LPG Tank onderbouw in RRC
-
Jelle Oudhof
LPG Tank onderbouw in RRC
Beste Mensen,
Ik zit al een tijdje met de gedachte te spelen om een onderbouw LPG-tank in mijn RR te bouwen. Nu is de originele benzinetank al verwijderd, en vraag ik me af wat voor een opties (aantal liters/vorm) er zijn om op die plek een gas tank te plaatsen.
iemand hier ervaringen of tips??
Groeten Jelle
Ik zit al een tijdje met de gedachte te spelen om een onderbouw LPG-tank in mijn RR te bouwen. Nu is de originele benzinetank al verwijderd, en vraag ik me af wat voor een opties (aantal liters/vorm) er zijn om op die plek een gas tank te plaatsen.
iemand hier ervaringen of tips??
Groeten Jelle
-
Jurriaan
Re: LPG Tank onderbouw in RRC
Ja, 1 ringtank van 80 liter zou moeten passen. Ook een twintank van 2x35L en van 2x40L past.
Jurriaan.
Jurriaan.
-
Jurriaan
Extra benzinetank in RRC
In de loze ruimte achter het rechter spatbord achter het rechter achterwiel kun je trouwens prima een benzinetank kwijt. Worden zelfs gemaakt in RVS, en je kunt er dacht ik zo'n 35 tot 40 liter kwijt.
Jurriaan.
Jurriaan.
-
Jelle Oudhof
Re: Extra benzinetank in RRC
Jurriaan,
bedankt voor de info! die benzinetank in het rechter spatbord heb ik al dus dat is al opgelost.
En nu maar op zoek naar zo een (2e hands?!) LPG-tank. Dus als iemand aanbod heeft (ik weet het... paginamarkt) dan hou ik me aanbevolen.
Groeten
Jelle
bedankt voor de info! die benzinetank in het rechter spatbord heb ik al dus dat is al opgelost.
En nu maar op zoek naar zo een (2e hands?!) LPG-tank. Dus als iemand aanbod heeft (ik weet het... paginamarkt) dan hou ik me aanbevolen.
Groeten
Jelle
-
Bert Dijkema
[auto-diversen.marktplaats.nl]-
Kijk eens bij dze man heze tanks in alle maten en soorten, misschien zit er iets voor je tussen.
Bert
www.4x4funtime.nl
Kijk eens bij dze man heze tanks in alle maten en soorten, misschien zit er iets voor je tussen.
Bert
www.4x4funtime.nl
-
Bert Dijkema
[kopen.marktplaats.nl]
Deze link is wat makkelijker zie je gelijk wat de man allemaal in de aanbieding heeft.
Bert
www.4x4funtime.nl
Deze link is wat makkelijker zie je gelijk wat de man allemaal in de aanbieding heeft.
Bert
www.4x4funtime.nl
-
Jurriaan
2x40L is overigens wel precies pas tussen de chassisbalken. Zou mijn keus niet zijn, maar het gaat wel. Is van buiten ook wel te zien dat ze eronder zitten. Als je 2x35L monteert is het haast niet te zien, en heb je er ook offroad geen last van.
Voor die ringtank zou je Bart van Dessel even moeten mailen, die bouwt ze er vaker onder als het goed is.
Keuren met een inbouwtankje, kun je daarna er een andere onderbouwtank onder hangen. De twintanks worden dacht ik weinig tot niet meer gemaakt.
Jurriaan.
Voor die ringtank zou je Bart van Dessel even moeten mailen, die bouwt ze er vaker onder als het goed is.
Keuren met een inbouwtankje, kun je daarna er een andere onderbouwtank onder hangen. De twintanks worden dacht ik weinig tot niet meer gemaakt.
Jurriaan.
-
mars
Het is dan weel geen RRC maar ik heb bij mijn Serie 3 een LPi gastank uit een Alfa 146 (G3) ingebouwt tussen de chassisbalken op de plek van de standaard uitlaat. Het kost wat moeite om erachter te komen wat wel en niet mag en hoe 't moet! Houdt rekening met de RDW in elk geval, of, als je niet meer hoeft in te voeren, met de APK.
Zorg er in elk geval voor dat je tank met tenminste 3 ophangbeugels vastzit of dat je er een degelijk frame onderdoor maakt, MET beschermrubbers op de plaats waar het frame de tank raakt! Ik heb gekozen voor beide oplossingen. Eerst ophangen in de ophangbeugels en daarna een stevig frame van gegalvaniseerd hoekprofiel (40x40) eromheen gemaakt. Bij evt. off-road gebruik heb je hierdoor ook een extra bescherming voor je tank! Roestvorming is uit den boze natuurlijk, behandel je tank dus vantevoren goed!
Succes,
Marcel
Zorg er in elk geval voor dat je tank met tenminste 3 ophangbeugels vastzit of dat je er een degelijk frame onderdoor maakt, MET beschermrubbers op de plaats waar het frame de tank raakt! Ik heb gekozen voor beide oplossingen. Eerst ophangen in de ophangbeugels en daarna een stevig frame van gegalvaniseerd hoekprofiel (40x40) eromheen gemaakt. Bij evt. off-road gebruik heb je hierdoor ook een extra bescherming voor je tank! Roestvorming is uit den boze natuurlijk, behandel je tank dus vantevoren goed!
Succes,
Marcel
-
Jelle Oudhof
Dankjulliewel voor de reacties, ik heb er heel veel aan, want wil idd ook off-road blijven rijden!
keuren is geen probleem want LPG staat al op kenteken (heb nu een 200L tank in de achterbak liggen) voel nu het meest voor de 80L ring tank.
Die zie je volgens mij bijna niet en hij steekt niet uit i.v.m. het off road gebruik.
De 2x35L lijkt mij ook een mooie optie maar qua inhoud toch te klein.
Allen bedankt!
keuren is geen probleem want LPG staat al op kenteken (heb nu een 200L tank in de achterbak liggen) voel nu het meest voor de 80L ring tank.
Die zie je volgens mij bijna niet en hij steekt niet uit i.v.m. het off road gebruik.
De 2x35L lijkt mij ook een mooie optie maar qua inhoud toch te klein.
Allen bedankt!
-
Jurriaan
80% beveiliging eruit en je komt ook een heel eind met 2x35L. Anders misschien een demontabele 2e tank met heftruck-koppelingen voor achterin?
Jurriaan.
Jurriaan.
-
Geerten Robers
Hallo Jelle,
Waar heb jij je spatbord tank vandaan en past die ook in een '93 4 deurs?
Geerten
Waar heb jij je spatbord tank vandaan en past die ook in een '93 4 deurs?
Geerten
-
Jelle Oudhof
Hey geerten,
de tank zat er al in toen ik de auto kocht; en hij ziet eruit als eigenbouw.
Ik durf niet met zekerheid te zeggen of dit in een 4 deurs past; maar verwacht van wel.
Groeten Jelle
de tank zat er al in toen ik de auto kocht; en hij ziet eruit als eigenbouw.
Ik durf niet met zekerheid te zeggen of dit in een 4 deurs past; maar verwacht van wel.
Groeten Jelle