hoe staan klep 1 en 2 bij zuiger 1 op TDC

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
paul, be

hoe staan klep 1 en 2 bij zuiger 1 op TDC

Bericht door paul, be »

ben alles aan het controleren. Tik is er nog niet uit, timing is goed, de riem is goed. front cover is er nu af.

Als eerste zuiger op TDC staat, hoe staan dan de kleppen van die zuiger?

Ik dacht, zuiger bovenin dus net compressieslag gemaakt dus de kleppen zouden dicht moeten staan, maar de kleppen staan open.
Ga ik draaien, dan gaan kleppen 4 en 7 dicht. na halve omwenteling klep 1 en na de eerste omwenteling klep 2

De tandwielen waar de riem om draait staan allemaal goed, het vliegwielpunt klopt ook.

paul

Defender 110 300Tdi 1998
Discovery 200 Tdi 1992
westfries.

Re: hoe staan klep 1 en 2 bij zuiger 1 op TDC

Bericht door westfries. »

Als je cil 4 heb verward met cil 1 dan klopt je verhaal wel en is er nix mis
Dennis101

Re: hoe staan klep 1 en 2 bij zuiger 1 op TDC

Bericht door Dennis101 »

Bij een viertakt motor heb je BDP bij de compressieslag en natuurlijk ook een BDP bij de uitlaatslag.
Zo te zien heb jij bij de uitlaatslag gekeken.
Heb je trouwens de verstuivers al laten testen op openingsdruk/sproeibeeld, dat is het eerste wat ik zou doen na oververhitting.

Dennis B.
westfries.

Re: hoe staan klep 1 en 2 bij zuiger 1 op TDC

Bericht door westfries. »

Ja tik is zeeer waarschijnlijk een lekkende verstuiver
je kan zeker gedacht lezen Dennis ???
Dennis101

Re: hoe staan klep 1 en 2 bij zuiger 1 op TDC

Bericht door Dennis101 »

Gedachten lezen lukt mij niet zo goed Evert, maar onder dergelijke omstandigheden is een defecte verstuiver het eerste waar je aan denkt.
Daarna een compressietest en lektest, waarna je al heel veel te weten kan komen zonder veel (onnodig?) sleutelwerk.

Dennis B
paul, be

Re: hoe staan klep 1 en 2 bij zuiger 1 op TDC

Bericht door paul, be »

bedankt, verstuivers testen dan eerst maar.

tot volgende keer.

paul
Andrew Colville

Re: hoe staan klep 1 en 2 bij zuiger 1 op TDC

Bericht door Andrew Colville »

heb je ook de brandplaatjes onder de verstuivers vervangen, het hergebruiken van de oude kan namelijk ook voor een tik zorgen. de brandplaatjes hooren on de cillinderkop revisie set te zitten. en zien eruitals vier revetten . deze brand plaatjes zorgen voor de afdichting tussen de verstuiver en de cillinderkop.

Groetjes Andrew
paul, be

Re: hoe staan klep 1 en 2 bij zuiger 1 op TDC

Bericht door paul, be »

ja, ik heb er nieuwe brandplaatjes in gedaan...
paul, be

Re: hoe staan klep 1 en 2 bij zuiger 1 op TDC

Bericht door paul, be »

De verstuivers zijn getest en twee waren niet volledig goed en ultrasoon gereinigd.

Het probleem zat in een drijfstanglager die heel slecht was. Nog kijken of de krukas niet beschadigd is...
Plaats reactie