Jort legt uit

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ploertje

Jort legt uit

Bericht door Ploertje »

Jort legt uit waarom hij een landrover rijd en daarmee nog bezuinigd ook erg vermakelijk...

[925.nl]

Irene
Nipper the 90

Re: Jort legt uit

Bericht door Nipper the 90 »

Ach ja het is Jort maar
Heeft hij iets meer ruimte bij het parkeren in de PC Hooft
Scratch

Bericht door Scratch »

Ik vind hem super!! en dat vind ik Jort niet snel :-)

gr eric
GrayRover

Bericht door GrayRover »

Het is een balletje en daar veranderd niets aan, Land Rover of niet. :-)
Lucas van Lierop

Bericht door Lucas van Lierop »

Ik vind Jort best ok en zo helemaal!!!

Groet
Lucas
Yuri 90TDI

Bericht door Yuri 90TDI »

Ge-Wel-Dig !!!

nederland met z'n eindeloze burocratie. nog meer regeltjes die, als je goed kan rekenen, het averechtse effect hebben van wat ze eigenlijk wilden bereiken.

grtz,

Yuri 90TDI
Everhard Mulder

Bericht door Everhard Mulder »

da's nog maar de vraag....misschien zijn die regeltjes wel juist zo bedoeld dat rijke mensen er heel veel voordeel uit kunnen halen....dat zal hier echt niet voor het eerst zijn!
Everhard
serine

Bericht door serine »

helemaal geweldig...
hij verted het super

en zo is het toch ook...dat geneuzel met onzinnige regeltjes...
Andrew V8 RRC

Bericht door Andrew V8 RRC »

Kun je nagaan hoe dom dat dat regerings zooitje daro is!!!!

Toen we hier kwamen wonen 1989 was het voor een beter kwaliteit leven voor ons als kids ( aldus mijn ouders) nou bedankt!! die zijn er in 2002 weer vandoor gegaan en ik blijf hier dom dom dom.... maar goed schooling is/was hier beter en ehuu........ ja.....anders niks meer......of...

Voreger kon en mocht veel in nederland nu ook maar dan betaal je wel.

Holland: You vill pay taxes, you vill driv you carz on ze roadz and pay more taxes to do so, you can not drive your carz in ze voods or off ze roadz or you vill be shot! or you pay taxes!

Und ve vill uze ze taxes to pay ourselvs lots of tax free money for big carz an sucurity to proteckt us vile ve vaste your tax money on vay's to get mor taxes!

you vill obay und u vill pay!
ze dutch government.

ach ja wat doe je ertegen....

Groetjes Andrew
eleftheros

Bericht door eleftheros »

Als Jortje nu eens een 130 had aangeschaft, was hij van dat tussenschotje-gezeur af geweest.
Maarten

Bericht door Maarten »

Volgens mij moet Jort gewoon bijtelling betalen over de auto incl BTW en BPM. dus is hij met een grijs kenteken prive mog duurder uit dan geel kenteken. De bijtellings regeling is er een waar je namelijk belasting over belasting moet betalen. hij was beter uit geweest met een auto van 15 jaar en ouder, dan betaal je bijtelling over de dagwaarde, en dat is over een LR uit die tijd niet bijster veel. Maar.... hij brengt het leuk (heeft alleen geen gelijk)
Marijn & Simba

Bericht door Marijn & Simba »

Als ie gewoon bijtelling betaalt, dan is die 90 goedkoper dan de Maserati...
Hoe dan ook. Dat doet ie slim, maar echt niet slimmer dan veel andere Nederlanders.
Als ie de 90 privé heeft gekocht (heb geen geluid hier helaas, dus als ie dat gezegd heeft ) betaalt ie geen bijtelling. wel BPM en BTW maar ach, peanuts toch.
Daarnaast is 25% op de prijs van een 90 "maar" iets van 9000 euro bruto toch (ken de prijzen nu niet zo)? Dat is netto maar 4500 per jaar, grof geteld. Dus nog geen 400 per maand. Das een stuk minder dan 1700 per maand betalen. Dus als ie em wel zakelijk kocht en dus bijtelling heeft, scheelt em dat 1300 euro.
Als privé auto is die BPM en BTW in 3 jaar (3x9000 = 27000, BPM is ca. 20000 en BTW 7000) terug verdient, want er is geen bijtelling! even grof geteld.
Plus dat ie zakelijk kan declareren als ie er zakelijk mee rijdt, en zo weer een stukje terugverdient. (ter vergelijk, mijn huidige auto is op die manier ook de baas betaald )

Er zijn leaserijders genoeg die prive een Panda of zo hebben en zakelijk een Audi A8 of zo. Om maar wat contrast te noemen. Dan rijd je prive echt wel goedkoper, zonder bijtelling, en de meeste km's maak je toch zakelijk als je een auto krijgt van de baas (of jezelf een gunt als zelfstandige).

Ik zou graag een auto van de zaak willen, maar prive laat ik em toch ook echt staan!!
Rickske

Bericht door Rickske »

wat een vreselijke kwal is dat zeg
dimitri

Bericht door dimitri »

mee eens,en vooral als i met die hete aardappel in zijn strot zijn mond open doet:+
The Green Hornet

Bericht door The Green Hornet »

Ik vind Jort Cool en zeker slim. Ik doe het op dezelfde manier (helaas geen Maserati) en bespaar op deze manier toch veel geld aan bijtelling per maand. Ik moet nog wel een creatieve oplossing voor mijn middenschot vinden, want die heb ik net vorige week verwijderd om, in combi met een setje stoelverhogers, wat meer ruimte voor de benen te krijgen. Morgen de meetlat er maar eens bijpakken.
Davy

Bericht door Davy »

Helemaal mee eens
Henk Bossinade

Bericht door Henk Bossinade »

Helaas weet ik nog steeds niet wie nu die "Jort" is.Wat heeft deze "Jort" gedaan voor de Nederlandse samenleving? Waarom is deze persoon zo belangrijk? Is het een schaatser? Er zijn veel Nederlanders die zich dagelijks verplaatsen van A naar B in een LR,dus deze" Jort" is zeer zeker niet de enige.
Scratch

Wikipedia-Jort

Bericht door Scratch »

Even Googlen en je weet het :-)

[nl.wikipedia.org]

gr Eric (dieweernietzoveelheeftmetschaatsen...)
Plaats reactie