help.....natte voeten!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
marco

help.....natte voeten!

Bericht door marco »

beste mensen,

na een flinke hoosbui stond er voor in de defender, op alle twee de rubberen matten een flink plasje met water, is dit "normaal" voor een defender, of mag er maar een paar druppels liggen??, het is een defender uit 2000.

groet,

marco

die nu met zijn sokken op de kachel zit
Hanzzl

Re: help.....natte voeten!

Bericht door Hanzzl »

Ik heb een series III 88 en hou altijd rekening met het schoeisel dat ik aandoe als ik er mee wil rijden .... Maar je kan er wel wat aan doen. 'T is me redelijk gelukt het water buiten te houden, maar plensbuien zijn me toch te slim af.
marco

Bericht door marco »

dus voortaan geen sandalen meer..., dan maar kaplaarsen ;-)
Andrew V8 RRC

Bericht door Andrew V8 RRC »

Ken je de kitten test niet??

Toyo*a zei dat hun auto lucht dicht was en land rover beweerde hetzelfde, dus kwam er een test kitten in de beide nieuwe autos met voer en drinkwater en na een week werdt er gecontroleerd in de toyo#a liep nog steeds een kitten , in de defender liep niks er was nergens een katje te bekenen!!! Schijnt waargebeurd te zijn.

Maar nu even sirieus er hoort eigenlijk geen water binnen te komen, maar het kan zijn dat de rubbers onder de twee klepjes onder de voorruit slecht zijn dan zal er water op je matten liggen na een flinke plens bui ,deze rubbers zijn eenvoudig te vervangen en kosten niet veel dus zou ik hier beginnen.

Groetjes Andrew
marco

Bericht door marco »

bedankt voor je reactie, het is moeilijk te achterhalen waar het vandaan komt, zal morgen maar is kijken, heb de bekleding er maar ff uit gehaald, want die blijft nat.

groet,

marco
Hanzzl

Bericht door Hanzzl »

Ik heb die ventilatiekleprubbers ook vervangen, naast nieuwe raamgeleiders in de portieren en nieuwe rubbers rond de portieren. Je kan dus even vooruit met rubbers vervangen.
Oh ja, ik kon het niet laten hier en daar wat kit te gebruiken.
donk

Bericht door donk »

let op gebruik geen silicone kit!!

hier zit zuur in waar ijzer niet zo goed tegen kan.

probeer zowieso kit zoveel mogelijk te vermijden, als het dan toch moet...

pak dan polimeer kit of als het uit het zicht zit bitumeuse kit.

tis maar een ideetje hoor...

grtz hans
Apke

Bericht door Apke »

Gewoon een gaatje in de vloer maken, kan het water er ook weer uit :-)

Apke
sirmartin

Bericht door sirmartin »

Of gewoon montage kit ;-)

De Laro stond vorig weekend in belgie ook blank voorin na een nacht regen. Ach ...achterin sliep ik lekker droog.

Groet,
Martin
88Serie123

Bericht door 88Serie123 »

Hoi Marco,

Ik heb een 2001 Defender. Ze lekken vaak bij de deuren. Precies waar de carrosserie de bekende knik maakt. Je deurrubber maakt daar een rare hoek en zit vaak scheef of half uit de sponning, waardoor er water naar binnenkomt.

Succes met zoeken.
fred101

Bericht door fred101 »

Mijn 101 lekt heel erg (na een bui moet je verplicht een regenpak aan want er loopt ongeveer een emmer water in bochten uit het dak naar binnen, mijn 90 lekt rechts via het dakraam vermoed ik, Irene haar 90 lekt links, waarschijnlijk tussen de ruit en schutbord, mijn series lekt het minste van allemaal.
Mijn eerste 110 en mijn 110 tombraider waren redelijk droog.
Heb het al jaren geleden opgegeven me er druk over te maken maar het blijft vreemd dat wij dit soort dingen van redelijk nieuwe autoś accepteren.
Fred
HLaan

Bericht door HLaan »

Hi,

Ik heb hetzelfde probleem (SIII) en vermoed dat het water vanaf het dak en voorruit en motorkap terecht komt in het gootje dat onder de motorkap aan het schutbord zit. Daarvandaan loopt het op de voetenbakken (ja ja zijde v/d motorruimte) van het schutbord waar vaak boutjes zitten en aan de bestuurderskant ook nog eens pedalen.

Deze conclusie omdat ik direct na de laatste bui deze week gelijk in de auto ben gaan kijken en alleen water vond in de voetenbakken en er kwamen druppels bij mijn rempedaal vandaan.

Lijkt mij erg veel werk om dit allemaal goed dicht te krijgen.

Wat betreft een goede kit; voor auto's bestaat er nadenkit in elke automaterialen zaak te krijgen.

GrT,
marco

Bericht door marco »

bedankt allemaal,

en ga eerst de deurrubbers vervangen, en dan zien we wel verder, eens kijken of het dan minder word.

groet,

marco
Plaats reactie