123ignition V8
-
bart
123ignition V8
De 123ignition voor de Rover is sinds kort op de markt, is er al iemand die er ervaring mee heeft of van-horen-zeggen??
[www.123ignition.nl]
Groetjes, Bart
[www.123ignition.nl]
Groetjes, Bart
-
RoLandrover
Re: 123ignition V8
Nope,..helaas,
ben net zo benieuwd, heb wel onlangs één geplaatst in een MGA en dat werkt goed.
Als de V8variant er was geweest in tijd dat ik mijn auto aan het opbouwen was had ik deze ook gekozen denk ik. Jammer trouwens dat ie zoveel duurder is.
grtn
RLndRvr
ben net zo benieuwd, heb wel onlangs één geplaatst in een MGA en dat werkt goed.
Als de V8variant er was geweest in tijd dat ik mijn auto aan het opbouwen was had ik deze ook gekozen denk ik. Jammer trouwens dat ie zoveel duurder is.
grtn
RLndRvr
-
Henk Bossinade
Duurder als welke,Roland?Een nieuwe orginele kost toch al gauw tussen de 750 en 800 Euro.Is de 123 nog duurder?Vr gr Henk B.
-
bart
Hoi Henk, een nieuwe originele elctronische ontsteking voor alle V8's kost in Engeland 125 pond ex VAT.
[www.paddockspares.com]
Is omgerekend met btw erbij ca. 225 euro. Het voordeel van de 123 ignition is het ontbreken van het transistorkastje aan de buitenkant en het vacuumpotje, daarom heb je meer plaats bij een oude Range Rover waar de lange bout van de stuurpomp in de weg zit. Ook de instelbare vervroeging is leuk en ideaal voor lpg rijders ivm het hoge octaangetal van lpg.
[www.paddockspares.com]
Is omgerekend met btw erbij ca. 225 euro. Het voordeel van de 123 ignition is het ontbreken van het transistorkastje aan de buitenkant en het vacuumpotje, daarom heb je meer plaats bij een oude Range Rover waar de lange bout van de stuurpomp in de weg zit. Ook de instelbare vervroeging is leuk en ideaal voor lpg rijders ivm het hoge octaangetal van lpg.
-
Dennis101
De link die jij opgeeft is geen originele ontsteking, maar een goedkope immitatie.
De 123 ignition is daardoor extra aantrekkelijk, want hij is goedkoper als een originele en ook van goede kwaliteit.
Dennis B.
De 123 ignition is daardoor extra aantrekkelijk, want hij is goedkoper als een originele en ook van goede kwaliteit.
Dennis B.
-
Henk Bossinade
Bart,de Paddocks electronische ontsteking is een immitatie Lucas.De 225 Euro is te veel geld voor deze merkloze ontsteking(made in Taiwan?) waarvan alleen de vacuumvervroeger wel van Lucas is.Zeer slechte kwaliteit en de curve van de mechanische vervroeger is niet juist!Deze fabrikant gebruikt dezelfde mechanisch vervroeger voor nog zo'n 20 andere types ontstekingen die ze nog bouwen.Dan hebben ze nieuw nog meer speling als een compleet versleten orginele.Een originele nieuwe Lucas/Delphi ontsteking kost tussen de 750 en 850 Euro(afhankelijk van onderdeelnr)
!!Vr gr Henk B.
-
bart
Ik wist niet dat deze ontstekingen zo slecht waren, Paddocks en MM4x4 levert ze voor weinig geld, John Craddock, kwalitatief wat beter, levert originele voor inderdaad een heel stuk meer. Ik sta hier wel van te kijken, ik neem m'n woorden terug.
-
bart
Ik zie net dat budget parts ook de electronische onsteking aanbiedt voor € 249,- Is dit ook de "Made in Taiwan" uitvoering?
-
RoLandrover
Ik bedoelde dan ook duurder dan die van de MGA,
289 tegen 499.
grtn
RLndRvr
289 tegen 499.
grtn
RLndRvr
-
bart
Ik vind 499 al knap aan de prijs, dan kun je de gok wel wagen met een made in Taiwan voor de helft v.d. prijs, Road biedt ze aan en budget parts ook, zal het echt zo'n troep zijn?
-
Dennis101
Je hebt in het verhaal van Henk kunnen lezen wat er mis is met de immitatie verdelers van Paddocks. Het komt erop neer dat de ontsteking niet goed werkt, waardoor, in het gunstigste geval, onnodig brandstof verbruikt wordt. Tel dit onnodige verbruik op bij de aanzienlijk kortere levensduur en zo'n "goedkope" verdeler blijkt opeens een heel stuk duurder uit te vallen als de verdeler van goede kwaliteit.
De verkeerde vervroegingscurve zou in bepaalde gevallen ook motorschade tot gevolg kunnen hebben.
Over de verdelers van Budget parts kan ik niets zinnigs zeggen, daarvoor zou deze eerst uitgebreid getest moeten worden.
Dennis B.
De verkeerde vervroegingscurve zou in bepaalde gevallen ook motorschade tot gevolg kunnen hebben.
Over de verdelers van Budget parts kan ik niets zinnigs zeggen, daarvoor zou deze eerst uitgebreid getest moeten worden.
Dennis B.