Ervaring met Ashcroft gevraagd

Ter vervanging van het oude geliefde startpagina prikbord.
Plaats reactie
Sylvester

Ervaring met Ashcroft gevraagd

Bericht door Sylvester »

Hi Medeprikkers, Wie heeft ervaring met de revisiebakken van Ashcroft. Ik vraag dit omdat ik bij een prijsopgave bij een bedrijf de naam heb laten vallen waarop de betreffende persoon furieus werd en mij zei dat hij niets met deze prutsers te maken wilde hebben.
Nou kan het zijn dat Ashcroft prutsers zijn, maar ook dat deze persoon bang is voor concurrentie, dus graag jullie mening. :? :shock:
Groet, Sylvester.
Groet Sylvester. 8-) Puma 110 Xtech 2008 TDCI 2.4
GatheRRoveR

Re: Ervaring met Ashcroft gevraagd

Bericht door GatheRRoveR »

Of de gereviseerde bakken goed zijn weet ik niet uit eerste hand.
Wel de hulp en de spullen die ze toesturen..prima, niks mis mee.

Het lastige is dat je een bak toegestuurd krijgt waarna je “statiegeld” retour krijgt als je je oude bak terug gestuurd hebt..
En dat laatste is dan ook nog afhankelijk van de staat van je bak. En dan ook nog de in en export kosten……

En”zure” reacties kan je overal krijgen..er is altijd wel een klant die zijn ongenoegen op het www ventileert.

Een jaar of wat geleden had ik nog frequent contact met Erik uit Malle (BE) die reviseerde ook bakken….
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !
Erik Peters

Bericht door Erik Peters »

Je zou ook nog kunnen overwegen om jouw tussenbak bij Ashcroft te laten reviseren, dus overleggen en opsturen zodat ze jouw bak kunnen reviseren en na revisie (en betaling) sturen zij jouw bak weer terug. Dan ben je de bak wel geruime tijd kwijt en staat de Defender stil in de werkplaats.
(En om er zeker van te zijn dat jouw bak ook weer terugkomt zou je een kenmerk/nummer o.i.d. ergens in het bakhuis kunnen slaan).

Groet,

Erik.
GatheRRoveR

Bericht door GatheRRoveR »

psies Erik, is wel een goede optie.
Gewoon even bellen of een mailtje aan wagen.
Erik Peters schreef: zo 15 mar 2026, 09:13 Je zou ook nog kunnen overwegen om jouw tussenbak bij Ashcroft te laten reviseren, dus overleggen en opsturen zodat ze jouw bak kunnen reviseren en na revisie (en betaling) sturen zij jouw bak weer terug. Dan ben je de bak wel geruime tijd kwijt en staat de Defender stil in de werkplaats.
(En om er zeker van te zijn dat jouw bak ook weer terugkomt zou je een kenmerk/nummer o.i.d. ergens in het bakhuis kunnen slaan).

Groet,

Erik.
Elke bak heeft een eigen nummer, op basis van de eerste 3 karakters (even uit mij hoofd, cijfer,cijfer,letter) kan de leeftijd en de overbrengverhouding bepaald worden ..de volgnummers zijn uniek.

Ook deze Vlogger gebruikt hun naam ijdel…
https://m.youtube.com/watch?v=VmCuFuP5nr8

EDIT
Op basis van dit nummer kan bepaald worden welke revisieset nodig is, de eerste hadden andere lagers waardoor ze lawaaierig waren.

.
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Sylvester schreef: vr 13 mar 2026, 19:07 ... Wie heeft ervaring met de revisiebakken van Ashcroft. Ik vraag dit omdat ik bij een prijsopgave bij een bedrijf de naam heb laten vallen waarop de betreffende persoon furieus werd en mij zei dat hij niets met deze prutsers te maken wilde hebben. ...
Geen enkele ervaring maar ze worden best vaak genoemd en eigenlijk steeds zonder negatieve aanleiding en ook zonder dat er negatieve reacties volgden.
Ze wekken de indruk heel wat omzet te hebben ... en dus zal er beslist wel eens iets niet goed gaan (en dat is dan direct vervelend gedoe want bakken wisselen is geen wissewasje).

Wat me opvalt aan je omschrijving:  De door jou aangesproken partij reageert "furieus".  
Waarom zou je furieus reageren als je concurrent een prutser was, dan geef je een onderkoelde waarschuwing af, in de geest van "Daar kun je gerust heen gaan, ze zijn goedkoop. Ik zie je dan vanzelf met hangende pootjes hier weer terugkomen.   Je bent niet de eerste bij wie ik alles over moet doen.".

En dan nog ... zou je zo'n onderkoelde reactie nog op z'n werkelijke waarde moeten schatten.
Kijk eens op Britse LandRover forums wat daar de Ashcoft recensies zijn.

Aan de andere kant: een goede, betrouwbare en niet te dure bakken-man in Nederland is natuurlijk ook wat waard.

O ja, wel gelijk zo'n Ashcoft ATB midden-differentieel laten inbouwen, waar je de revisie ook laat doen.
En natuurlijk ook de tussen-de-bakken-as vervangen als dat niet relatief recent gedaan is.
Erik Peters

Bericht door Erik Peters »

En de hulpas (waar de tussentandwielen op zitten) gaat lekken via de O-ring aan de voorkant, doordat de stalen as "het gat in het aluminium huis" wat ruimer maakt. Bij mijn 300 Tdi deze lekkage, die lastig op te sporen is, (tijdelijk?) verholpen door de bak er onderuit te halen, en de as weer te monteren met een iets dikkere nieuwe O-ring.
Ashcroft boort dat gat uit en zet daar dan een stalen bus in en monteert alles weer zoals het hoort, naar ik begrepen had.

O ja, de tussenas waar Marc het over heeft, die er voor moet zorgen dat de Land Rover tussenbak aan de Ford versnellingsbak past die moet je waarschijnlijk ook vervangen die zit standaard niet gemonteerd met grafietvet en dan verslijt de vertanding, met op een gegeven moment geen aandrijving meer. En dat gebeurt natuurlijk altijd met een grote aanhanger erachter midden op een kruising.....

Groet,

Erik.
Plaats reactie