogen die er nog zijn!
Groet Boelo
> Ja en die regenboog dat zijn ook geen kleine
> oppervlakten om op te knappen,
> daar zit je ook wel een tijdje bij. Is het een
> wedstrijdboot ?
Ha Roelie,
Het is de 24 en is geen wedstrijdboog, één van de twee ongerestaureerde en zeilende regenbogen die er nog zijn!
Groet Boelo
-
Boelo
art1 Schreef:
> Hee Boelo,
>
> Volgens mij twijfel je niet meer en heb je toch
> wel een voorkeur
>
> Schermen losmaken enzo niet nodig, de body van het
> chassis liften, motor en bak verwijderen en assen
> er onderuit.
> Zoals JW ook al voorstelde.
> Alles bushes en overige van het chassis
> verwijderen en naar de straler / verzinker
> brengen,in 2 weken lijkt mij geen groot probleem,
> valt of staat met planning natuurlijk.
> Bij mij hebben ze alles destijds op een nieuw
> chassis gezet, maar de oude kabel boom is
> verwijderd uit het oude chassis en in de nieuwe
> geplaatst.
>
> Natuurlijk zal je wel wat dingen moeten beetpakken
> maar dat hoeft de kosten niet enorm op te drijven
> (nieuwe bushes, een kabel reparatie, nieuw
> beugeltje, remslangetje wat breekt e.d.)
> Grote zaken als schutbord kan je eens goed
> bekijken en alsnog later beet pakken.
> Tuurlijk is het beter om alles te gelijk te
> doen..dat had ik ook wel gewild..maar ja, tijd en
> geld gaan nou eenmaal niet samen...
>
> Voorlopig is mijn basis goed (chassis) en kan ik
> alles er op en aan schroeven zonder dat ik steeds
> aan het chassis hoef te denken..
> het schutbord en de assen blijven gewoon op het
> lijstje staan natuurlijk.
>
> Succes met de keuze! (ik zou het wel weer
> weten...)
>
> Gr Art
Ik twijfel wel en heb ook voorkeur.... ik ga er eens in alle rust over nadenken. Ik ben zeker gevoelig voor je argumenten
> Hee Boelo,
>
> Volgens mij twijfel je niet meer en heb je toch
> wel een voorkeur
>
> Schermen losmaken enzo niet nodig, de body van het
> chassis liften, motor en bak verwijderen en assen
> er onderuit.
> Zoals JW ook al voorstelde.
> Alles bushes en overige van het chassis
> verwijderen en naar de straler / verzinker
> brengen,in 2 weken lijkt mij geen groot probleem,
> valt of staat met planning natuurlijk.
> Bij mij hebben ze alles destijds op een nieuw
> chassis gezet, maar de oude kabel boom is
> verwijderd uit het oude chassis en in de nieuwe
> geplaatst.
>
> Natuurlijk zal je wel wat dingen moeten beetpakken
> maar dat hoeft de kosten niet enorm op te drijven
> (nieuwe bushes, een kabel reparatie, nieuw
> beugeltje, remslangetje wat breekt e.d.)
> Grote zaken als schutbord kan je eens goed
> bekijken en alsnog later beet pakken.
> Tuurlijk is het beter om alles te gelijk te
> doen..dat had ik ook wel gewild..maar ja, tijd en
> geld gaan nou eenmaal niet samen...
>
> Voorlopig is mijn basis goed (chassis) en kan ik
> alles er op en aan schroeven zonder dat ik steeds
> aan het chassis hoef te denken..
> het schutbord en de assen blijven gewoon op het
> lijstje staan natuurlijk.
>
> Succes met de keuze! (ik zou het wel weer
> weten...)
>
> Gr Art
Ik twijfel wel en heb ook voorkeur.... ik ga er eens in alle rust over nadenken. Ik ben zeker gevoelig voor je argumenten
-
Roelie
Hallo
Dan is die toch niet zo jong meer het zijn prachtige boten, heb zelf jaren geleden ook altijd gezeild alleen in wat kleinere boten (flying junior en solo) en later nog een zeeschouwtje gehad.
Roelie
395.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e5ea4c11b33f6e2d20a82fa0149649f9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/395.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', '', 11916340, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dan is die toch niet zo jong meer het zijn prachtige boten, heb zelf jaren geleden ook altijd gezeild alleen in wat kleinere boten (flying junior en solo) en later nog een zeeschouwtje gehad.
Roelie
395.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e5ea4c11b33f6e2d20a82fa0149649f9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/395.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', '', 11916340, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Lucas van Lierop
Er is nog een optie, nl geel-passiveren. Weet er zelf niet alles van maar kwam het tegen op deze site:
[www.autobeitserij.nl]
Kijk er eens naar zou ik zeggen.
Succes
Groet
Lucas
[www.autobeitserij.nl]
Kijk er eens naar zou ik zeggen.
Succes
Groet
Lucas
-
Exfietser
Kabelboom is geen probleem. Die trek je er zo uit en er zo weer in. Voor een civiele uitvoering is de naam kabelboom eigenlijk al te veel. Die vier draadjes of zes als je een achteruitrij en mistlicht hebt, die naar achter gaan kun je eigenlijk geen boom noemen. Daar hoef je je niet echt druk over te maken. Ik heb hem er uit getrokken en weer er in zonder een centje pijn. En mocht hij sneuvelen dan heb je hem zo weer gefixed.
Arnold. (Die ook wil gaan verzinken van de zomer maar er erg tegen op ziet.)
Arnold. (Die ook wil gaan verzinken van de zomer maar er erg tegen op ziet.)
-
art1
..bedankt voor het aanbod J, maar rhd naar lhd ombouw staat niet hoog op het verlanglijstje.. zakt eigenlijk steeeds verder naar beneden op de lijst
Verlanglijstje is ook eigenlijk te groot, komende tijd eerst stulpje verbouwen / verhuizen, dan weer laro projectje beet pakken...
grtn Art
Verlanglijstje is ook eigenlijk te groot, komende tijd eerst stulpje verbouwen / verhuizen, dan weer laro projectje beet pakken...
grtn Art
-
art1
Hoi B,
Mocht je meer willen weten horen we het wel, kunnen je twijfel niet weg nemen natuurlijk..
Mocht je meer willen weten horen we het wel, kunnen je twijfel niet weg nemen natuurlijk..