Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 13:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 08 mei 2022, 19:52 
Offline

Geregistreerd: zo 14 sep 2014, 17:48
Berichten: 99
Het is afschuwelijk stil op het forum, niemand iets leuks te vertellen? :o
Groetjes, Sylvester.

_________________
Groet Sylvester. 8-) Puma 110 Xtech 2008 TDCI 2.4


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 mei 2022, 20:05 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
euhhh we gaan morgen voor een paar dagen rondjes rijden om Ommen? is dat leuk?
groenlanen heet dat geloof ik. maar met het weer van de laatste tijd zal het wel stoflanen worden.
(em bbq en bier)

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 mei 2022, 21:02 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jul 2020, 15:23
Berichten: 170
Dat het zo stil is, komt misschien ook wel doordat er meerdere keren gemopperd is dat het allemaal wel over LandRovers moet gaan :ugeek: , niet teveel off topic :ugeek: ....
Het is voor mij in ieder geval wel de aanzet geweest om zo min mogelijk meer te posten.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 mei 2022, 22:53 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
albert schreef:
Dat het zo stil is, komt misschien ook wel doordat er meerdere keren gemopperd is dat het allemaal wel over LandRovers moet gaan :ugeek: , niet teveel off topic :ugeek: ....
Het is voor mij in ieder geval wel de aanzet geweest om zo min mogelijk meer te posten.


Korreltje zout en gewoon af en toe afdwalen.
Doe ik onderweg ook tot mijn navie begint te mokken, meestal laat ik haar nog een tijdje mopperen en besluit dan dat de omweg leuk was maar te veel tijd in beslag neemt en laat mij weer op de goede weg brengen, tot ik weer eigenwijs ben :mrgreen:
Ben weer begonnen de ambu rijklaar te maken, nog 2 maanden dan mag ik de weg weer onveilig maken 8-)
Koppeling was leeg, gevuld maar hij komt nog wat lanzaam op, koplampen deden het niet, lucas gekieteld en nu branden ze van verlangen om de weg te verlichten :idea:
Ruitesproeier pompje een klap verkocht, schrok zo dat hij spontaan tranen op de ruit sproeit :cry:
Ruitewisser, de rubbers vervangen, in frankrijk voor 2 euro te lange gekocht maar de rubers zijn over te zetten en in te korten. Als je in frankrijk bent is het de moeite waard om eens bij de NOZ naar binnen te gaan, een restposten winkel.
Digi klokje uit elkaar gehaald, het ruber tussen de printplaat en display opgeschuurd en verdomd hij doet het weer. Ben iemand die liever een uur aan een reparatie spendeert dan voor 5 euro een nieuwe koopt.
Oja een paar jaar mos van de auto gespoten en papiersnippers uit de motorruim geblazen, muizen :roll:
De nodige spinnenwebben verwijderd.
Motor start nog steeds bij de eerste klap, perkins, onverwoestbaar.
Voorlopig weer even genoeg gedaan, ben nog niet klaar maar 2 maanden, moet lukken om na 5 jaar stilstand alles weer tip top te krijgen :geek:
Heb bij hbm machines een 12 volt 300 liter 2 cill compressor gekocht. Een webwinkel zonder telefoonnummer, had ik niet gemerkt bij bestellen maar dat is voor mij een reden om niet nogmaals wat te bestellen. Wat er mis gegaan is vertel ik later wel :| :D als het op klachtenkompas staat. Heb er gekregen wat ik besteld heb dus ben er niet op achteruit gegaan :)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 mei 2022, 08:09 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
ik ga zo 6 bbq,s 10 kratten bier. 100 kg vlees en 1 prei in de 109 gooien.
oja en 100 kg hout voor kampvuur 80 kg briketten en 100 kg houtskool.
je moet toch wat met 3 nachten kamperen?
gelukkig eten alle 2 de mede kampeerders niet zo veel anders had ik nog meer nodig gehad. :mrgreen:
gaan vanavond maar beginnen met een pizza denk ik
Afbeelding

mooi man dat je ambu weer tot leven komt. en inderdaad liever iets repareren als nieuw kopen.
de tijd dat nieuw kopen goedkoper was als repareren is goed voorbij.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 mei 2022, 10:32 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
inderdaad liever iets repareren als nieuw kopen.
de tijd dat nieuw kopen goedkoper was als repareren is goed voorbij

Als jij voor 5 euro per uur werkt kan je bij mij gelijk aan de slag :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Remmen, afdichtingen, olie verversen enz enz 8-) daarna stuken, metselen, timmeren, kan nog veel meer bedenken :!:
Als iemand voor dat geld werkt ga ik in een luie stoel in de zon zitten toekijken en bbq :lol:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 mei 2022, 13:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
afgelopen donderdag in de buurt van boxtel rond gereden. was behoorlijk groen (en sloten stonden vol)
1x op een gedeelte langs het duits spoorlijntje omgekeerd, was te moeilijk/ technisch met de s3 (was in mijn eentje en heb geen lier).
Vandaag weer verder met het reviseren voorremmen van de 101. Kwam tot de ontdekking dat mijn nieuwe remtrommel niet paste (waarschijnlijk door dikte remvoering de gelijmde zijn dikker dan de geklonken) Scheelt heel weinig dus boven en onder iets van remschoenmetaal afgeslepen (iets minder dan 1mm).
En eindelijk de steady-post lekker gangbaar gemaakt zodat ik deze met 2 vingers kan draaien. iets wat ik 12 jaar geleden al had moeten doen.
Morgen verder met rechterkant en dan ontluchten, wat bij de 101 altijd onvoorspelbaar is.
Ik heb persoonlijk alleen maar goede ervaringen bij HBM
J.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 mei 2022, 18:44 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Vandaag de weaco compressor koelbox aangepakt, cf 40
Die dingen hebben een temperatuur sensor die lek gaat en door het vocht wat er dan in komt verandert de weerstand (ntc) dan vriest hij alleen maar (gaat niet meer uit) Nieuwe sensor is de eenvoudigste oplossing maar bij weaco onbeschoft duur en geen garantie dat hij niet weer lek gaat. Ook de "goedkope' leveranciers vragen 14 euro minimaal plus verzendkosten. Nog steeds te duur voor een ntc van 15 cent met 2 draadjes, krimpkousje en een stekker. Zo een had ik besteld en ingebouwd, ja hoor na 3 maanden weer lek.
Bij tinytronics een digitale thermostaat gekocht 3.50 euro inclusief sensor en kastje 2 euro. Is met micro processor en display.
De hele thermostaat en bediening van weaco er uit geknikkerd.
Gat in de zijkant, achter bij de compressor, geboort voor de nieuwe sensor zodat hij ook de werkelijke temperatuur in de box aangeeft.
Alles aangesloten op de compressor, werkt perfect.
Kan temperatuur instellen en de hysterie. Heb hem nu op 4.5 gr uitschakelen en 2 graden hoger inschakelen.
Moet nog een beetje daar mee spelen om te kijken wat de beste compromis is tussen stabiele temperatuur, is vaak kort aanslaan of wat meer verschil en langer aan, wat rustiger is, vooral nachts.
Voor die gene die ook zo een weaco probleem hebben, box niet weggooien, reparatie loont zich en is vrij eenvoudig.
En ja, hij komt in de LANROVER ambu


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 mei 2022, 15:15 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
sjaak109 schreef:
ik ga zo 6 bbq,s 10 kratten bier. 100 kg vlees en 1 prei in de 109 gooien.
oja en 100 kg hout voor kampvuur 80 kg briketten en 100 kg houtskool.
je moet toch wat met 3 nachten kamperen?

Net terug van een weekje kamperen met een goede vriendin.
Hout hoefde ik niet mee te nemen: de overstroming van vorige zomer had het tot 2 meter hoog in bomen en struiken achtergelaten.
Prachtig droog hout, zelfs als het vuur de volgende dag uit leek hoefde je er maar een paar lichtgewicht super droge houtjes op te gooien en het brandde al weer.
Waar het precies was ga ik niet vertellen, ergens heel dicht bij de Frans-Belgische grens ... zonder enige voorzieningen, dus uiterst comfortabel ... waar vind je immers elders de sanitaire voorzieningen met airco.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 mei 2022, 22:57 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
0182-525468 is volgens de Telefoongids het nummer van HBM? Lijk me ook sterk dat zo'n gigantisch groot bedrijf geen telefoonnummer meer heeft. Of ze hem ook oppakken dat weet ik natuurlijk niet

Tja, HBM(Herman Buitelaar Machines) laat merkartikelen in China namaken en met containers vol naar Moordrecht(ik woon er 55 km vandaan en kwam er voor mn werk wel eens) komen. Je zal het moeten treffen, alle waar naar zijn geld. Ze verkopen er overigens ook gerenomeerde merken, die zijn echter niet zo heel veel goedkoper als elders. Ik heb zelf een oude atlas copco compressor, qua herrie helaas zeker niet de laatste mode.
Mijn werkgever doet ook zaken met Chinese fabrikanten en daar zit helaas ook wel eens een miskleumn tussen. Soms sta je ook verbaast hoe ze het doen voor weinig geld en gaat het goed. Het vergt echter een geweldig concequente kwaliteitscontrole om het product met een made in Holland label op de "markt" in Duitsland te zetten.

De hond snurkt al, nu het baasje nog.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 mei 2022, 23:47 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
nico1970 schreef:
0182-525468 is volgens de Telefoongids het nummer van HBM? Lijk me ook sterk dat zo'n gigantisch groot bedrijf geen telefoonnummer meer heeft. Of ze hem ook oppakken dat weet ik natuurlijk niet
De hond snurkt al, nu het baasje nog.

Kijk eens bij de 1en2 ster beoordeling, dan schrik je en ja het is belijd dat ze niet telefonisch berijkbaar zijn behalve in Duitsland, is hier een wettelijke verplichting voor alle webwinkels. Zou in heel europa zo moeten zijn :!:
Dat ze veel 5 sterren hebben komt mij ook vreemd voor gezien de ernst van de vele klachten. mijn gevoel zegt me dat ook die in het groot ingekocht zijn :evil: in china :?:
Komisch is dat ze op het webformulier wel je tel nr eisen :?
Maar ik ben nog in onderhandeling. Vertel later.
Valt mij nog iets grappigs op, HBM Machines is dus Herman Buitelaar Machinehandel Machines oftewel HBMM :mrgreen:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 mei 2022, 13:53 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
oke nog wat leuks dan?

net terug van midweekje stoflanen bij Ommen.
BBQ was goed.
gezelschap was leuk.
camping was wel aardig
de stofroute hadden we ooit voor de helft al gereden. jammer dat je de routes niet naast elkaar kunt leggen op wikiloc.
tenminste dat hebben wij niet gedaan. en dan rijd je op een plek die je heeeeel bekend voorkomt. klopt dus.
we hebben leuke rondjes gereden. ook in Duitslands net over de grens.

wat wel een zeer zware tegenvaller was is dat de stroom voorziening op ons plekje zo slecht was dat de vloerverwarming van de caravan de zekering liet ploppen van de camping.
moet je opstaan met koude voeten en kleren.(ja die leggen we op een normaal gesproken warme vloer)
en de warme afbak broodjes konden we ook wel vergeten. hetelucht oventje trok te veel watjes.

kampvuurtje in kachel was ook wel leuk en de rook hield de muggen een beetje weg. de 25% Deet deed ook wonderen.
ook wel grappig om te zien was de hoeveelheid hak en snij materiaal wat we meezeulden. je zal maar te kort komen toch?
Afbeelding
Afbeelding

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 mei 2022, 14:22 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
sjaak109 schreef:
oke nog wat leuks dan?

net terug van midweekje stoflanen bij Ommen.
BBQ was goed.
gezelschap was leuk.
camping was wel aardig
de stofroute hadden we ooit voor de helft al gereden. jammer dat je de routes niet naast elkaar kunt leggen op wikiloc.
tenminste dat hebben wij niet gedaan. en dan rijd je op een plek die je heeeeel bekend voorkomt. klopt dus.
we hebben leuke rondjes gereden. ook in Duitslands net over de grens.

wat wel een zeer zware tegenvaller was is dat de stroom voorziening op ons plekje zo slecht was dat de vloerverwarming van de caravan de zekering liet ploppen van de camping.
moet je opstaan met koude voeten en kleren.(ja die leggen we op een normaal gesproken warme vloer)
en de warme afbak broodjes konden we ook wel vergeten. hetelucht oventje trok te veel watjes.

kampvuurtje in kachel was ook wel leuk en de rook hield de muggen een beetje weg. de 25% Deet deed ook wonderen.
ook wel grappig om te zien was de hoeveelheid hak en snij materiaal wat we meezeulden. je zal maar te kort komen toch?
Afbeelding
Afbeelding


Tja Sjaak, het was een lidtle kudt.

Te veel bbq vlees, rokende vuurtjes, veel bier en het maar raar vinden dat die knutten zo raar vlogen.
Iemand moet het doen, en alles weer mee terug slepen was ook geen optie.

En je moet toch spoelen na al dat stofhappen van je voorganger :mrgreen:

#ikzouhetzoweerdoen


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 mei 2022, 15:38 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
Tja, het hout lag voor het oprapen (na een overstroming vorig jaar) en verder zegt het plaatje genoeg ... ik was ook even van huis.
O ja, de vloerverwarming deed het niet ... soms viel 's nachts de bovenwarmte ook nog eens uit - de zomerslaapzak was krap warm genoeg.


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 mei 2022, 16:28 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Bij mij slaan de stoppen door als mensen klagen over uitvallende vloerverwarming in caravans :cry: watt een wattjes :o
Heb goede pantoffels in mijn camper :P
En in de ambu dient de vloer om de groente voorraad vers te houden :idea: verder een klein kleedje, bij erge koude gaat het scheeps dieselkacheltje aan.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 mei 2022, 20:21 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
Jamaar schreef:
Bij mij slaan de stoppen door als mensen klagen over uitvallende vloerverwarming in caravans :cry: watt een wattjes :o
H.


Hahaha waarom denk je dat ik dat hier neer zet. reacties uitlokken is LEUK.

maar je wattjes zijn ook leuk hoor :D

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 mei 2022, 21:05 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jul 2020, 15:23
Berichten: 170
Nog even over HBM: ze hebben wel een tel.nr. maar als je belt nemen ze niet op. Dat is onderdeel van hun bedrijfsfilosofie, stond een paar jaar geleden ook op hun site, maar of het er nu nog staat weet ik niet. Ik kom er weleens, maar koop daar alleen maar dingen waar niet al teveel mee mis kan zijn. De freesjes zijn maar zozo, de draaibeitels moet je altijd eerst slijpen voor gebruik, boortjes zijn dan weer best goed, hun verstelbare ruimers zijn ronduit slecht. Klantvriendelijkheid in de winkel hangt van de persoon af die je daar treft. Maatje van mij heeft er een draaibank gekocht, maar die is nieuw minder zuiver dan mijn 60 jaar oude Atlas.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 mei 2022, 06:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
Vloerverwarming in de caravan is gewoon decadent ;)
De vloerverwarming in mijn 101 is fantastisch. heerlijk als je in de sneeuw staat. Het is niet zozeer dat de infrarood matten (220V, gewoon voor onder thuis laminaat) de ruimte verwarmt, dat doet de standkachel of klein 400W 220V kacheltje, maar heerlijk als ik 'sochtends met mijn blote voeten erop sta. Ook prima om je schoenen voor te verwarmen.
Overigens vorige week nog met de series weg geweest en een tentje. houtkacheltje ervoor, heerlijk. Wel enorme muggen, zeker rond zonsondergang waren het er veel.
J.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 mei 2022, 09:47 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
Vloerverwarming is perfect.
s,morgens warme voetjes. of als je s,nachts even naar je eigen toilet moet in je caravan krijg, je geen kramp in je teentjes. En je hoeft vanwege de kou niet te diep te graven om je piemel te vinden.
en warme kleren(tenminste als je ze op de vloer legt) en schoenen natuurlijk.
vorig jaar in september in de Pyreneeën hadden we nachtvorst. was blij met mijn vloertje.
op onze leeftijd word het lichaam ook wat strammer in de kou.
en als onze lieve heer niet had gewild dat we het zouden gebruiken had hij het niet uit laten vinden toch?
ach iedereen kampeert gelukkig op zijn eigen manier.
waar je gelukkig van wordt moet je doen.
je zult mij nooit meer in een tentje vinden. vind dat zo kramperen. en mijn lichaam wil het ook niet.
die protesteert al als ik zo,n pub tentje zie. schiet meteen in mijn rug.
zo,n grote misschien als die neef Henk heeft, met ingebouwde houtkachel en jacuzzi. daar wil ik wel over na denken.
moet er ook niet aan denken dat mijn bier lauw wordt dus heb in de caravan ook een koelkast met vriezer.
Afbeelding

op onze camping werd je ook gek van de muggen, gelukkig draaide de wind later, hadden we minder last.
en de houtkachel rook hadden ze schijt aan. trouwens ook aan de citronella kaarsen en de hibbe hibbe wierrook. ze vlogen er gewoon door heen. (de rook dan)

leuke routes daar Jeroen? Ommen was wel leuk maar veel van hetzelfde.
oja wat is een steady post?

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 mei 2022, 12:13 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Och, de één heeft pantoffels mee :x (dan zie ik van die geblokte met badjas, bout-lint etc in gedachten)
De ander vloerverwarming. (Inderdaad , watje :) )
En nog een andere kruipt met zijn 2e in de toch al krappe slaapzak als het koud is.

En als bij Sjaak de stroom uitvalt moet je met grote spoed de ontdooide 2+ kilo kip, spareribs en al die andere vleeswaren zo snel mogelijk opeten/op de bbq werpen :mrgreen:
Het bier konden we redden.

Ik sleep een bed op wielen achter me aan, bij de laro heb je er geen erg in maar het blijft gewoon iets waar ik gemengde gevoelens bij heb.
Wel lekker bed en ‘s avonds warm maar hoort het bij zo’n auto.. :?
Onderweg is afslaan een grindpad op in mijn geval niet mogelijk, terwijl dat vaak wel je leuke routes zijn.

Al met al blijven het compromissen, en als we allemaal het zelfde wilde hadden we vermoedelijk allemaal een golfje en een petje :mrgreen:

Maar dat gevalletje muggen, als dat het ergste is ;)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 mei 2022, 15:01 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Och, de één heeft pantoffels mee :x (dan zie ik van die geblokte met badjas, bout-lint etc in gedachten)
Badjas, daar wil ik nog niet eens in begraven worden, mijn spaans pantoffels zijn van echt lamsvel gemaakt en niet die opa dingen met ruitjes patroon, misschien is woonkamer schoeisel een betere benaming :mrgreen:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 mei 2022, 15:29 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Pantoffels (Ik speel niet op de man) vind ik zooooo oudbollig.
Die binnenstebuiten cavia's (Spaanse sloffen) heb ik ook maar die gaan ECHT niet mee op vakantie :oops:
Het is maar wat je belangrijk vindt.

Ik vroeg het me ook af... steady post #weerwatgeleerd
http://www.rmriley.com/steadypost/steadypost.htm

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 mei 2022, 16:59 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
GatheRRoveR schreef:
Pantoffels (Ik speel niet op de man) vind ik zooooo oudbollig.
Die binnenstebuiten cavia's (Spaanse sloffen) heb ik ook maar die gaan ECHT niet mee op vakantie :oops:
Het is maar wat je belangrijk vindt.

Tja, als je nu naar Charente gaat < Charente is een "onduidelijk" gebied boven Bordeaux, de streek van La Rochelle, Jarnac en Cognac > dan is het wat anders.
De typische oude mannen pantoffel - met zo'n typische vaal-bruine of vaal-grijze pantoffel-ruit - die heet in het Frans een Charentaise.
Ik heb een vest met zo'n ruit, dat vest noem ik dan ook wel "de pantoffel".

Verder hebben ze aldaar naast de Cognac ook Pineau de Charente (en dat is dan weer een mix van druivensap - witte of rode - en cognac die nog weer geruime tijd in oude cognac-vaten mag rijpen).
                                                                                              Sommigen halen daar ook hun kat op, maar dat is een ander verhaal.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 mei 2022, 19:16 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
GatheRRoveR schreef:
Pantoffels (Ik speel niet op de man) vind ik zooooo oudbollig.
Die binnenstebuiten cavia's (Spaanse sloffen) heb ik ook maar die gaan ECHT niet mee op vakantie :oops:
Het is maar wat je belangrijk vindt.

Ik vroeg het me ook af... steady post #weerwatgeleerd
http://www.rmriley.com/steadypost/steadypost.htm


Binnenstebuiten cavia's, die hou ik er in, topper :shock:
Vergeet niet dat ik 5 maanden, in de winter, onderweg ben, is ook geen vakantie maar een levensstijl :mrgreen:
Binnenland Spanje kan min 20 zijn, zagora marokko kan het ook vriezen, dan ben ik maar wat blij met mijn cavia's :mrgreen:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 mei 2022, 20:34 
Offline

Geregistreerd: zo 14 sep 2014, 17:48
Berichten: 99
In ieder geval zijn de 2minuten stilte voorbij, ga zo door. :D :D :D

Groeten Sylvester

_________________
Groet Sylvester. 8-) Puma 110 Xtech 2008 TDCI 2.4


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 mei 2022, 16:44 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
ivm. je kunt maar genoeg troep bij je hebben? heb ik een diepte investering op kook gebied gedaan. :mrgreen:
mocht het weer gebeuren dat ik zonder warme afbak broodjes zit bij mijn met koffiezet apparaat gezette koffie? omdat er te weinig stroom is?
heb ik het volgende gekocht.
een Omnia oven (liedjetune... uit zwedennnnnn)
de patat was niet zo.
de zoete aardappels met groenvoer en kipdijfilet was erug goed.
vanavond de paella zonder vis testen.
Afbeelding
Afbeelding

kan op de bbq en op gaspitje en misschien ook wel in een bak houtskool of briketten, maar dat moet ik nog testen.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 mei 2022, 20:22 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Niet leuks te melden.
Vorig jaar één tekenbeet en ja hoor, vandaag te horen gekregen, ziekte van lyme.
Ben ik weer klaar mee, 3 weken antibiotica en maar hopen dat het zich niet verstopt.
Verder wel blij want het verklaart de klachten die ik deze winter had ondanks dat ik lekker in de warme zon zat.
Met vage klachten heb ik altijd het gevoel, niet aanstellen, het gaat wel weer over. NIET DUS :evil:
Bij deze een waarschuwing, 4x4 rijders komen ook vaak in de bossen en stappen dan uit omdat ook die vast komen te staan :? neem tekenbeten serieus :geek:
Gelukkig heb ik een hele mooie aantrekkelijke vrouwelijke huisarts :mrgreen: ongetrouwd :oops:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 mei 2022, 22:28 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
Jamaar schreef:
Niet leuks te melden.
Vorig jaar één tekenbeet en ja hoor, vandaag te horen gekregen, ziekte van lyme.
....
neem tekenbeten serieus

Precies ... neem tekenbeten meer dan serieus, de teek is (omdat ie de vector is van allerlei ongein) het gevaarlijkste dier in onze streken.

Ik heb in overleg met de huisarts een bescheiden voorraad van een praktisch antibioticum < Azitromycine 500 mg > om in geval van een iets langer vastgebeten teek een preventieve dosis te slikken. Een eenmalige dosis binnen de 72 uur schijnt in de meeste gevallen een "full blown" Borrelia besmetting te voorkomen.

Ik heb overigens óók een FSME (of te wel TBE) vaccinatie (net vorige week weer verlengd met een "booster"). FSME (of TBE) is een virale hersenvliesontsteking en dit virus wordt ook door teken overgebracht. Erger nog: itt de Borrelia bacterie wordt dit virus ook nog eens bijna direct overgedragen ... voor een besmetting met de Borrelia bacterie moet de teek veel langer in de huid vastgebeten zitten.
Ook al is de kans op deze virale encefalitis klein, het is een heel vervelende ziekte: het neemt tot een jaar, er is geen geneesmiddel, je moet het uitzieken, en er is een beperkte maar reële sterftekans. Verder is het nuttig om te weten dat FSME vanuit het oosten "oprukt".

O ja: Lyme is de naam van het ziektebeeld dat veroorzaakt wordt door de Borrelia bacterie, en die bacterie moet de teek opdoen bij een eerste bloedmaaltijd op een muis, daarna kan de nimf en/of de volwassen teek besmet zijn en daarmee besmettelijk voor de volgende gastheer.
Het FSME-virus kan de teek al vanuit het ei meekrijgen, en de overdracht is vrijwel direct ... dus zelfs bij een lage frequentie van dit virus is het toch een serieuze bedreiging.

En dan tenslotte: Teken, met name de nimfen en volwassen exemplaren zitten beslist niet alleen in het gras, vaker zitten ze in struiken en bomen - niet heel hoog, maar wel hoog genoeg om op een Ree of Hert te kunnen vallen ... als ze alleen in het gras zaten dan zouden ze op een passerend dun Reeën- of Herten-pootje moeten wachten en dus vrijwel kansloos zijn.
Overigens, als je niet na ieder bezoek aan bos of struweel je kleren verwisselt en die kleren dan direct in de was doet dan loop je eventueel ook de volgende dag nog kans op een meeliftende teek. Teken zitten eventueel zelfs in een redelijk gewone stadstuin, en ze kunnen zelfs binnenkomen -- nee, niet op eigen kracht maar meeliftend op bijv. de kat (seen that in real life).


PS. Goed dat de huisarts 3 weken antibioticum heeft voorgeschreven, je hoort ook wel dat men maar 10 dagen voorschrijft. Helemaal duidelijk is het niet, maar er zijn inzichten die suggereren dat een maand wellicht nog beter/verstandiger is. De Borrelia bacterie is een heel sluwe, trage bacterie, en dat zorgt ervoor dat ie makkelijk onder de radar blijft.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 mei 2022, 23:36 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Dat ik hier in Duitsland zit is nu maar goed, borrelia wordt hier veel serieuzer genomen.
10 tot 14 dagen in NL, minimum 3 weken in DE en 4 tot 5 weken in USA voor een antibiotica kuur.
Heb trouwens 50 100 mg pillen dus 25 dagen en na een half jaar controle of het helemaal weg is.
Over dat virus ga ik wat nadere info zoeken, thanks


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 mei 2022, 09:13 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
Jamaar schreef:
Dat ik hier in Duitsland zit is nu maar goed, borrelia wordt hier veel serieuzer genomen.
10 tot 14 dagen in NL, minimum 3 weken in DE en 4 tot 5 weken in USA voor een antibiotica kuur.
Heb trouwens 50 100 mg pillen dus 25 dagen en na een half jaar controle of het helemaal weg is.
Over dat virus ga ik wat nadere info zoeken, thanks

Mbt die 100 mg pillen: 25 dagen 50 wil zeggen twee per dag, dus 200 mg.
Belangrijker echter - de milligrammen zeggen alleen wat als je ook de werkzame stof noemt.
Ik ken je verhouding tot de huisarts niet maar je zou kunnen vragen om de 4 a 5 weken zoals in de USA gewoon is.
Naar ik begrepen heb is men in Duitsland redelijk vrijgevig als het om medicamenten gaat.
In Frankrijk krijg je niet zelden 2x a 3x van wat in Nederland gebruikelijk is, en dat dan liefst ook langere tijd, in Italië zou het nog "erger" zijn.

Verder qua virus: In grote lijnen geldt: hoe verder weg in Duitsland hoe meer risico. Je loopt zelfs in Nederland al een klein risico, Oost-Frankrijk is ook "verdacht", en bijv. in Zweden geldt de ruime omgeving van Stockholm (eigenlijk zelfs heel Z-Zweden) ook als een besmet gebied.

Bijgaand een kaartje met de toestand volgens Pfizer in 2019, het kaartje uit 2020 is verder ingekleurd, daarmee eigenlijk minder informatief, de toestand van 2019 geeft denkelijk wat meer nuances (met het voorbehoud dat wellicht in landen als Roemenië en Bulgarije de toestand minder goed onderzocht wordt).   < Kleine kanttekening: Pfizer is als medicijnfabrikant natuurlijk een beetje een WCeend die zijn eigen waar aanprijst. >


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 mei 2022, 09:35 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Jamaar schreef:
Niet leuks te melden.
Vorig jaar één tekenbeet en ja hoor, vandaag te horen gekregen, ziekte van lyme.
Ben ik weer klaar mee, 3 weken antibiotica en maar hopen dat het zich niet verstopt.


Heel vervelend, en voordat je klacht onderkend wordt. :roll:

Elke teek noteren en plaats waar die zat, is het enige wat ik kan adviseren.
Het kan enige tijd duren voordat er een kring ontstaat (maanden).
En het maakt niet uit of de teek er voor je gevoel kort gezeten heeft, je kan het ongemerkt al eerder door een andere teek opgelopen hebben en dat dit opeens zich openbaart.

Herkenbaar aan een kring om de beet (deze kan rustig groter dan een hand worden)
En dan bij symptomen je snel laten behandelen (eventueel doorverwijzen specialist), maar de kans dat het echt uit je systeem te krijgen is is nihil.

Ook bij ons geen onbekende, mede door de honden lopen we overal en hebben net als de honden kans op teken, maar ook hier aan de kust hebben een groot aantal van de teken lijm.

Dus blijf je honden en jezelf controleren.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat de honden geen lijm hebben :|

Een heel vervelende ziekte, sterkte en geniet van het mooie weer.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 mei 2022, 11:45 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
GatheRRoveR schreef:
Jamaar schreef:
Niet leuks te melden.
Vorig jaar één tekenbeet en ja hoor, vandaag te horen gekregen, ziekte van lyme.
Ben ik weer klaar mee, 3 weken antibiotica en maar hopen dat het zich niet verstopt.


Heel vervelend, en voordat je klacht onderkend wordt. :roll:

Elke teek noteren en plaats waar die zat, is het enige wat ik kan adviseren.
Het kan enige tijd duren voordat er een kring ontstaat (maanden).

Ik kan deze handelwijze sterk ontraden.

Een serieus aandeel van de besmettingen verloopt zonder kring ... als je wacht op de kring gaat het dan dus ongemerkt goed mis.
De diagnose Lyme wordt dan pas gesteld - als je geluk hebt - op grond van verdergaande klachten.
De kring is bovendien een teken van een inmiddels al binnengedrongen en aangeslagen infectie -- een infectie die je met een langlopende antibiotica-kuur moet bestrijden.

Beter is het om de opgemerkte, vastzittende teek te beoordelen op "hoe vast" hij zit en in hoeverre je een zekere eerste afweer ziet: de irritatie (een beetje muggebult-achtig of nog niet). De tijd dat ie vastzit is de beste maat maar die weet natuurlijk niemand want zodra je een teek ziet zitten weet je niks beters dan 'm te verwijderen.

Zie je een min of meer zekere afweer/inflammatie ga dan naar de dokter en vraag om een eenmalige dosis Doxycycline (als je niet kan voorkomen dat je in de zon zult komen, vraag dan om Azitromycine), neem je deze profylaxe binnen de 72 uur (hoe eerder hoe beter).
De kans dat de Borrelia-bacterie succesvol zal zijn mocht ie wel zijn binnengedrongen is na zo'n eenmalige dosis heel klein ... tijdens de eerste binnendring-fase is de bacterie actief en dus extra gevoelig voor antibiotica.

Daarna moet je natuurlijk, net als eigenlijk altijd, gewoon alert zijn op de verschillende vage klachten want je kan gemakkelijk een keertje een teek gemist hebben, of gewoon de pech hebben dat de eenmalige profylaxe niet voldoende was. (En verder natuurlijk hopen dat je huisarts bij vage klachten ook aan Lyme denkt, en dat de testen dan geen vals negatieve uitslag zullen geven.)

Heb je een ruimdenkende huisarts (of weet je huisarts dat hij jouw oordeel ter plekke kan vertrouwen, omdat je toch minstens een zekere medische kennis hebt) dan geeft ie je een receptje mee en moet je dus op je eigen oordeel afgaan. Er zijn natuurlijk allerlei bezwaren aan antibiotica-gebruik ... maar een onopgemerkte Lyme met eventueel uiteindelijk neurologische en/of hartklep-schade moet je niet bagatelliseren.
Heb je een wat minder ruimdenkende huisarts dan loop je de kans dat ie de bezwaren van antibiotica zwaarder weegt als de kansen op Lyme (ik vind zo'n afweging een onjuiste/onverstandige, het enige wat je dan kan doen is een andere huisarts zoeken).

Het argument dat we erg zuinig met antibiotica moeten zijn is beslist geldig .... maar pas wanneer we het veterinaire gebruik eerst decimeren -- vooralsnog worden er in de veterinaire sector 5x de humane hoeveelheden toegepast, en vaak nauwelijks gecontroleerd en voor hele stallen tegelijk.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 mei 2022, 12:49 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Marc-my-Words schreef:
GatheRRoveR schreef:
Jamaar schreef:
Niet leuks te melden.
Vorig jaar één tekenbeet en ja hoor, vandaag te horen gekregen, ziekte van lyme.
Ben ik weer klaar mee, 3 weken antibiotica en maar hopen dat het zich niet verstopt.


Heel vervelend, en voordat je klacht onderkend wordt. :roll:

Elke teek noteren en plaats waar die zat, is het enige wat ik kan adviseren.
Het kan enige tijd duren voordat er een kring ontstaat (maanden).

Ik kan deze handelwijze sterk ontraden.

Een serieus aandeel van de besmettingen verloopt zonder kring ... als je wacht op de kring gaat het dan dus ongemerkt goed mis.
De diagnose Lyme wordt dan pas gesteld -


Het noteren is alleen als je Denk dat er niets aan de hand is, de teek er snel uit is etc…

Ik weet het niet beter, vertelde alleen uit eigen ervaring hoe lijm aan het licht kwam en niet hoe je constateert of je te maken hebt met een besmettelijke tekenbeet.

Het is gewoon iets waar serieus naar gekeken moet worden.

Sterkte en beterschap! :)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 mei 2022, 13:50 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
GatheRRoveR schreef:
Het is gewoon iets waar serieus naar gekeken moet worden.

Precies.

Wij alhier hebben geen hond maar een vak (en daarnaast ook de interne "drive") waarbij je buiten moet komen.

Mijn wederhelft had vele jaren geleden een rode plek in haar knieholte, de dokter dacht "een eczeempje en gaf een bijpassend zalfje.
Gedurende de vakantie ontwikkelde zich een fraaie veelkleurige ring ... en wij waren toen nog net zo naïef als de dokters die door het RIVM naïef gehouden werden. Wij dachten tzt een kuurtje en dan is alles geregeld.
Dat bleek toch een ander verhaal: een kuurtje hielp, althans zo leek het. Later waren er toch weer de beroemde vage klachten, en gelukkig een TV-programma waarin een handzame PCR-test werd aanbevolen. Vervolgens weer de strijd met de gevestigde medici (niet onze huisarts, die was zeer coöperatief, maar juist de mannen en vrouwen die het beter zouden weten) ... een PCR-test, die was nog niet gevalideerd.
Nu ja om het niet al te lang te maken: Een wat zweverige semi-alternatieve arts wilde wel volgens de Amerikaanse inzichten antibiotica voorschrijven.   Daarna nog eens een longontsteking (die op zich niks met Lyme van doen had), een longontsteking die vlgs de Franse inzichten met een overmaat aan antibiotica behandeld werd.   Waarschijnlijk is de Borrelia-bacterie nu dus weg, of anders zodanig in zijn hok geschopt dat de acute klachten (waarschijnlijk) weg zijn (je weet zoiets nooit zeker).   De stille getuigen, dwz de beschadigingen veroorzaakt door de Borrelia-toxinen, die zijn blijvend.
Nu heb je ook te maken met de gewone ouderdom en allerlei besmettingen dus echt hard bewijsbaar dat het Lyme-gevolgen zijn is onmogelijk.

Wel "grappig" is dat de PCR-test die indertijd door de specialisten als onbetrouwbaar werd afgeschilderd nu met de Corona-problemen als algemeen geaccepteerd reddingsmiddel werd gezien. Ook "grappig" is dat het dezelfde specialist was die nu als grote baas van de gezondheidsraad weer zuinig was met de advisering rond de eerste en daarna de tweede booster-prik voor de niet zo oude ouderen. Zuiver medisch gezien* was het allemaal misschien wel verdedigbaar, maar zuiver medisch gaat voorbij aan de gevolgen voor het individu.

Of te wel: Kom voldoende voor jezelf op, laat je niet gek maken, ook niet met Lyme en de gevolgen van Lyme, maar laat je ook niet bij de neus nemen door anti-vaxers en andere anti-typen: Antibiotica en daar waar mogelijk vaccins maken ons leven een stuk mooier (en langer).

  * Zuiver medisch, of beter nog biologisch, gezien zijn wij vanaf een jaar of 40 nutteloos en afgeschreven (ook economisch gezien worden wij vanaf dat 40ste jaar van een lust veel meer een last). Toch zijn al die heren (het zijn toch meest "heren") die zo goed voor ons weten wat goed voor ons is meestentijds 40+, niet zelden zelfs ruimschoots 40++.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 mei 2022, 09:40 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
De franse aanpak met antibiotica heeft bij de wereld gezondheids dienst ernstige zorgen veroorzaakt, zodanig dat er waarschuwingen uitgegaan zijn en zij hun belijd moeten aanpassen.
De fransen rennen met elke verkoudheid naar de huisarts, eisen antibiotica en alhoewel de arts weet dat het niet helpt schrijft hij het toch voor, om de patiënt te vrede te houden.
In Frankrijk is de resistentie tegen de meeste antibiotica daarom schrikbarend hoog.
Verder heb ik helemaal geen kring om de beet gehad niet kort na de beet en later ook niet, geen kring betekend niets!


Laatst bijgewerkt door Jamaar op do 19 mei 2022, 15:19, in totaal 1 keer bewerkt.

Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 mei 2022, 11:16 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
Jamaar schreef:
De Franse aanpak met antibiotica heeft bij de wereld gezondheids dienst ernstige zorgen veroorzaakt, zodanig dat er waarschuwingen uitgegaan zijn en zij hun beleid moeten aanpassen.
De Fransen rennen met elke verkoudheid naar de huisarts, eisen antibiotica en alhoewel de arts weet dat het niet helpt schrijft hij het toch voor, om de patiënt te vrede te houden.
In Frankrijk is de resistentie tegen de meeste antibiotica daarom schrikbarend hoog.
Verder heb ik helemaal geen kring om de beet gehad niet kort na de beet en later ook niet, geen kring betekend niets!

Het is waar dat men in Frankrijk veel antibiotica voorschrijft, te veel ....

Maar dat geldt voor ongeveer alle landen ten zuiden van laten we zeggen België. Wie in Italië of Spanje in het ziekenhuis heeft gelegen en terug komt in Nederland die gaat in het Nederlandse ziekenhuis in isolatie.
Echter ... wie in Nederland ook maar iets intensievere contacten in de veehouderij en/of vleesverwerking heeft die gaat óók in isolatie.
De kans is te groot dat dit type patiënten een of meer resistente bacteriën bij zich draagt -- zulke bacteriën wil je ver van de overige patienten houden.  
Zie bijv Isala MRSA patientenfolder

We zijn in Nederland terughoudend met antibiotica, vaak terecht, maar soms zijn we te terughoudend (zoals bijv. bij die Borrelia-besmettingen, waar die terughoudendheid nu nog steeds bij een deel van de huisartsen in het "systeem" zit).
En ... we zijn in Nederland uiterst ruimhartig met antibiotica als het gaat om de veterinaire wereld. In de veterinaire wereld gaat 5x maal de humane hoeveelheid antibiotica rond ... dus als Frankrijk 3x teveel voorschrijft schrijven ze nog steeds half zoveel voor als er hier in Nederland per gemiddelde Nederlander circuleert.   Dat is dus de reden voor het isoleren van iedereen die met veehouderij van doen heeft.


Goed terug bij de Borrelia-besmettingen (die dus ook wel de ziekte van Lyme genoemd worden).
Lang niet iedereen ontwikkelt zo'n fraaie veelkleurige ring, die ring is dus ook een fabeltje, dwz het is een fabeltje dat je daarop moet wachten.
Die ring gaat ook weer weg, en ook dat helpt niet, de Borrelia-bacterie verdwijnt niet vanzelf, het is zelfs de vraag of je 'm wel ooit 100% weg kan krijgen (wat dan ook weer heel moeilijk vast te stellen is omdat de Borrelia-bacterie heel moeilijk met zekerheid is vast te stellen, bijna iedere bacterie kan je bijv kweken maar Borrelia is heel moeilijk door middel van een kweek aan te tonen omdat ie vaak gewoon niet "aanslaat").

Juist vanwege die moeizame diagnostiek en moeizame bestrijding is het netto beter om het zekere voor het onzekere te nemen en bij een Borrelia-verdenking eerder naar antibiotica te grijpen.

Bij een eenvoudige verkoudheid helpt antibiotica niks, en zelfs bij een keelontsteking kan je in de meeste gevallen beter een weekje uitzieken, neem je antibiotica dan neemt de genezing een dag of zeven.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 mei 2022, 12:36 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
sjaak109 schreef:
ivm. je kunt maar genoeg troep bij je hebben? heb ik een diepte investering op kook gebied gedaan. :mrgreen:
mocht het weer gebeuren dat ik zonder warme afbak broodjes zit bij mijn met koffiezet apparaat gezette koffie? omdat er te weinig stroom is?
heb ik het volgende gekocht.
een Omnia oven (liedjetune... uit zwedennnnnn)
de patat was niet zo.
de zoete aardappels met groenvoer en kipdijfilet was erug goed.
vanavond de paella zonder vis testen.
Afbeelding
Afbeelding

kan op de bbq en op gaspitje en misschien ook wel in een bak houtskool of briketten, maar dat moet ik nog testen.


Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen, misschien moet er een jury aangesteld worden om de mislukkingen te beoordelen.
Dit kunnen we rustig buiten doen, ik heb nog een verse voorraad Deet.
Kan nooit slecht zijn, in Z-Afrika spuiten ze het zelfs over het eten tegen de ongedierte :mrgreen:

Het wordt weer hoogste tijd voor een Corona-uitbraak en op pad te gaan.

Vraagje:
Ik ga op vakantie en ik neem mee???
BBQ (hoeveel), knetterzaag, bijl, .... en waarmee dan (tent oud) , de land rover en neem je ook nog iemand mee.
Of leuker nog, wie neem je NIET mee ;)
Kortom wat zijn jullie plannen?

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 mei 2022, 13:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
oh.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 mei 2022, 15:22 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
GatheRRoveR schreef:
Vraagje:
Ik ga op vakantie en ik neem mee???
BBQ (hoeveel), knetterzaag, bijl, .... en waarmee dan (tent oud) , de land rover en neem je ook nog iemand mee.
Of leuker nog, wie neem je NIET mee ;)
Kortom wat zijn jullie plannen?

Qua BBQ houd ik me in, echter een zaag, bijl, een "serpe" en een "serpe italien" (da's Frans voor iets dat op een hiep lijkt) gaan altijd mee, die liggen standaard in de auto. Vuurtjes zijn leuk, maar voor het gemak - en ook voor de snelle thee 's ochtends - gebruik ik een MSR Whisperlite.
De tent gaat natuurlijk mee, tenten heb ik in soorten en maten dus is het meer de vraag welke tent?
Een luifel voor achter en over de auto ligt dan weer standaard in de auto.
En dan verder mijn wederhelft (als die meewil), of anders een goede vriendin (als die meewil).
O ja, waarheen: Wellicht Auvergne, echter Öland zou ook maar zo weer eens kunnen.

Wie neem ik dan niet mee: zie bij wie ik wel meeneem: het is de een of de ander sinds er slechts twee zitplaatsen in de Defender zitten.
De vorige Defender had drie zitplaatsen voorin en toen kwam het wel eens voor dat zowel wederhelft als een vriendin meegingen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 mei 2022, 16:28 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
heb een nieuwe sport ontdekt voor op de camping. na het jarenlang gezien te hebben spelen door onze oudere mede kampeerders.
en hele tv programma's (we zijn er bijna) er mee gevuld te zien worden, heb ik de stoute schoenen(pantoffels voor jamaar) aangetrokken en een setje
sjeu de boels gekocht. na een paar keer spelen is de conclusie dat je goed dronken moet zijn om het leuk te vinden :mrgreen:
was een diepte investering van wel 2.50 in de kringloop, maar zijn geld wel waard. :oops: :cry:
volgens onze dochter moesten we dit proberen. maar onze medekampeerders wilden niet.
https://www.youtube.com/watch?v=CG-cwfC5K1c

meenemen:
BBQ
BBQ
BBQ
Omnia pan
dutch oven.
plof brander.
eten kopen we normaal gesproken ter plekke.
caravan incl. alle gemakken die je kunt bedenken. en uiteraard wel een mover er onder want ga hem niet zelf op zijn plekje drukken.
maar absoluut geen tv of radio.
(kwam trouwens op de laatste camping zo,n halve hippie tegen met gitaar. die hield er na 3 opmerking na 5 minuten al mee op, jammer genoeg)
en mijn ega mag ook mee. denk niet dat ze het in dank zal afnemen als ik een vriendin uitnodig.(niet dat ik die heb trouwens)
meestal neem ik ook wel wat goed humeur mee.
en voor de eerste dagen wat kleine stukjes vlees. zoals kipjes van 2kg, spareribs van 1 kilo. paar pond gehakt. mud aardappels. 1 cuub afbak broodjes, en nog wat kleinigheidjes.

hmmm alle dingen die ik meeneem passen niet op 1 pagina. :D :D :D :D :D :D

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 mei 2022, 17:25 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Ik blijf jullie Wattjes vinden.
Ik neem mee voor de BBQ
Houtskool als ik lui ben en anders zoek ik stukken hout.
2 stukken betonijzer
omdraai klaprooster
schepje
lamskotelet T bone marqueze worstjes
kuiltje graven, paar stenen er omheen, betonijzer daar op dan lekker met het klaprooster grillen.
zonder betonijzer gaat ook maar dan wordt de zijkant van het vlees niet gaar, kuiltje is dan te klein, rooster is altijd te klein omdat in mijn geval de stukken vlees altijd te groot zijn.
heb je geen klaprooster dan werkt de pannenhouder van het gasstel of de grill van de ambu ook, met beide goede ervaring.
nee ik jaag zelf niet maar heb wel een keer een compleet net geschoten wildzwijn in hapklare bbq stukken veranderd.
jasje uit organen en kop verwijderd, heb er nog een filmpje van.
eet smakelijk :mrgreen:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 mei 2022, 17:37 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
lijkt mij ook prachtig,, vroeguh op Curaçao deden we het ook zo. alleen dan zonder wild zwijn.

tegenwoordig vinden ze het niet leuk meer als je een gat graaft voor je BBQ/vuur in de kinderboerderij bij de camping een zwijn schiet en die er op flikkert.
zo,n varken uitbenen is ooit lang geleden mijn beroep geweest bij de marine als bottelier.
toen kon je in buitenland (bijv.afrika/Djiboetie) alleen levend vlees krijgen. hing dan mooi te besterven in het kombuis.
waren sommige beginnings leden niet heer erg van gecharmeerd. maar je was zeker van je vlees dat het vers was.

dus zie het maar als evolutie. je begint met een gat in de grond en een stuk kippengaas en na een paar jaar heb je een super weber gti turbo special.op gas of pellets.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 mei 2022, 20:41 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Zo een heel varken slachten is zo’n gedoe.

Kwa eten ben ik telkens het haasje, lopen we langs het wad, eten we oesters, jacobs en andere schelpdieren.
In het bos ook altijd (herfst) fruit en bessen, leuk kersen plukken vanaf je dak van je auto :D dan is greenlanen voor beide leuk :?
Maar vaak wordt er onderweg ook vaak “vergeten groenten” geplukt.

Wij nemen niet zo veel mee, vinden het meestal onderweg wel. Een ribbel-koekenpan voor op het gas, op veel overnachtingsplekken mag je toch geen open vuur maken.
En verder, het leukste vind ik om van alles te vergeten, kan je nieuw kopen en leer je met weinig ook gelukkig te zijn.

Blijlen, messen, touwtjes, linten, zijlen met stokjes… . Handgereedschap etc natuurlijk.
We hebben altijd een shelter, slaapzakken met matrasjes in de auto voor geval dat….
Net zo als water en een gasfornuis.
En ik beken, ook ik ben een watje : de laatste jaren reizen wij ook met een caravannetje, net groot genoeg om in te slapen en warm te zitten.
Wat eind september in noord Finland (hihi , aan de Russische grens) met een electrische (en diesel) kachel best lekker is.

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 116 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.