Koppeling ??

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
westfries

Koppeling ??

Bericht door westfries »

Na dat bij mn serie's2a de drukgroep en de koppeling zijn vervangen
Zit er een soort van knikje in het pedaal ,dwz ong halverwegen het intrappen van de koppeling zit er een moment met meer weerstand
Er zit geen lucht in het systeem en had er voor heen geen last van
Nu heb ik al div zoekopdrachten gedaan maar weet nog steeds niet wat het kan zijn
Iemand een idee ????
Dennis101

Re: Koppeling ??

Bericht door Dennis101 »

Evert, ik bedenk mij net dat het misschien nog in de bediening vanaf de hulpcilinder zou kunnen zitten.
De hevel waar de drukstang van de hulpcilinder op uit komt heeft een asje die in een pijp valt.
Deze pijp loopt het koppelingshuis in en bedient via een as en een klauw de drukgroep.
De verbinding tussen die assen en de pijp wordt geborgd met een pennen en deze pennen zouden teveel ruimte kunnen hebben.
Als hier teveel ruimte in zit en het lagertje waar de pen vanaf de hevel over draait ook wat speling heeft, dan kan het geheel knikken.

Ook de drukgroep zou het geluid kunnen veroorzaken als die niet helemaal goed is, heb je al gekeken of het wel een nieuwe is?
Als het voor jouw ambulance is verwacht ik dat er een 9.5" plaat en drukgroep met diafragma veren in zit, die worden voor zover mij bekend ook nog in behoorlijke kwaliteit gemaakt.

Komt hij trouwens wel goed vrij en kun je zonder problemen schakelen?
Als hij niet goed vrijkomt heb je ook nog een kansje dat bij het samenvoegen van de bak en het motorblok een van de diafragmaveren is beschadigd of afgebroken en dat zou niet best zijn, want dan kan alles weer uit elkaar.

Als je het hebt laten doen kun je het beste mee terug gaan naar de garage, want het hoort niet zo te werken.

Dennis B
westfries

Bericht door westfries »

Lijkt toch niet zo slecht nieuws
Met stilstaande auto geen zwaar moment alleen tijdens het rijden
En ja hij komt wel goed vrij met schakelen dus bijde opties lijken uitgesloten
Morgen ga ik op verder onderzoek uit wat het wel is
Iemand nog een idee ????
westfries

Bericht door westfries »

Morgen op de brug bak eraf halen en kijken wat er eventueel mis mee is
westfries

Bericht door westfries »

Tja het lag in de lijn der verwachting
De drukgroep zat maar half vast
Kep de boutjes een drupje locktide gegeven en wederom vast gezet
Ja hoor het werkt echt zoals het hoort zonder zwaar moment
En ja Dennis ik heb het laten doen bij een garage maar als er zo een puinhoop van word gemaakt dan ga ik niet terug
Helaas een duure reperatie voledig over gedaan, maar ik vertek na mn volgende torn wel met een gerust gevoel naar Marokko
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Schade vergoeding eisen Evert als er zo'n zooitje van gemaakt is.
Elk behoorlijk bedrijf zal je minstens tegemoet komen als er slecht werk is afgeleverd.

Dennis B
Plaats reactie