ruitenwisser afgebroken door vandalen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Mischa

ruitenwisser afgebroken door vandalen

Bericht door Mischa »

Beste Prikkers,

Vorig weekend hebben vandalen onder andere mijn ruitenwisser van de bestuurders kant afgebroken (van een defender 110 td5 bj1999) inclusief de aansluiting naar het mechanische gedeelte achter het dashboard. Daarmee bedoel ik de inbus aansluiting naar het mechanisme binnen in de auto.

Ik heb inmiddels de onderdelen van de ruitenwisser om het weer in orde te maken. Ik ben begonnen om mijn dashboard te verwijderen, maar daar loop ik tegen een aantal problemen aan. Ik heb al in een aantal werkplaatsboeken gezocht maar kan over het vervangen van het ruitenwisser systeem niets vinden.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de onderstaande vragen:

Moet het dashboard helemaal verwijderd worden om het mechanisme terug te plaatsen?

Heeft iemand ervaring met het verwijderen van het dashboard, en op welke punten moet goed gelet worden bij het verwijderen?

Heeft iemand een handboek waar dit in beschreven staat?

Ik hoop dat jullie mij een aantal tips kunnen geven zodat ik weer met regen op de weg en natuurlijk het terrein weer in kan.

Alvast bedankt voor het meedenken.

groeten, Mischa
Mischa

Re: ruitenwisser afgebroken door vandalen

Bericht door Mischa »

Ik ben een stuk verder en kan er nu bij. Voor degene die het wil weten hoe het zit:

Alle tellers eruit. Bovenkant dashboard eraf. De luchtuitlaten verwijderen. En je kan bij het ruitenwisser mechanisme.

gr.Mischa
Apke

Bericht door Apke »

Ze hadden gewoon met hun tengels van je ruitenwissers af moeten blijven, dan had jij nu rustig van het zonnetje kunnen genieten.

Apke

Succes met het uitbouwen.
Mischa

Bericht door Mischa »

Dat is precies wat ik vandaag ook dacht ...

bedankt.
Plaats reactie