keerring voordif Series III

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Mudbuster

keerring voordif Series III

Bericht door Mudbuster »

Ik heb de lekkende keerring van mijn voor differentieel vervangen. Wat een #$%@ding om eruit te halen!
Wat me wel opviel is dat de pignon makkelijk ronddraaide (vrijloopnaven). Na het vervangen van de keerring en het met de juiste kracht vastzetten van de kroonmoer liep alles extreem veel zwaarder. Ik moet de moer bijna handlos draaien wil de pignon weer makkelijk draaien.
Ik zal wel weer iets fout hebben gedaan, maar ik kom er dit keer niet achter wat. Wie of wie weet het wel?

Greetz, Marcel

larofilm.gif --> mod_embed_images_loadimage('5d101e9e2c8898df790a26c92a429c9a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fevertzen.com%2Flaro%2Flarofilm.gif', 'http://evertzen.com/laro/larofilm.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fevertzen.com%2Flaro%2Flarofilm.gif', '', 11906373, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Hypo S3 109" LHD 2.25 D / Willem S2 88" RHD 200Di
roderiquez

Re: keerring voordif Series III

Bericht door roderiquez »

naja, om te beginnen de logische vraag: heb je je vrijloopnaven nog steeds het zelfde staan?
vervolgens; heb je de keerring er wel ver genoeg in geperst? Kan zijn dat hij aan de dif zijde aanloopt omdat hij er te ver uit steekt?

en oh ja..... olie in het dif en tussen de keerring / as? Voorkomt ook een hoop wrijving



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/04/2010 19:17 door roderiquez.
Mudbuster

Re: keerring voordif Series III

Bericht door Mudbuster »

Vrijloopnaven staan gelijk aan voor de start van deze operatie. Ik heb de keerring er ingeperst tot de achterzijde gelijk lag met de behuizing. Ik heb geen olie op de flens gedaan, maar hij loopt wel erg zwaar.
De keerring die erin zat was een met een stalen rand. De nieuwe (origineel volgens de leverancier) was een vol kunststof exemplaar waarbij me opviel dat er aan beide zijden een opstaande rand en een veer zat

Greetz, Marcel

larofilm.gif --> mod_embed_images_loadimage('78c4d8a7fec4412471b13c147eff0944', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fevertzen.com%2Flaro%2Flarofilm.gif', 'http://evertzen.com/laro/larofilm.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fevertzen.com%2Flaro%2Flarofilm.gif', '', 11906662, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Hypo S3 109" LHD 2.25 D / Willem S2 88" RHD 200Di
richard78

Re: keerring voordif Series III

Bericht door richard78 »

Kan het neit zijn dat bij het nieuwe rubber de wrijving gewoon hoger is dan bij het versleten rubber van de oude keerring? Ik neem aan dat gezien de nieuwe keering wel zal afdichten en de oude niet er een beter contact is dussen de as en de keerring.

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!

handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('361031c3eeab830488cbda61813b0842', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 11906796, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dennis101

Re: keerring voordif Series III

Bericht door Dennis101 »

Zoals in het werkplaats handboek te lezen is staan de pignon lagers onder voorspanning gemonteerd, dus dat er duidelijk verschil merkbaar is na het aandraaien van de moer is niet meer als logisch. Of het de juiste voorspanning is kun je nameten, zoals in het werkplaats handboek is beschreven.
Het nieuwere type keerring met stoflip hoort dieper in het huis geperst te worden, omdat anders de stoflip de flens raakt en de keerring vervormt en wordt beschadigd.
Bij dit type keerring wordt ruimte tussen de twee lippen altijd gesmeerd voor montage van de flens, omdat anders de keerring al versleten is voordat hij is ingelopen.
Bij keerringen met enkele lip wordt de lip gesmeerd voor montage.
Uiteraard wordt het oppervlakte van de flens, waar de keerring over loopt ook gesmeerd voor montage.

Dennis B
Mudbuster

Re: keerring voordif Series III

Bericht door Mudbuster »

Thanks Dennis

duidelijk verhaal

Greetz, Marcel

larofilm.gif --> mod_embed_images_loadimage('193407c0e08fbfcdc1f464af7e35b68d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fevertzen.com%2Flaro%2Flarofilm.gif', 'http://evertzen.com/laro/larofilm.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fevertzen.com%2Flaro%2Flarofilm.gif', '', 11908609, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Hypo S3 109" LHD 2.25 D / Willem S2 88" RHD 200Di
Plaats reactie