Mijn Self levelling unit heeft de geest gegeven en bij belading zakt de auto en komt niet meer terug. Nu heb ik hem volgens mij niet echt nodig en wil hem eraf halen en laten. Iemand tips en trucs om dit te doen en wat ervoor in de plaats moet????
Hou aub rekening dat hier op Bonaire niet alles zomaar te krijgen is
Ik zou hem eronder vandaan halen en kijken hoe de auto dan rijdt.
Mocht het niet naar wens zijn zou je iets zwaardere veren kunnen plaatsen. En mochten de schokdempers al wat ouder zijn, dan is het misschien ook verstandig die ook direct mee te nemen.
heb ooit ergens op het internet gezien dat ze op de plaats van de selflevelingunit een gewone schroefveer plaatste , heb de extra liftkracht en nagenoeg geen onderhoud
Ik denk - maar weten doe ik het niet - dat de veren verzwaard moeten worden.
Alleen al het feit dat nu die stuk is de auto (teveel) doorzakt bij belading geeft dit aan.
De Self-leveling-unit is eigenlijk een onding -- naarmate je meer lading vervoert wordt de vering minder stabiel; nl de Self-levelling-unit neemt de extra belasting grotendeels voor zijn rekening, en deze unit zit in het midden >> hoe groter de belading hoe meer je een met "duikelaartje" rijdt.
Wellicht zou je wel heel goed van die oppompbare luchtveren kunnen toepassen in combi met de nu (te) lichte achterveren - je kan de vering dan harder maken afhankelijk van de belading, met twee onderling niet communicerende hulpveren wordt de auto bij zwaardere belasting ook "strakker".
Ik heb berichten gezien over de goede resultaten, en het is wat extra techniek maar wel recht-toe-recht-aan techniek.
Anders de karakteristieken van de veren die onder een 110 HT zitten eens vergelijken met die van de CSW.
Marc
Gents, ik heb zelf twee weken gelden wat lopen sleutelen, en in mijn geval was idd het plaatsen van nieuwe heavy duty veren de oplossing.
De originele veren waren 25 jaar oud, en met deze belasting ruim 5cm ingezakt. Rijdt een stuk strakker nmet de nieuwe veren.
Overigens heeft Bearmach een speciale set voor de CSW; die iets minder stug is als de "echte" heavy duty. Die zitten er nu dus onder.
Heb dit zelfde probleem gehad en toen het selfleveling unit gedemonteerd. Op het A-Frame montageblok van je achteras blijft dan alleen de kogel over waar je unit op zat.
Deze heb ik er toen van af geslepen ivm keuring bij de RDW (om geen gezeur te krijgen) dit hoeft uiteraard niet.
Ter vervanging twee stuggere spiraalveren gemonteerd bv. NRC6904 en NRC6389 en dit gaat prima.
Beste Rob, ik heb hem er ook onderuit gehaald en heb tussen mijn orginele veringen
tijgerballen geplaatst. Dit zijn oppompbare rubberen ballen, die je gewoon oppompt als je belading hebt.
Je kunt ze gewoon via internet bestellen.
Dus ze sturen ze gewoon op.