Hoi Arjen,
Blijf je series assen houden? dit ivm 4x4 drive van de LT230. Je rijdt veel kilometers dus zou toch de LT230 aanpassen.
Heb je wel een met een series gereden met de middensper erop? Je aandrijflijn wordt opgewonden en je hoort op een gegeven moment echt wel dat het gaat wringen.
Nu is het met de midden dif natuurlijk niet zo maar je vooras krijgt het zwaarder.
Ook zou ik je adviseren wat te schuiven met de motor en de bakken.
Ik heb geen ervaring met een LT380 maar met een LT77 met een 300Tdi.
Door de 300TDI (en defender assen) kwam ik meer naar de bijrijderskant uit en moest ik het gat in de dwarsbalk verplaatsen.
Als ik de versnellingspook op een knappe plaats wilde houden kwam ik ver naar achter en kon de cardanas niet meer vastzetten (geen ruimte)….. naar voren kwam de pook tegen het schutbord….
Dus een het nieuwe gemaakt die demontabel is.
Ik heb nu 10/12 cm (weet het niet meer precies) tussen de voorste balk en de krukas ploelie.
Radiator op de voorste balk (200tdi versie met olie koeler)
Jammer dat het chassis eerst behandeld is en dat je nu de aanpassingen gaat maken..
Tevens zou ik niet op de lengtes van de assen kijken (ze zijn er in verschillende maten voor series, heb er ergens wel een lijstje van) want verlengen of verkorten kost (bijna) het zelfde.
Ik heb ze ooit laten inkorten voor 100 euro, maar die doen het jammer genoeg niet meer.
Laatste geheel op wens gemaakte as was 300-400 €
Als je die weg inslaat, koop een nieuwe te lange en laat ze inkorten… dan gaan ze een leve lang mee.
p.s.
Zorg dat je je motor hoog plaatst, pas je schutbord tunnel aan dan komt het allemaal wel goed
p.s.s.
Dit is alleen goedbedoeld advies.