zwaardere diesel in een serie 2 109 uit 1975
-
D.Buwalda
zwaardere diesel in een serie 2 109 uit 1975
Hallo,
Kan iemand mij vertellen wat voor een motor ik kan gebruiken om mijn oude diesel te vervangen voor een zwaardere en wat ik dan ook moet vervangen bv versnellingsbak ed? Alvast bedankt, ps:ik ben dus ook opzoek naar een passende motor.
Douwe Buwalda (0620016591)
Kan iemand mij vertellen wat voor een motor ik kan gebruiken om mijn oude diesel te vervangen voor een zwaardere en wat ik dan ook moet vervangen bv versnellingsbak ed? Alvast bedankt, ps:ik ben dus ook opzoek naar een passende motor.
Douwe Buwalda (0620016591)
-
Exfietser
Re: zwaardere diesel in een serie 2 109 uit 1975
Het hangt er vanaf hoe zwaar die wordt. Maar aan een andere V-bak moet je al heel snel. Meer als 80pk gaat niet goed komen. En als het dan een continu 4wd wordt moet je ook aan een andere voor as (Een met homokineten.) Als je achteras een roverdiff heeft moet je daar ook een zwaardere as met dif inzetten. Verder zul je ook de remmerij moeten aanpassen wil je veilig blijven rijden.
In het kort gezegt moet je eigenlijk de hele aandrijflijn vervangen. Bouw er bijvoorbeeld een komplete aandrijflijn in van een disco 300tdi in o.i.d.
Hier is iets leesbaars: [www.expeditionlandrover.info]
Verder even de zoekopdracht gebruiken. Momenteel wordt er hier bijna wekelijks over geschreven.
Arnold.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/03/2010 21:59 door Exfietser.
In het kort gezegt moet je eigenlijk de hele aandrijflijn vervangen. Bouw er bijvoorbeeld een komplete aandrijflijn in van een disco 300tdi in o.i.d.
Hier is iets leesbaars: [www.expeditionlandrover.info]
Verder even de zoekopdracht gebruiken. Momenteel wordt er hier bijna wekelijks over geschreven.
Arnold.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/03/2010 21:59 door Exfietser.
-
Marijn & Simba
Re: zwaardere diesel in een serie 2 109 uit 1975
Je kunt verschillende motoren gebruiken in een Series Land Rover.
Ik ben zelf bezig met de inbouw van een Peugeot Indénor 2.3TD met 82PK, dat kan net met alles wat erin zit en met de juiste ombouwkit past alles 1-op-1.
Verder kun je zonder al te veel onderdelen te moeten vervangen kijken naar:
- Perkins Prima TD (2.0TD, veel gebruikt in Sherpa's en Montego's, zijn ombouwkits voor)
- 2.5N/A of TDi uit een andere Laro, genoeg vermogen, en pas schijnbaar met aanpassing van 1 motorsteun.
- Peugeot Indénor XD3 2.5 zonder turbo, geldt hetzelfde voor als bij de XD2S.
Alle overige motorblokken, zoals een 200TDi of V8 zijn leuk, maar vragen ook om een andere bak, remmerij etc etc...
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('58ac6e0387b494f400f3078e79259b77', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 10923929, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ik ben zelf bezig met de inbouw van een Peugeot Indénor 2.3TD met 82PK, dat kan net met alles wat erin zit en met de juiste ombouwkit past alles 1-op-1.
Verder kun je zonder al te veel onderdelen te moeten vervangen kijken naar:
- Perkins Prima TD (2.0TD, veel gebruikt in Sherpa's en Montego's, zijn ombouwkits voor)
- 2.5N/A of TDi uit een andere Laro, genoeg vermogen, en pas schijnbaar met aanpassing van 1 motorsteun.
- Peugeot Indénor XD3 2.5 zonder turbo, geldt hetzelfde voor als bij de XD2S.
Alle overige motorblokken, zoals een 200TDi of V8 zijn leuk, maar vragen ook om een andere bak, remmerij etc etc...
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('58ac6e0387b494f400f3078e79259b77', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 10923929, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
vossehoff
Re: zwaardere diesel in een serie 2 109 uit 1975
Werden er in 1975 nog series 2 gemaakt?
V-bak van een series 2 is trouwens sterker dan een series 3. Bij de eerste mag geloof ik tot 100pk geen probleem geven terwijl dat bij de series 3 minder is.
gr Niels
V-bak van een series 2 is trouwens sterker dan een series 3. Bij de eerste mag geloof ik tot 100pk geen probleem geven terwijl dat bij de series 3 minder is.
gr Niels
-
jarne
Re: zwaardere diesel in een serie 2 109 uit 1975
De laatste serie 2 werd in 1961 gemaakt...
Grt
Grt
-
Exfietser
Re: zwaardere diesel in een serie 2 109 uit 1975
De series twee is in de praktijk iets robuuster door het ontbreken van een gesynchroniseerde 1e en tweede versnelling. Daardoor zijn de tandwielen iets grover en breder uitgevoerd. Maar de bak is evenmin geschikt voor veel grotere vermogens als een series drie bak. Ook die bak is afgestemd op de motor die er oorspronkelijk aan hoorde te zitten. Zoals dat met alle motoren in elke auto op elkaar is afgestemd.
Tevens hebben motoren uit tereinwagens (Dus ook toyota's, nissan's, aro's jeeps enz.) meestal wat aanpassingen om in het terrein onder extreme hoeken en ondergedompeld in water toch te kunnen funtioneren. Dan heb je het over een aangepaste oliepomp, oliekeringingen die behalve de olie binnen het water buiten kunnen houden. Afgesloten distributiehuizen etc.
Personenwagens hebben die aanpassingen dus niet en je raakt dus bepaalde eigenschappen van je tereinwagen kwijt als je er een motor uit een persoenenwagen inzet.
Een goed uitgevoerde motorconversie is iets meer dan het verplaatsen van een motorsteun en een ander blokje er in lepelen. De makkelijkste conversie is de 2.25 vervangen door een 2.5 uit een nieuwer type landrover. Dit is de enige bolt on oplossing. Op het verplaatsen van een motorsteun na dan. I.p.v. 63 pk heb je dan 68 pk of zo. Je koppel is iets groter en je hoeft minder te schakelen doordat de motor een iets prettiger karakter heeft.
Maar topsnelheid en motorlawaai blijft gelijk. Wil je dat veranderen dan moet je vind ik eigenlijk aan aan hele andere drivetrain om alles echt goed te krijgen. Dat vond ik te veel werk en de 2,5 na maakte mij te weinig verschil met de 2.25. Dus heb ik alles orgineel gehouden.
Arnold.
Tevens hebben motoren uit tereinwagens (Dus ook toyota's, nissan's, aro's jeeps enz.) meestal wat aanpassingen om in het terrein onder extreme hoeken en ondergedompeld in water toch te kunnen funtioneren. Dan heb je het over een aangepaste oliepomp, oliekeringingen die behalve de olie binnen het water buiten kunnen houden. Afgesloten distributiehuizen etc.
Personenwagens hebben die aanpassingen dus niet en je raakt dus bepaalde eigenschappen van je tereinwagen kwijt als je er een motor uit een persoenenwagen inzet.
Een goed uitgevoerde motorconversie is iets meer dan het verplaatsen van een motorsteun en een ander blokje er in lepelen. De makkelijkste conversie is de 2.25 vervangen door een 2.5 uit een nieuwer type landrover. Dit is de enige bolt on oplossing. Op het verplaatsen van een motorsteun na dan. I.p.v. 63 pk heb je dan 68 pk of zo. Je koppel is iets groter en je hoeft minder te schakelen doordat de motor een iets prettiger karakter heeft.
Maar topsnelheid en motorlawaai blijft gelijk. Wil je dat veranderen dan moet je vind ik eigenlijk aan aan hele andere drivetrain om alles echt goed te krijgen. Dat vond ik te veel werk en de 2,5 na maakte mij te weinig verschil met de 2.25. Dus heb ik alles orgineel gehouden.
Arnold.
-
peter
Re: zwaardere diesel in een serie 2 109 uit 1975
ik heb zelf een 2.5 td van peugeot ingebouwd
super
mbv conversionplaat van steve parker
maar ik heb ook een orginele Millner conversionplaat liggen voor ewen ford 2.5 diesel
Deze zijn erg veel gebruik in de ford transit bussen
Dus erg geschikt voor zwaardere werk
plaat mag weg voor 75 euro incl motor steunen
past meteen aan serie 2 of 3 V bak
mvg peter
super
mbv conversionplaat van steve parker
maar ik heb ook een orginele Millner conversionplaat liggen voor ewen ford 2.5 diesel
Deze zijn erg veel gebruik in de ford transit bussen
Dus erg geschikt voor zwaardere werk
plaat mag weg voor 75 euro incl motor steunen
past meteen aan serie 2 of 3 V bak
mvg peter
-
Wim Janssen
Re: zwaardere diesel in een serie 2 109 uit 1975
Arnold,
Je hebt veel kennis van zaken en dat respecteer ik ook, maar op dit punt ben ik het absoluut niet met je eens.
De punten die jij aanhaalt zijn erg eenzijdig.
Versnellingsbak zou niet geschikt zijn. Volgens mij zijn hier in de afgelopen 8 jaar dat ik dit prikbord dagelijks lees, RELATIEF veel meer problemen met LT76 bakken langsgekomen achter de originele motor dan achter een conversie. Ik denk dat meer bakken defect raken door slecht gebruik dan door teveel vermogen. In Engeland zijn zo gruwelijk veel conversies uitgevoerd dat dit de hele voorraad LT76 bakken geconsumeerd zou moeten hebben.
Terreingebruik. Volgens mij komen de meeste Land Rovers zelden serieus in het terrein. Ik zeg met nadruk "serieus" omdat met het meeste terreinrijden dat we doen de aangehaalde punten nauwelijks aan de orde zijn. Daar tegenover staan wel de voordelen van veel conversies bij de andere 95% van het gebruik op de weg.
Hoeveel verhalen over Series Land Rover zijn hier niet de revue gepasseerd met verhalen over vermoeide motoren die ternauwernood de 90km/h halen. Nu kun je natuurlijk wel volhouden dat dit snel genoeg is, maar je zit wel in het Nederlandse verkeer waar je met die snelheid en bijbehorende acceleratie heel wat kritische situaties veroorzaakt. Ik laat even in het midden of de Land Rover dit veroorzaakt of de auto die harder rijdt. Feit is dat de situatie onstaat en grote gevolgen kan hebben.
Ik ben zelf ook gestart met een 109 met 2.25 diesel en dat was niet eens de slechste, maar ik vond dat ik teveel "situaties" in het verkeer veroorzaakte door gebrek aan snelheid en acceleratie. Daarom heb ik destijds, na behoorlijk voorwerk te hebben gedaan, een Perkins Prima gemonteerd. En zoals algemeen bekend was ik daar zeer over te spreken. In een keer kon de Land Rover mee in het verkeer en had ik op de koop toe ook nog een veel lager verbruik. Het rijden in de Land Rover werd op deze manier een veel meer ontspannen bezigheid en ik dacht dat dat ook de bedoeling van de hobby was.
Kortom, de combinatie van een 109 of zelfs 110 met een "vermoeide" 2.25 diesel (ik weet dat die van jou niet meer vermoeid is) vind ik geen gepaste combinatie in het hedendaagse verkeer.
Arnold, zie dit a.ub niet als een aanval op jouw verhaal, maar ik wil ook een andere zienswijze hier neer zetten voor al die mensen die zitten te twijfelen wat ze met hun motor moeten doen. Het heeft geen zin om hier een welles/nietes posting van te maken.
groeten
Wim
Je hebt veel kennis van zaken en dat respecteer ik ook, maar op dit punt ben ik het absoluut niet met je eens.
De punten die jij aanhaalt zijn erg eenzijdig.
Versnellingsbak zou niet geschikt zijn. Volgens mij zijn hier in de afgelopen 8 jaar dat ik dit prikbord dagelijks lees, RELATIEF veel meer problemen met LT76 bakken langsgekomen achter de originele motor dan achter een conversie. Ik denk dat meer bakken defect raken door slecht gebruik dan door teveel vermogen. In Engeland zijn zo gruwelijk veel conversies uitgevoerd dat dit de hele voorraad LT76 bakken geconsumeerd zou moeten hebben.
Terreingebruik. Volgens mij komen de meeste Land Rovers zelden serieus in het terrein. Ik zeg met nadruk "serieus" omdat met het meeste terreinrijden dat we doen de aangehaalde punten nauwelijks aan de orde zijn. Daar tegenover staan wel de voordelen van veel conversies bij de andere 95% van het gebruik op de weg.
Hoeveel verhalen over Series Land Rover zijn hier niet de revue gepasseerd met verhalen over vermoeide motoren die ternauwernood de 90km/h halen. Nu kun je natuurlijk wel volhouden dat dit snel genoeg is, maar je zit wel in het Nederlandse verkeer waar je met die snelheid en bijbehorende acceleratie heel wat kritische situaties veroorzaakt. Ik laat even in het midden of de Land Rover dit veroorzaakt of de auto die harder rijdt. Feit is dat de situatie onstaat en grote gevolgen kan hebben.
Ik ben zelf ook gestart met een 109 met 2.25 diesel en dat was niet eens de slechste, maar ik vond dat ik teveel "situaties" in het verkeer veroorzaakte door gebrek aan snelheid en acceleratie. Daarom heb ik destijds, na behoorlijk voorwerk te hebben gedaan, een Perkins Prima gemonteerd. En zoals algemeen bekend was ik daar zeer over te spreken. In een keer kon de Land Rover mee in het verkeer en had ik op de koop toe ook nog een veel lager verbruik. Het rijden in de Land Rover werd op deze manier een veel meer ontspannen bezigheid en ik dacht dat dat ook de bedoeling van de hobby was.
Kortom, de combinatie van een 109 of zelfs 110 met een "vermoeide" 2.25 diesel (ik weet dat die van jou niet meer vermoeid is) vind ik geen gepaste combinatie in het hedendaagse verkeer.
Arnold, zie dit a.ub niet als een aanval op jouw verhaal, maar ik wil ook een andere zienswijze hier neer zetten voor al die mensen die zitten te twijfelen wat ze met hun motor moeten doen. Het heeft geen zin om hier een welles/nietes posting van te maken.
groeten
Wim
-
Exfietser
Re: zwaardere diesel in een serie 2 109 uit 1975
Ik zie het niet als aanval hoor. Het enige dat ik wil zeggen is dat je niet te licht over en goede conversie moet denken. En de perkins prima is net als een peugot en daf blok een van de betere. Maar die zijn allemaal ongeblazen en het vermogen blijft binnen de perken. Wat ik veel gehoord heb is dat reductie in de v-bak niet altijd even goed uitkomt in het goede toeren gebied van de motor. En dat rijdt niet altijd even fijn. Maar met andere eindreducties in de tussenbak of de diffs is daar ook weer veel aan te doen.
Nadeel is dat de knutselarij die moet gebeuren wel ingewikkelder wordt. En als je eens iets stuk hebt de repareerbaarheid ook moeilijker wordt. Welk onderdeel heb je nu in vredesnaam nodig? Heb je de juiste partsmanual etc. Dit kan dus een groot probleem zijn als je grote wereldreizen voor de boeg hebt.
Wil je zwaar het terrein in (trials ofzo) dan zijn de tereineigenschappen weer belangrijk. Hoewel de landrover standaard ook niet echt geschikt is voor hele zware trials (croatia trophy). Hij is daar ook niet voor ontworpen.
Doe je dat allemaal niet dan kun je andere keuzes maken. Een stage one met een v8 en onderbouw gastanks is dan een leuke optie. Het rijdt heel goed, heeft een hoop power. Je bent alleen je bodemvrijheid kwijt. Maar als je alleen op de weg rijdt, maakt dat niet uit.
Als je echter kijkt naar het doel waar de auto ooit voor is gemaakt en dat is dus agrarisch en voor op zeer slechte wegen in moeilijk toegankelijke gebieden zie je dat de wagen daar perfect voor is ontworpen. Op slechte of geen wegen rijd je geen 100. Je mag blij zijn als je gemiddeld 30 of 40 haalt. Met een dieselverbruik van gemiddelt 1 op 10 heb je nog een behoorlijk actieradius ook. Zwaardere motoren betekend een hoger verbruik. Iets wat in sommige gevallen zwaarder kan wegen als meer power.
Met sommige motorconversies raak je de eigenschappen die de oorspronkelijke ontwerpers van de wagen voor ogen hadden kwijt. Dat is een keuze die je op dat moment maakt. Je past de wagen aan, aan jou wensen. Dat is voor mij een van de redenen om landrover te rijden. Je kunt er van maken wat je wilt.
Bij mij zijn de wensen dat ik er mee op reis moet kunnen naar lastig bereikbare plaatsen. Dan is betrouwbaarheid en repareerbaarheid belangrijk. Tevens kan het wel eens voorkomen dat er door het water gereden moet worden. En voor mij ook een reden om alles standaard te houden.Ik heb hem niet om in 10 uur 1500 km naar de wintersport te karren. Dan zijn andere (luxe) wagens een veel betere keuze. Zolang de wegen betreidbaar zijn tenminste. En die zijn laten we eerlijk zijn meetal echt wel te bereiden. Ik ga toch zo'n 20 jaar op wintersport en heb zelf nog nooit met sneeuwkettingen gereden. En met de bus mischien 3 keer o.i.d.
Het is net wat je wilt. Alleen heeft de LT76 bak echt wel een vrij beperkte limiet wat koppel en vermogen betreft. De reden dat alle onderdelen nog steeds te koop zijn en dat er nog steeds revisiebedrijven bestaan die gewoon van de plank af leveren is dat er gewoon nog altijd een zeer grote vraag naar is en dat ze dus ook gewoon steeds stuk gaan. Er zijn zat wagens van andere merken die zelfs jonger zijn waar je echt heel veel moeite moet doen om een dergelijk onderdeel nieuw te kunnen kopen. Dit omdat er mischien niet zoveel van zijn of omdat hij nooit populair is geworden of omdat het nooit stuk gaat.
Ik wil alleen maar zeggen dat je voorzichtig moet zijn met het plaatsen van een hele zware motor.
Arnold.
Nadeel is dat de knutselarij die moet gebeuren wel ingewikkelder wordt. En als je eens iets stuk hebt de repareerbaarheid ook moeilijker wordt. Welk onderdeel heb je nu in vredesnaam nodig? Heb je de juiste partsmanual etc. Dit kan dus een groot probleem zijn als je grote wereldreizen voor de boeg hebt.
Wil je zwaar het terrein in (trials ofzo) dan zijn de tereineigenschappen weer belangrijk. Hoewel de landrover standaard ook niet echt geschikt is voor hele zware trials (croatia trophy). Hij is daar ook niet voor ontworpen.
Doe je dat allemaal niet dan kun je andere keuzes maken. Een stage one met een v8 en onderbouw gastanks is dan een leuke optie. Het rijdt heel goed, heeft een hoop power. Je bent alleen je bodemvrijheid kwijt. Maar als je alleen op de weg rijdt, maakt dat niet uit.
Als je echter kijkt naar het doel waar de auto ooit voor is gemaakt en dat is dus agrarisch en voor op zeer slechte wegen in moeilijk toegankelijke gebieden zie je dat de wagen daar perfect voor is ontworpen. Op slechte of geen wegen rijd je geen 100. Je mag blij zijn als je gemiddeld 30 of 40 haalt. Met een dieselverbruik van gemiddelt 1 op 10 heb je nog een behoorlijk actieradius ook. Zwaardere motoren betekend een hoger verbruik. Iets wat in sommige gevallen zwaarder kan wegen als meer power.
Met sommige motorconversies raak je de eigenschappen die de oorspronkelijke ontwerpers van de wagen voor ogen hadden kwijt. Dat is een keuze die je op dat moment maakt. Je past de wagen aan, aan jou wensen. Dat is voor mij een van de redenen om landrover te rijden. Je kunt er van maken wat je wilt.
Bij mij zijn de wensen dat ik er mee op reis moet kunnen naar lastig bereikbare plaatsen. Dan is betrouwbaarheid en repareerbaarheid belangrijk. Tevens kan het wel eens voorkomen dat er door het water gereden moet worden. En voor mij ook een reden om alles standaard te houden.Ik heb hem niet om in 10 uur 1500 km naar de wintersport te karren. Dan zijn andere (luxe) wagens een veel betere keuze. Zolang de wegen betreidbaar zijn tenminste. En die zijn laten we eerlijk zijn meetal echt wel te bereiden. Ik ga toch zo'n 20 jaar op wintersport en heb zelf nog nooit met sneeuwkettingen gereden. En met de bus mischien 3 keer o.i.d.
Het is net wat je wilt. Alleen heeft de LT76 bak echt wel een vrij beperkte limiet wat koppel en vermogen betreft. De reden dat alle onderdelen nog steeds te koop zijn en dat er nog steeds revisiebedrijven bestaan die gewoon van de plank af leveren is dat er gewoon nog altijd een zeer grote vraag naar is en dat ze dus ook gewoon steeds stuk gaan. Er zijn zat wagens van andere merken die zelfs jonger zijn waar je echt heel veel moeite moet doen om een dergelijk onderdeel nieuw te kunnen kopen. Dit omdat er mischien niet zoveel van zijn of omdat hij nooit populair is geworden of omdat het nooit stuk gaat.
Ik wil alleen maar zeggen dat je voorzichtig moet zijn met het plaatsen van een hele zware motor.
Arnold.
-
Rickske
Re: zwaardere diesel in een serie 2 109 uit 1975
Ik sluit me in dit geval aan bij Arnold. Ik kocht mijn 109 s3 met een Indenor XD2 dat wist ik niet toen ik m kocht, maar toen ik er fotos van liet zien hier op de prik werdt hij hier als zodanig herkend. Vorige maand heb ik weer een 2,25D teruggeplaatst. Omdat ik voor de indenor slechts moeilijk aan onderdelen kon komen, die ook nog duurder zijn dan die voor een 2,25D. Ik ben zelf erg blij dat ik nu weer een iets originelere motor er in heb, alleen sommige dingen zijn nog speciaal, zo heeft de mijne een tandwieloverbrenging bij de distributie ipv een ketting en ook een distributie deksel ,waterpomp en thermostaat huis zoals je die bij een 2,5NA verwacht. Hij komt ook uit een vroege 110 dus dat zal een deel verklaren.
Ik rijd nu fijner en vind schakelen natuurlijker komen, mischien doordathet koppel en vermogen zich anders ontwikkeld. Of mischien omdat deze een kleine revisie heeft gehad voor hij er in ging. Hoe het ook zei. Ik deed een motorwissel andersom en ben er blij mee.
Je kan altijd als je harder wilt een mooie RRC met V8 er in aanschaffen denk ik.
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5dcc342d1a46647366874981df998830', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 10929167, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Ik rijd nu fijner en vind schakelen natuurlijker komen, mischien doordathet koppel en vermogen zich anders ontwikkeld. Of mischien omdat deze een kleine revisie heeft gehad voor hij er in ging. Hoe het ook zei. Ik deed een motorwissel andersom en ben er blij mee.
Je kan altijd als je harder wilt een mooie RRC met V8 er in aanschaffen denk ik.
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5dcc342d1a46647366874981df998830', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 10929167, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"