grijs kenteken

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Erik Oosterhof

grijs kenteken

Bericht door Erik Oosterhof »

Ik ben toe aan een andere auto, en zat een te denken aan een disco ofzo, en wel op grijs kenteken, (ik heb nu een transporter met een dubbele cabine) ( en een rrc ) maar als ik een disco met grijs kenteken koop en ik plant daar alleen voor de vacantie een achterbank in om de kids mee te nemen op vacantie, wat is dan het risico als ik gepakt cq controle krijg? Ik denk alleen een boete want het is alleen een belasting kwestie.
Of heeft het ook nog een risico voor de verzekering, wel dan niet met een inzittende verzekering?

Groet Erik.
Marc-my-Words

Re: grijs kenteken

Bericht door Marc-my-Words »

Dag ErikO,

Ik zou er niet aan beginnen.
Weliswaar is het inzittenden-verzeker-probleem klein als het om je eigen kinderen gaat, want de ziekte-verzekering gaat niet bij jouw als veroorzaker van een ongeval claimen, maar zodra er een voorziening is ga je vanzelf ook anderen meenemen en dan moet je die eerst een juridisch waterdichte verklaring laten tekenen, en die verklaring ook nog eens goed bewaren ....
Verder is er sprake van een serieuze boete, maar ook bestaat er het risico dat - als je de zaak serieus terug-bouwt - je een naheffing krijgt van alles wat er bij geel te betalen valt en dat dan dus terug tot aan jouw tenaamstelling + nog eens een 100% boete --- dat gaat om bedragen waarvoor je makkelijk zo nu en dan een heel interessante auto kunt huren.
Vaak wordt er niet gecontroleerd (ik heb nog nooit een controle op dit punt gehad, maar ik hoor van controles met de duimstok), het controleren gebeurt dus zo nu en dan, en vast ook juist iets vaker in de vakantietijd.
Met een Defender kan je - als ie pré 2008? is - legitiem 3 personen voorin hebben (en dat valt best mee, wat de mopperende meute ook mag zeggen), en anders is er altijd nog een 130.

Marc
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Niet aan beginnen lijkt me, Marc heeft het mooi uitgelegd. Ik denk dat de verzekering wel moeilijk gaat doen indien er sprake is van (blijvend) letsel in geval van een aanrijding. De eigenaar van het voertuig zal daarop aangesproken worden.
Waarom geen geel kenteken? Scheelt maar een paar tientjes per maand en dan heb je het gemak van 5 of 7 zitplaatsen, ruim zicht rondom.

gr, Bart
Erik Oosterhof

Ok, dat wordt het dus niet, dan maar weer een transporter, de T5 is ook wel een mooie auto. En volgens mij is het verschil in wegenbelasting wel meer dan een paar tientjes tussen geel en grijs kenteken maar dat zal ik ff uit moeten zoeken dan. Een andere optie is, een disco op geel kopen en na de vacantie hem om laten keuren naar grijs kenteken.

iig bedankt voor de reacties

Groet Erik.
Erik Oosterhof

Trouwens weet iemand wat dat kost, het laten ombouwen van geel naar grijs?

Groet Erik.
Alex aka Grizzly

Bericht door Alex aka Grizzly »

ErikO de echte ?? of een toevalligheid?

mvg

Alex / Grizzly

Landrover Defender 110

[www.lr-discovery.nl]
Erik Oosterhof