2,5D fan

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Strange Rover

2,5D fan

Bericht door Strange Rover »

Heb een 2,5D in mijn 88'' geplaatst, nu wil ik de orginele radiateur behouden en een serie oliekoeler gebruiken. Maar het 2,5 blok is voorzien van een viscofan, dus past niet(komt tegen de radiateur aan).De fan van mijn 2,25 blok past ook niet en ik wil liever geen electrische fan gebruiken. Iemand enig idee wat wel past?

bvd Raymond.
erik 110+LW

Re: 2,5D fan

Bericht door erik 110+LW »

Weet je zeker dat alles goed zit? Ik heb die motorwissel ook gedaan en bij mij pastte de viscofan wel gewoon voor de radiateur. Er was best wat ruimte over en zelfs de radiatorkap pastte.

Moet wel zeggen dat het een late 2.5n/a betrof, die had een viscofan die met 1 grote moer (sleutel 32) linkse draad vastzat.

Is dit ook de fan die jij hebt?

Erik
Strange Rover

Heb ik ook, een 7 blads. De radiateur zit stijf tegen de voorste dwarsbalk en het gaat om 10mm. De fan past ook niet in de radiateur kap.Heb trouwens wel het 11J blok, schijnt dat bepaalde dingen verschillen met de 12J.
erik 110+LW

Bericht door erik 110+LW »

Later heb ik er alsnog een elektr.fan op geplaatst van een citr.BX en een T-stuk met thermoswitch van Aad G.

Werkt prima en voor een paar tientjes ben je klaar.

Maar waarom een oliekoeler? Wij hebben met de 2.5 in 109 volgeladen in Spanje enzo gereden, soms 1000km aan een stuk en nooit problemen met de temp. of is het een TD?

Erik
Strange Rover

Nee, het is geen TD. Voor een eventuele PTO wel handig ivm stationiar draaien.
Plaats reactie