2/3 regeling

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
crazy mud

2/3 regeling

Bericht door crazy mud »

Ik droom wel eens en vroeg me af
Als ik een rangerover uit 1982 koop met een V8 benzine.
Mag ik er dan binnen de 2/3 regeling een 2.8TGV inleggen met een automatische versnellingbak.
Of loop ik dan tegen allerlei keuringseisen aan?

Ik hoor het graag,

Peter
Bram109

Re: 2/3 regeling

Bericht door Bram109 »

Wat zijn de zoekmachines (o.a. google) toch een uitkomst.

[www.rdw.nl]

Bram.
crazy mud

Bericht door crazy mud »

Als ik dat lees mag je helamaal niets veranderen, of je moet exact nabouwen wat landrover ooit gedaan heeft.
Maar er is toch een 2/3 regeling dat je een van de hoofddelen (carroserie, chassis of aandrijflijn) mag vervangen.
of bestaat die alleen in mijn dromen?
Geert Oude Luttighuis

Bericht door Geert Oude Luttighuis »

Nee hoor, dat klopt. In jouw geval zou het dus kunnen (want je wijzigt de aandrijflijn), maar bedenk je dan dat je dus niet meer de andere dingen kunt aanpakken/wijzigen...
Overigens zou ik het altijd eerst melden bij de RDW alvorens aan de slag te gaan, dat voorkomt argwaan en gezeur achteraf?!
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Volgens mij geen probleem, wel inderdaad via email info bij RDW opvragen, 2/3 regeling wordt volgens mijn ervaring niet altijd toegepast. Ik heb enkele belastingvrije Discovery's op kenteken gekregen met nieuwere koets en 2.8 diesel.

groetjes, Bart
crazy mud

Bericht door crazy mud »

Heren bedankt,

Het ziet er dus goed uit, ik zal eens navraag doen bij de RDW.

Peter
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Regels zijn laatste tijd behoorlijk versoepelt, de meesten maken zich meer druk dan nodig is. Voor brandstofwijziging (van B naar D) moet je naar de RDW, voor de rest kun je heel veel veranderen/verbeteren aan je voertuig zonder probleem. Ik rij nu zelf in een RRC 300 tdi soft dash op een '82 chassis. 100% legaal RDW en Douane.

Gr, Bart
crazy mud

Bericht door crazy mud »

Zo iets zou ik ook wel willen Bart, maar hoekaart je dat van tevoren af? en wie controleerd dat dan?
Ik zou een 4 deurs 300Tdi, of liever nog een 2.8tgv willen en enige luxe, met name aircondition.
Heb jij nog de juiste donors staan om zo'n project te starten?
groet,

Peter
Plaats reactie