rollende remtrommel tegen m'n voorgevel

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
janaart

rollende remtrommel tegen m'n voorgevel

Bericht door janaart »

Zit ik vanmiddag rustig achter m'n pc te werken, hoor ik opeens buiten een land rover wegrijden daarna wat lawaai en een harde knal tegen de gevel van m'n kantoor. Toen ik naar buiten liep bleek een 130, die onderdelen gehaald had bij m'n buurman z'n, handremtrommel had verloren.

De berijder was blij dat de trommel onderweg geen auto's fietsers, voetgangers/kinderen geraakt had. Gelukkig had m'n personeel vandaag een atv dag anders had de remtrommel zeker iets anders geraakt dan de voorgevel van m'n bedrijfspand.

De schade aan de voorgevel was gelukkig te verwaarlozen en de remtrommel was waarschijnlijk ook nog gewoon te gebruiken (ik hoop dat ie niet ovaal is)

Ik weet eigenlijk niet of het ook een prikker was, de bestuurder had nogal haast want hij moest voor 5 uur onderdelen halen.

De remtrommel kon losraken doordat de achterste aandrijfas gedemonteerd was, en de trommel met slchts een moertje vast zat dit moertje is waarschijnlijk los getrild.

gr.

Jan aart
Serious IIa

Re: rollende remtrommel tegen m'n voorgevel

Bericht door Serious IIa »

Waar herken ik dit voorval toch van

Cheers Bowy
Eric

Bericht door Eric »

Yep, A28 met de 110 van mijn broer :-)

Als je de achter as verwijderd kun je het beste, of de trommel er af halen of de moeren er weer op draaien !!

De 110 van Anton had een flinke deuk in het chassis en de trommel hebben we nooit weer gevonden.........

gr Eric
Ex-fietser

Bericht door Ex-fietser »

Ken iemand die zoiets had met krukaspully's.

Arnold.
D'daîp IIa '64

Bericht door D'daîp IIa '64 »

Gaat niet goed met die groningers. Ik verlies zojuist mijn roofrack onder een viaduct(je). Ik was even vergeten dat ik een roofrack op het dak had staan :-( King Ping is zojuist ontkroont.
Gelukkig dat ik met een lage snelheid reed anders had ik een landrover cabrio.

Johan
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Gokje, het viaduct langs het kanaal onder de brug?? Daar past de 110 ook netttttttttt onder door

Cheers Bowy
D'daîp IIa '64

Bericht door D'daîp IIa '64 »

Misschien is een viaduct niet het juiste woord; parkeerplaats achter de Jumper (dierenzaak) bij de verlengde herenweg. Als je de parkeerplaats oprijdt dan ga je er langs en op de terug weg moet je er onder door.
Het roofrack heb ik weer in zijn model gebogen en staat weer op het dak. De zijkant van het dak heeft beschadigingen dus het valt allemaal wel mee. Ik had het roofrack niet erg vast staan :-) en dat is de redding geweest.
MIjn blonde haren heb ik maar geverfd zodat dit niet nog een keer gebeurd!

Johan
Ex-fietser

Bericht door Ex-fietser »

Slordig hoor om je voorgevel zo te laten slingeren dat hij tegen een remtrommel aan komt.

Arnold.
janaart

d'r ligt nog een boutje !

Bericht door janaart »

Weet iemand het mailadres van de berijder/eigenaar ? t'is een rode 130 cc maar dan zonder achterbank en korte/smalle achterdeuren. De laadbak is dus langer dan bij een normale 130.

Hij heeft een witte kap over de laadruimte

gr.

Jan Aart
Lorenz

Bericht door Lorenz »

Hoi,

Da's wat allemaal, gelukkig geen persoonlijke schade..

Zo heb ik eens de nato koppeling (met mijn Sankey erop) vergeten te sluiten, die zag ik zo richting kleine kinderen vliegen ik kon hem opvangen met mijn auto heeft me wel een flinke deuk in mijn achterbak gekost...... ja ik ben ook blond (met een beetje grijs tegenwoordig )

Gebeurt je maar 1 keer !

Groet Lorenz IIa 88 1966 'Dreadnought'
Plaats reactie