Transport RRC Frankrijk-Nederland: hulp/tips welkom
-
Gekke Gerrit
Transport RRC Frankrijk-Nederland: hulp/tips welkom
Wie heeft er tips of kan anderszins (?) hulp bieden bij het transport van een RRC van Frankrijk naar Nederland?
Auto staat momenteel een kleine 25 km boven Besançon (niet al te zuidelijk dus), en zou naar Breda/Molenschot moeten komen...
De auto staat overigens op Frans kenteken, dus het betreft geen repatriëring.
Ik ben zeer erkentelijk voor iedere vorm van tips, ervaringen uit het verleden of andere aangeboden hulp?!
Alvast bedankt,
Groet, Geert
Auto staat momenteel een kleine 25 km boven Besançon (niet al te zuidelijk dus), en zou naar Breda/Molenschot moeten komen...
De auto staat overigens op Frans kenteken, dus het betreft geen repatriëring.
Ik ben zeer erkentelijk voor iedere vorm van tips, ervaringen uit het verleden of andere aangeboden hulp?!
Alvast bedankt,
Groet, Geert
-
bertil
Re: Transport RRC Frankrijk-Nederland: hulp/tips welkom
hoi,
moet ie met een ambulance gehaald worden? of heb je iemand nodig die je daar naar toe brengt?
gr bertil
moet ie met een ambulance gehaald worden? of heb je iemand nodig die je daar naar toe brengt?
gr bertil
-
Marc-my-Words
'k Zou zo zeggen: Neem de trein, een hotelletje en dan broem broem terug ?
't Is niet direct het weer om er op de fiets heen te gaan.
('k Heb wel eens een auto naar diep-Zuid-Frankrijk gebracht: in 2-en-een-halve dag heen en in 12 uur weer terug.)
Marc
't Is niet direct het weer om er op de fiets heen te gaan.
('k Heb wel eens een auto naar diep-Zuid-Frankrijk gebracht: in 2-en-een-halve dag heen en in 12 uur weer terug.)
Marc
-
Gekke Gerrit
Tja, mijn fout, het plan om met de trein erheen te gaan en rijdend terug had ik al enige tijd (zeker aangezien ik (nog) met hoge korting europees met de trein kan reizen). Maar het punt is dat het de huidige eigenaar vanwege de CO-norm en tijdgebrek helaas niet lukt om de auto te voorzien van een nieuwe CT (vergelijk met MOT en APK). Er is dus een probleem met de afstelling van de carb...
Hoe dan ook, zonder geldige CT is het helaas niet toegestaan om in Frankrijk de openbare weg te betreden, en dus kan de auto niet zelfstandig rijdend naar Nederland... En dat was nog wel zo'n mooie trip geweest?!
Hoe dan ook, zonder geldige CT is het helaas niet toegestaan om in Frankrijk de openbare weg te betreden, en dus kan de auto niet zelfstandig rijdend naar Nederland... En dat was nog wel zo'n mooie trip geweest?!
-
zandrovertje
Gekke gerrit,
stuur mij even een mailtje ik woon in Weelde net onder Baarle Nassau.
Misschien kunnen we iets.
zandrovertje@gmail.com
doe wel vaker transportjes
stuur mij even een mailtje ik woon in Weelde net onder Baarle Nassau.
Misschien kunnen we iets.
zandrovertje@gmail.com
doe wel vaker transportjes
-
Alex aka Grizzly
misschien wel met de trein gaan en deze man helpen met het afstellen voor de CO-norm?
mvg
Alex / Grizzly
Landrover Defender 110
[www.lr-discovery.nl]
mvg
Alex / Grizzly
Landrover Defender 110
[www.lr-discovery.nl]
-
Gekke Gerrit
Mailtje verzonden, ben benieuwd?!
-
Gekke Gerrit
Grizzly Schreef:
-------------------------------------------------------
> misschien wel met de trein gaan en deze man helpen
> met het afstellen voor de CO-norm?
Zou een idee kunnen zijn, ware het niet dat ik door de telefoon in het Frans niet volledig helder krijg wát nou precies het carb-probleem is (wellicht een voetpakking oid), en ik nog nooit eerder aan een RRC-carb heb lopen sleutelen. Bovendien is vervolgens de afstelling wellicht in orde, maar aangezien ik dan in een weekend op-en-neer zou moeten wordt het verkrijgen van een nieuwe CT alsnog een probleem? De beste man heeft bovendien geen uitlaatgas-meetapparatuur in zijn boerenschuur...
Maar toch bedankt voor het meedenken!
-------------------------------------------------------
> misschien wel met de trein gaan en deze man helpen
> met het afstellen voor de CO-norm?
Zou een idee kunnen zijn, ware het niet dat ik door de telefoon in het Frans niet volledig helder krijg wát nou precies het carb-probleem is (wellicht een voetpakking oid), en ik nog nooit eerder aan een RRC-carb heb lopen sleutelen. Bovendien is vervolgens de afstelling wellicht in orde, maar aangezien ik dan in een weekend op-en-neer zou moeten wordt het verkrijgen van een nieuwe CT alsnog een probleem? De beste man heeft bovendien geen uitlaatgas-meetapparatuur in zijn boerenschuur...
Maar toch bedankt voor het meedenken!
-
Marc-my-Words
Ik dacht dat je in Frankrijk ook bij verkoop een CT moet ondergaan (of geldt dat niet bij uitvoer?).
Mij lijkt dat een "passief" transport ook niet niks kost, dus de auto CT-waardig maken mag ook iets kosten zo lijkt mij.
Als je dan ook nog eens korting op de trein hebt (bofkont) .... dan zou ik het wel weten.
Als je een beetje vroeg opstaat kan je al om 13.00 uur in Besancon staan.
Marc
Mij lijkt dat een "passief" transport ook niet niks kost, dus de auto CT-waardig maken mag ook iets kosten zo lijkt mij.
Als je dan ook nog eens korting op de trein hebt (bofkont) .... dan zou ik het wel weten.
Als je een beetje vroeg opstaat kan je al om 13.00 uur in Besancon staan.
Marc
-
waterman
Wat nou CT? Gewoon lekker rijden
-
Gekke Gerrit
Hoewel ik twijfel in hoeverre je serieus bent, Yuri, las ik net wel iets over simpelweg een export-kenteken regelen in Frankrijk. Daarbij werd met geen woord over geldige CT gesproken... De auto is naar mijn weten gewoon rijdbaar. Ervaringen op die manier?
-
waterman
Ik heb menig auto uit Frankrijk gereden zonder CT. Het is een gokje ivm eventuele bekeuring door oncle gendarmerie. Exportkenteken? huh? Gewoon rijden met de platen die op de auto zitten en waar je de papieren van hebt meegekregen." Certificat de vent" invullen, verzekeren in NL ( denk aan de groene kaart!!!), kist tools mee en gaan.
Zonder CT kun je in Frankrijk de auto niet op je naam zetten ( dat maakt dus niet uit, want hij gaat toch naar NL...) en kun je een bon van 90 euro krijgen, maar meer niet.
Zonder CT kun je in Frankrijk de auto niet op je naam zetten ( dat maakt dus niet uit, want hij gaat toch naar NL...) en kun je een bon van 90 euro krijgen, maar meer niet.
-
Gekke Gerrit
Kijk, duidelijk antwoord!
Blijft een feit dat ik hoedanook nu toch maar eerst een tripje die kant op ga maken om een indruk te krijgen van de carb-status. Als het slechts een emissie-probleem is kan ik ter plekke wel iets verzinnen, maar als de auto geen betrouwbare loop heeft gaat het sowieso verstandiger zijn de auto te transporteren...
Tot zover al zeer bedankt voor de reacties! Waterman en Zandrovertje: we hebben ongetwijfeld nog email-contact!
Groet, Geert
Blijft een feit dat ik hoedanook nu toch maar eerst een tripje die kant op ga maken om een indruk te krijgen van de carb-status. Als het slechts een emissie-probleem is kan ik ter plekke wel iets verzinnen, maar als de auto geen betrouwbare loop heeft gaat het sowieso verstandiger zijn de auto te transporteren...
Tot zover al zeer bedankt voor de reacties! Waterman en Zandrovertje: we hebben ongetwijfeld nog email-contact!
Groet, Geert