Hallo,
Wie van jullie heeft ervaring met een grotere interkoeler op een defender td5?
Ben wel benieuwd naar het verschil,de Ecu is al wel aangepast.
En kan de turbodruk ook omhoog?
Groet,Mark
grotere interkoeler defender td5
-
Mark HJ
Re: grotere interkoeler defender td5
Niemand aan het spelen?Volgens mij kan hij niet groot genoeg zijn,maar ben wel benieuwd naar eventuele ervaringen
Mark
Mark
-
Oscar
In de LRE wordt geadverteerd met performance intercoolers die + 25pk beloven.
Da's dan bovenop de standaard 122pk.
En als het goed is heb je met een grotere intercooler meer profijt van een hogere turbodruk.
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Da's dan bovenop de standaard 122pk.
En als het goed is heb je met een grotere intercooler meer profijt van een hogere turbodruk.
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
-
luc.b
Houd er wel rekening mee dat hoe groter je intercooler ( of eigenlijk het hele systeem na de turbo ) hoe groter de turbolag word. Waarschijnlijk kun je hier wel iets van wegnemen door de ecu te laten herschrijven .
De kunst is dus de turbo eerder te laten opspinnen en "iets " meer druk te laten genereren en dan toch die vette intercooler te plaatsen.
Wellicht kun je eens kijken naar de optie " charge cooler " dat is waar ik eerder voor zou gaan denk ik.
Vriendelijke groet
Luc
def 90 TD5
Laro 110 200TDI
Laro 88 2.25b
[www.finaldrive.nl]
De kunst is dus de turbo eerder te laten opspinnen en "iets " meer druk te laten genereren en dan toch die vette intercooler te plaatsen.
Wellicht kun je eens kijken naar de optie " charge cooler " dat is waar ik eerder voor zou gaan denk ik.
Vriendelijke groet
Luc
def 90 TD5
Laro 110 200TDI
Laro 88 2.25b
[www.finaldrive.nl]
-
Mark HJ
Hallo,dank allemaal,de ecu is aangepast en die heeft het standaard turbo-gat aardig kleiner gemaakt.
Dat vond ik origineel wel aan de grote kant inderdaad.Het vermogen is ruin voldoende voor normaal gebruik,vroeg me af
of je door een grotere koeler het rendement verbetert.Niet om nog sneller te gaan want dat boeit me niet.
Groet,
Mark
Mark
Dat vond ik origineel wel aan de grote kant inderdaad.Het vermogen is ruin voldoende voor normaal gebruik,vroeg me af
of je door een grotere koeler het rendement verbetert.Niet om nog sneller te gaan want dat boeit me niet.
Groet,
Mark
Mark