Beste prikkers.
Vandaag een probleempje ontdekt met een 4 traps automaat in een range rover classic. Ongeveer een half jaar geleden is de handbak voor een automaat bak gewisseld. Eigenlijk nooit problemen ermee gahad. Alleen vandag ging ik de olie peilen, en het ziet eruit alsof er heel veel vocht in de olie (versnellingsbak) zit. De olie ziet er nie mooi rood uit maar eerder licht rose. Nu heb ik wel gehoord dat de bak, toe hij niet gebruikt werd, een hele poos buiten heeft gelegen, dus misschien vandaar dat vocht. Is er neen methode om de gehele bak atf vrij te maken, dus ook uit de koppelomvormer, en daarna het vocht eruit te krijgen.
Ben benieuwd.
Ps bak schkeld verder nog wel soepel naar mijn idee, alleen als hij koud is hapet hij wel eens.
Marco
automaat
-
Benno
Re: automaat
Olie aftappen uit automaatbak, plug weer monteren en de retourleiding afkoppelen en motor in vrij laten lopen tot er luchtbellen uit de leiding komen. Daarna motor natuurlijk meteen stoppen en olievullen. Paar keer herhalen tot de olie schoon is die uit de retourleiding komt. Misschien voor de zekerheid maar eens goed schoonmaken en ook de carterpan verwijderen en het filter wisselen.
Benno
Benno
-
striepaer
Re: automaat
kun je een de automaat niet spoelen met diesel ofzo zodat het vocht eruit gaat. Ik weet niet wat er dan gebeurd! Zal het maar niet proberen zeker.
Marco
Marco