Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 19:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2022, 20:48 
Offline

Geregistreerd: zo 10 apr 2022, 20:25
Berichten: 2
Hi,
Kan iemand mij vertellen hoe ik een houten laadvloer bevestigen moet om naar grijskenteken te gaan. Alles is er uit en de vloer heb ik er nu in liggen, moet hem alleen nog vastzetten, maar hoe? Zijn dat speciale bouten, want ze mogen er niet meer uit , toch?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2022, 22:36 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
maud schreef:
Kan iemand mij vertellen hoe ik een houten laadvloer bevestigen moet om naar grijskenteken te gaan. Alles is er uit en de vloer heb ik er nu in liggen, moet hem alleen nog vastzetten, maar hoe? Zijn dat speciale bouten, want ze mogen er niet meer uit , toch?


Als ik de regels lees dan staat daar niks over een onverbrekelijke bevestiging van de laadvloer: er mogen zelfs (scharnierende) luiken in zitten.

Een eventueel schot moet wel "onverbrekelijk" bevestigd zijn.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 mei 2022, 15:35 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 21:49
Berichten: 27
Heb een maand geleden de Discovery II laten omkeuren bij de RDW.
Vloer hoef je niets aan te doen.

1: Schot 30 CM hoog over de volle breedte. Moet bevestigd aan de vloer en aan de zijn kant/binnenzijde vd auto.
Bouten mag je niet meer los kunnen draaien.
Ik heb de kop uitgeboord want had torx gebruikt. Je mag ook popnagels gebruiken maar dan moet je flinke popnagels vinden :)

2: Achterramen dienen verwijderd te worden en dichtgemaakt te worden met blinderingspanelen. Dit mag aluminium zijn of kunststof.
Moeten erin gelijmd worden.
Alpine raampjes in het dak mogen blijven zitten. Dit is geen verplichte eis meer.

3: Bestuurderszijde achterportier raam verwijderen en blinderen met aluminium of kunststof. Ook dit moet met kit aan het raamframe vastgezet worden. Dus niet alleen in de rubber monteren. Het blinderingspaneel moet gelijk komen met het tussenschot of verder. Mag dus niet korter zijn. Ik heb van een sloper een raamframe gebruikt waarbij dit was aangepast.
Heb je toch een raampje om naar links te kijken als je gaat inhalen. Wel zo veilig.

Vreemde bij mij was dat het gewicht van de auto, nadat ik alles verwijderd had voor grijs kenteken, was toegenomen.
Het viel gelukkig in dezelfde gewichtsklasse als geel kenteken.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 mei 2022, 15:53 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
megamannen schreef:
Vreemde bij mij was dat het gewicht van de auto, nadat ik alles verwijderd had voor grijs kenteken, was toegenomen.
Het viel gelukkig in dezelfde gewichtsklasse als geel kenteken.

Da's niet zo vreemd.
Het heeft er alle schijn van dat LandRover de auto eerst een afslank-kuur geeft voordat het type-kentekengewicht wordt vastgesteld.

Als je vreest qua gewicht dicht bij een tariefgrens te zitten kan het lonen een set extra lichte wielen te zoeken/lenen -- dat kan kilo's per wiel schelen, verder een thuiskomertje (of een bandenplak-spuitbus), en een kleine(re) accu (zomers gaat dat makkelijker), ruitensproeireservoir leeghevelen etc etc.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 mei 2022, 20:55 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jul 2020, 15:23
Berichten: 170
Dat van die afslankkuur zal vaak waar zijn, maar niet altijd. Mijn als 110 hardtop gekentekende Defender heb ik om laten bouwen naar pick-up met zelfbouw laadbak. Dat hele zaakje is toch wel flink wat zwaarder dan het aluminium hardtopje dat eraf ging. Bij de weging en keuring bij het rdw bleek de auto zelfs iets lichter dan op kenteken aangegeven. Toegegeven, ik had de tank bijna leeg en er ook een zomeraccu in gezet en het reservewiel thuis gelaten, maar ook nog vóór deze ombouw kwam de auto in originele staat niet aan zijn kentekengewicht. Ik had de auto voordat er met de ombouw begonnen werd namelijk uit nieuwsgierigheid eerst laten wegen.
Overigens weigerde de rdw het lagere gewicht op te nemen in het nieuwe kentekenbewijs.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 86 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.