Hallo,
Ik heb weer een probleem.
Zelf heb ik een discovery TD5 uit 2001.
Ik heb sinds korte tijd een probleem dat mijn TD5 achter door zijn veren (balgen)zakt .
Dit gebeurd meestal als ik over diversen dempels rijdt. dan klapt hj soms door aan 1 kant op zijn aanslagpunt.
Omdat ik luchtvering heb begrijp ik het niet helemaal. als ik de knop pomp indruk pomt hij hem weer keurig omhoog en is het probleem opgelost.
Wat ik vreemd vind is als ik de auto stil zet dan blijft de ene keer de auto keurig op niveau en de andere keer zakt hij gewoon weer door ??
Ik wordt er kriegel van wat kan ik hieraan doen zijn mijn Balgen lek ??? denk het niet anders zakt hij dagelijks dor de veren en dat doet hij niet.
Heeft iemand dit probleem ook al eens aan de hand gehad ??
Hoor graag wat reacties cq oplossingen.
mvg Ron
Mijn TD5 zakt regelmatig aan 1 kant door zijn achterveren soms a
-
Aad Koene
Re: Mijn TD5 zakt regelmatig aan 1 kant door zijn achterveren so
Hoogstwaarschijnlijk toch een van de balgen lek . . . .
Vervangen dus.
Aad Koene
Serie 1 Pick Up, 1956 "Prikup"
Serie 2a Stawag, 1972 "Tinkerbell"
Forward Control 101 Ambu, 1977 "Knorretje"
Disco 1 Comm., 1990 "Chalky"
Leer van de fouten van een ander, je wordt nooit oud genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Meer vragen is meer weten, meer weten is meer vragen
Vervangen dus.
Aad Koene
Serie 1 Pick Up, 1956 "Prikup"
Serie 2a Stawag, 1972 "Tinkerbell"
Forward Control 101 Ambu, 1977 "Knorretje"
Disco 1 Comm., 1990 "Chalky"
Leer van de fouten van een ander, je wordt nooit oud genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Meer vragen is meer weten, meer weten is meer vragen
-
theo bouwman
op moment dat je rijd, veert de balg uit en in, de dubbele rand komt dan verder vrij, daar zit dan ergens het lek in de balg. Als de auto stil staat wordt het lek waarschijnlijk net dicht geknepen en lijkt hij niet lek. Bekent probleem. Balgen zijn wel bij diverse zaken te koop. is eenvoudig klusje dat je ook zelf wel kunt vervangen als je beetje handig bent.
Succes
Succes
-
bareld
Wat je zoe kunnen doen om het zeker te weten is je auto enigsinds opkrikken zodat hij wat uit de veren komt. Dan met een zeepsopje rond je balgen sprayen met een plantenspuit. Je zou dan een lek moeten kunnen vinden.
Overigens denk ik dat er iets met je kleppenblok niet in orde is als hij het dan weer wel doet en dan weer niet.
Ook een mogelijkheid is de sensoren die de wagenhoogte meten. Als die een verkeerd signaal afgeven zou hij hem zelf scheef kunnen stellen.
Hoewel hij dan niet zou moeten zakken bij stilstand. Dat duidt toch meer op een lek.
Google eens op bv "air suspension leak td5" Dan krijg je een hoop ervaringen van anderen te lezen
Overigens denk ik dat er iets met je kleppenblok niet in orde is als hij het dan weer wel doet en dan weer niet.
Ook een mogelijkheid is de sensoren die de wagenhoogte meten. Als die een verkeerd signaal afgeven zou hij hem zelf scheef kunnen stellen.
Hoewel hij dan niet zou moeten zakken bij stilstand. Dat duidt toch meer op een lek.
Google eens op bv "air suspension leak td5" Dan krijg je een hoop ervaringen van anderen te lezen