druk op de koppeling weg en koppeling vloeistof weg!?
-
Pamela
druk op de koppeling weg en koppeling vloeistof weg!?
Na een tijdje gereden te hebben zonder problemen toch weer het volgende probleem bij mijn 110:
Als ik smorgens bij mijn auto kom is 9 van de 10 keer het reservoirtje van de koppelingsvloeistof leeg, even dot 4 er in een paar minuten pompen en ik heb weer druk op de koppeling, tijdens het rijden valt de druk vaak weg, meestal zit er dan nog steeds voldoende vloeistof in, soms moet ik het dan toch weer bijvullen.
De ene keer is het vaker dan de andere keer, soms starts ik de boel op, pomp enkele malen en rijd een hele tijd zonder te hoeven pompen, soms blijf ik de hele weg pompen, krijg er een lam linkerbeen van.
Iemand ideeën, opties, oplossingen?
"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD
&
"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD
(Zuid Limburg)
"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]
Als ik smorgens bij mijn auto kom is 9 van de 10 keer het reservoirtje van de koppelingsvloeistof leeg, even dot 4 er in een paar minuten pompen en ik heb weer druk op de koppeling, tijdens het rijden valt de druk vaak weg, meestal zit er dan nog steeds voldoende vloeistof in, soms moet ik het dan toch weer bijvullen.
De ene keer is het vaker dan de andere keer, soms starts ik de boel op, pomp enkele malen en rijd een hele tijd zonder te hoeven pompen, soms blijf ik de hele weg pompen, krijg er een lam linkerbeen van.
Iemand ideeën, opties, oplossingen?
"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD
&
"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD
(Zuid Limburg)
"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]
-
henk de witte
Re: druk op de koppeling weg en koppeling vloeistof weg!?
Hallo Pamela,
Je hebt een lek in je koppelingssysteem. Als je bij de hoofdcylinder (waar het bijvulvaatje aan vastzit) , uit de rubber slang of over het koppelingspedaal binnenin de auto niets ziet lekken dan is de slave cylinder lek. Het heeft de voorkeur om alles tegelijk te vervangen als het al lang geleden is, anders rol je van het een in het ander. Dus hoofdcylinder slave cylinder en rubber slang vervangen, afvullen met DOT3 en je kunt er weer jaren tegenaan.
Succes,
Henk de Witte.
Je hebt een lek in je koppelingssysteem. Als je bij de hoofdcylinder (waar het bijvulvaatje aan vastzit) , uit de rubber slang of over het koppelingspedaal binnenin de auto niets ziet lekken dan is de slave cylinder lek. Het heeft de voorkeur om alles tegelijk te vervangen als het al lang geleden is, anders rol je van het een in het ander. Dus hoofdcylinder slave cylinder en rubber slang vervangen, afvullen met DOT3 en je kunt er weer jaren tegenaan.
Succes,
Henk de Witte.
-
Pamela
Re: druk op de koppeling weg en koppeling vloeistof weg!?
Veel werk?
Moeilijk werk?
Dure onderdelen?
Of : hoge kosten als ik dit laat doen door iemand?
"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD
&
"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD
(Zuid Limburg)
"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]
Moeilijk werk?
Dure onderdelen?
Of : hoge kosten als ik dit laat doen door iemand?
"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD
&
"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD
(Zuid Limburg)
"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]
-
paulus-109
Re: druk op de koppeling weg en koppeling vloeistof weg!?
ik verdenk de slavecylinder, deze zit bij een defender dacht ik IN het bell house.
dat is niet leuk, de bak moet dan los.
het is altijd het beste heel het lijntje van de koppelings hydroliek in een keer te vervangen.
er zullen er zeker nog reageren die mijn bericht kunnen ontkrachten of bevestigen.
dat is niet leuk, de bak moet dan los.
het is altijd het beste heel het lijntje van de koppelings hydroliek in een keer te vervangen.
er zullen er zeker nog reageren die mijn bericht kunnen ontkrachten of bevestigen.
-
offroadanimal
Re: druk op de koppeling weg en koppeling vloeistof weg!?
Hoi Pamela,
Op zich allemaal niet zo heel moeilijk. De hoofd koppelingscilinder is het meest lastig te vervangen.
Kosten een paar tientjes als je het zelf kunt.
Ben je handig is het met een uurtje of 2 bekeken. Heb je 2 linkerhanden dan heb je voor jaren werk
.
Wat het bij een bedrijf mag kosten weet ik niet. Maar tel dan vrolijk bij die paar tientjes nog maar minstens 100 euro op.
Sjoerd
Op zich allemaal niet zo heel moeilijk. De hoofd koppelingscilinder is het meest lastig te vervangen.
Kosten een paar tientjes als je het zelf kunt.
Ben je handig is het met een uurtje of 2 bekeken. Heb je 2 linkerhanden dan heb je voor jaren werk
Wat het bij een bedrijf mag kosten weet ik niet. Maar tel dan vrolijk bij die paar tientjes nog maar minstens 100 euro op.
Sjoerd
-
vossehoff
Re: druk op de koppeling weg en koppeling vloeistof weg!?
Je kunt de slave dacht ik wel vervangen zonder de bak los te halen, maar dan moet je er wel handig mee zijn (en wat zelfgemaakt greedschap er bij). Voor de rest kun je idd beter alles in één keer vervangen, meestal volgt de rest vrij vlot erna namelijk.
gr Niels
gr Niels
-
Grumpy Old Sil
Re: druk op de koppeling weg en koppeling vloeistof weg!?
Als er in deze 110 geen PUMA motor ligt (vrijwel zeker ligt die er niet in) dan kan de slave cylinder gewoon losgehaald worden.
Wim/Sil
handtekeningserie88.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9209e2b8ae0fa806f6ef69591a3f5768', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', 'http://www.dewisser.nl/images/handtekeningserie88.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', '', 10975671, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Restauratie Land Rover Serie III
Wim/Sil
handtekeningserie88.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9209e2b8ae0fa806f6ef69591a3f5768', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', 'http://www.dewisser.nl/images/handtekeningserie88.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', '', 10975671, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Restauratie Land Rover Serie III
-
paulus-109
Re: druk op de koppeling weg en koppeling vloeistof weg!?
kijk weer iets geleerd, wist alleen dat hij in de bellhouse zit
-
Jurjen
Re: druk op de koppeling weg en koppeling vloeistof weg!?
Bij het loshalen van de slave HEEL voorzichtig naar buiten trekken. als je geluk hebt blijft het stangetje dan hangen en ben je snel klaar. zie
[landrover.startpagina.nl]
Mocht het clipje kapot zijn, vind je hier ook een paar tips, ik heb overigens nog een paar van die dingen
Jurjen
[landrover.startpagina.nl]
Mocht het clipje kapot zijn, vind je hier ook een paar tips, ik heb overigens nog een paar van die dingen
Jurjen
-
G-men (Gargamel)
Re: druk op de koppeling weg en koppeling vloeistof weg!?
Je bent me net te snel af Jurjen !!!!
Overigens is het in 90% van de gevallen idd de slave cilinder.
Gerrit
Overigens is het in 90% van de gevallen idd de slave cilinder.
Gerrit
-
Bob met Piet
Re: druk op de koppeling weg en koppeling vloeistof weg!?
Toen ik het hele systeem heb vervangen zette mij dat toch iets meer terug dan een paar tientjes.
Master en slave, stuk flexibele leiding, vaste leiding met flens erop was toch meer richting 200 euro.
Wel alles van goede kwaliteit.
Het is wat prutsen, maar het is goed te doen.
Groet Bob
Ninety 1985 2.5D n/a 200TDI Disco powerrrrrrrr
--> mod_embed_images_loadimage('ce6ebc8430394129772bcbe482f817ff', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/file.php?1162,file=101,filename=laro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', '', 10983354, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Master en slave, stuk flexibele leiding, vaste leiding met flens erop was toch meer richting 200 euro.
Wel alles van goede kwaliteit.
Het is wat prutsen, maar het is goed te doen.
Groet Bob
Ninety 1985 2.5D n/a 200TDI Disco powerrrrrrrr
--> mod_embed_images_loadimage('ce6ebc8430394129772bcbe482f817ff', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/file.php?1162,file=101,filename=laro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', '', 10983354, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
G-men (Gargamel)
Re: druk op de koppeling weg en koppeling vloeistof weg!?
Vandaar ook mijn opmerking dat het meestak de slave is die het begeeft.
De originele lockheed slave cilinder is idd vrij prijzig. Die van een series 3 past overigens prima. Dat was de enige die ik beschikbaar had. en zit er alweer zo'n 2 jaar onder. Die zijn wel stuk goedkoperoverigens.
Eigenlijk moet ik hem nog eens vervangen, maar dan zit ik weer met een gebruikte series cilinder.... staat onderaan de lijst dus !
Gerrit
BobmetPiet Schreef:
-------------------------------------------------------
> Toen ik het hele systeem heb vervangen zette mij
> dat toch iets meer terug dan een paar tientjes.
> Master en slave, stuk flexibele leiding, vaste
> leiding met flens erop was toch meer richting 200
> euro.
> Wel alles van goede kwaliteit.
> Het is wat prutsen, maar het is goed te doen.
De originele lockheed slave cilinder is idd vrij prijzig. Die van een series 3 past overigens prima. Dat was de enige die ik beschikbaar had. en zit er alweer zo'n 2 jaar onder. Die zijn wel stuk goedkoperoverigens.
Eigenlijk moet ik hem nog eens vervangen, maar dan zit ik weer met een gebruikte series cilinder.... staat onderaan de lijst dus !
Gerrit
BobmetPiet Schreef:
-------------------------------------------------------
> Toen ik het hele systeem heb vervangen zette mij
> dat toch iets meer terug dan een paar tientjes.
> Master en slave, stuk flexibele leiding, vaste
> leiding met flens erop was toch meer richting 200
> euro.
> Wel alles van goede kwaliteit.
> Het is wat prutsen, maar het is goed te doen.
-
bas88pickup
Re: druk op de koppeling weg en koppeling vloeistof weg!?
Dan heb je niet goed gewinkeld! Of zat de plaat, drukgroep en druklager er ook bij? Ik kom om en nabij de 100 uit, en eerder eronder...
-
Bob met Piet
Re: druk op de koppeling weg en koppeling vloeistof weg!?
Nou ik heb toen het advies opgevolgd om geen immitatie te nemen en bij zo'n dier met kieuwen in Den Haag gaan shoppen. Dan wist ik wel dat het goed was en tot nu toe doet het nog wat het moet doen.
Was wel schrikken toen ik de rekening kreeg. Alleen de flexibele leiding was al ruim 40 euro
Groet Bob
Ninety 1985 2.5D n/a 200TDI Disco powerrrrrrrr
--> mod_embed_images_loadimage('d228ad78a9ed1878a9ea3b0bca721011', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/file.php?1162,file=101,filename=laro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', '', 10984416, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Was wel schrikken toen ik de rekening kreeg. Alleen de flexibele leiding was al ruim 40 euro
Groet Bob
Ninety 1985 2.5D n/a 200TDI Disco powerrrrrrrr
--> mod_embed_images_loadimage('d228ad78a9ed1878a9ea3b0bca721011', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/file.php?1162,file=101,filename=laro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', '', 10984416, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Dennis101
Re: druk op de koppeling weg en koppeling vloeistof weg!?
De hogere prijs van de slang zal zich ruimschoots terugbetalen, want jij hoeft je geen zorgen te maken over het type remvloeistof of verstopte/zich als een ballon opblazende slangen.
Bij deze betere slangen beginnen (na vele jaren) eerst de buitenmantel kleine scheurtjes te vertonen, waarna je nog lange tijd hebt om nieuwe te kopen.
Goede keuze als je een betrouwbare auto wil hebben en uiteindelijk ben je toch goedkoper uit.
Dennis B
Bij deze betere slangen beginnen (na vele jaren) eerst de buitenmantel kleine scheurtjes te vertonen, waarna je nog lange tijd hebt om nieuwe te kopen.
Goede keuze als je een betrouwbare auto wil hebben en uiteindelijk ben je toch goedkoper uit.
Dennis B
-
Pamela
Re: druk op de koppeling weg en koppeling vloeistof weg!?
.
"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD
&
"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD
(Zuid Limburg)
"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]
3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/04/2010 11:49 door Pamela.
"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD
&
"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD
(Zuid Limburg)
"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]
3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/04/2010 11:49 door Pamela.
-
bas88pickup
Re: druk op de koppeling weg en koppeling vloeistof weg!?
Die hogere prijs was toch echt niet nodig geweest....
slang: [www.paddockspares.com]
master: [www.paddockspares.com]
slave: [www.paddockspares.com]
Bij elkaar zo rond de 55 euro, vaste leiding even zelf velsen, en klaar.... ruim onder de honderd euro, met kwaliteitsonderdelen............
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/04/2010 11:49 door bas88pickup.
slang: [www.paddockspares.com]
master: [www.paddockspares.com]
slave: [www.paddockspares.com]
Bij elkaar zo rond de 55 euro, vaste leiding even zelf velsen, en klaar.... ruim onder de honderd euro, met kwaliteitsonderdelen............
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/04/2010 11:49 door bas88pickup.
-
Pamela
Re: druk op de koppeling weg en koppeling vloeistof weg!?
als aanvulling op hetgeen ik al geschreven en er op terug gehoord heb nog even een fotootje (hopen dat het me lukt de eerste keer) om aan te geven waar ik (toevallig vanmorgen) het spul uit zag gutsen (ja het druppelde niet meer maar liep er met een flinke straal uit).
web.jpg --> mod_embed_images_loadimage('05869e7004c2fc8ba7487cd52483cee0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fgallery.me.com%2Fpatrickdeswart%2F100043%2FOnderkant%2520110%2Fweb.jpg%3Fver%3D12708899430001', 'http://gallery.me.com/patrickdeswart/100043/Onderkant%20110/web.jpg?ver=12708899430001', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fgallery.me.com%2Fpatrickdeswart%2F100043%2FOnderkant%2520110%2Fweb.jpg%3Fver%3D12708899430001', '', 11915986, 600, 600, 'Loading image ...', false); http:// In het midden zie je (als het goed is) een gat, hier kwam de vloeistof, die ik werkelijk net 2 minuten geleden had bijgevuld, uit gutsen, nu is mijn reservoirtje dus weer bijna leeg, is deze lekkage degene die veroorzaakt wordt door de hierboven slavecylinder? Waar kan ik " dat ding" eigenlij exact vinden, want heb bij Jansen een nieuwe meegenomen, maar volgens mij verwar ik het zelf met het ding bovenin waar het reservoir aan vast zit (de hoofdcylinder??) Tja voor de een gesneden koek voor de ander (lees mij) soms een groot raadsel. Alvast bedankt voor het antwoord. (p.s. mocht je je vervelen en weten hoe het werkt, je MAG komen helpen hoor haha ) "Pamela" Series III '88 - 1980 -LHD & "Crocky" Defender 110 200TDI - 1983 - RHD (Zuid Limburg) "Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... " []" class="bbcode" border="0" />
web.jpg --> mod_embed_images_loadimage('05869e7004c2fc8ba7487cd52483cee0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fgallery.me.com%2Fpatrickdeswart%2F100043%2FOnderkant%2520110%2Fweb.jpg%3Fver%3D12708899430001', 'http://gallery.me.com/patrickdeswart/100043/Onderkant%20110/web.jpg?ver=12708899430001', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fgallery.me.com%2Fpatrickdeswart%2F100043%2FOnderkant%2520110%2Fweb.jpg%3Fver%3D12708899430001', '', 11915986, 600, 600, 'Loading image ...', false); http:// In het midden zie je (als het goed is) een gat, hier kwam de vloeistof, die ik werkelijk net 2 minuten geleden had bijgevuld, uit gutsen, nu is mijn reservoirtje dus weer bijna leeg, is deze lekkage degene die veroorzaakt wordt door de hierboven slavecylinder? Waar kan ik " dat ding" eigenlij exact vinden, want heb bij Jansen een nieuwe meegenomen, maar volgens mij verwar ik het zelf met het ding bovenin waar het reservoir aan vast zit (de hoofdcylinder??) Tja voor de een gesneden koek voor de ander (lees mij) soms een groot raadsel. Alvast bedankt voor het antwoord. (p.s. mocht je je vervelen en weten hoe het werkt, je MAG komen helpen hoor haha ) "Pamela" Series III '88 - 1980 -LHD & "Crocky" Defender 110 200TDI - 1983 - RHD (Zuid Limburg) "Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... " []" class="bbcode" border="0" />