Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 00:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: verveel me
BerichtGeplaatst: vr 08 apr 2022, 14:05 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
klote weer afgelopen periode dus niks buiten gedaan en binnen klussen geen zin in.
met de 109(dat dan weer wel) voor de kerk/Oekraïners een heg van 20 meter ontworteld( er uit gelierd), en door contact met die vervelende katholieke vrijwilligers corona opgelopen. :cry:
dus weer 14 dagen niks gedaan.
en hier is ook al niks meer te beleven........
krijg steeds mailtjes van mensen die willen BBQen en op strand zitten. kijk je naar buiten hagelt het. :evil:
maarrrrrrrrr mooie weer komt er aan.
kunnen we weer op stap met de 109 en caravan.
of een ritje doen met gelijkgezinden (raar woord) over de groene lanen.
of een keer bij elkaar weer eens ouderwets onder de motorkap gluren met een stroopwafel en wat koffie.
of of of.

verveelme

sry R. kon niet laten zo,n mooie foto.
Afbeelding
Afbeelding

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door sjaak109 op za 09 apr 2022, 10:08, in totaal 1 keer bewerkt.

Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verveel me
BerichtGeplaatst: vr 08 apr 2022, 21:11 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
sjaak109 schreef:
door contact met die vervelende katholieke vrijwilligers corona opgelopen. :cry:

Is toch echt GODS will :evil: :twisted:
Na 5 maanden weer thuis, spanje uit gevlucht, te veel regen :cry:
1e dag thuis mooi weer daarna grauw regen sneeuw koud wind bah!!
Maar ik verveel mij niet, buurvrouw had genoeg werk voor mij opgespaard en voor mij zelf word het tijd orde in mijn gaos te brengen. Opruimen, weggooien en schoonmaken, beslist niet mijn favoriete bezigheden. :oops:
De perkins starte bij de eerste omwenteling maar ik heb nog heel veel te doen voor ik 1 jullie weer de weg op kan. Koppeling voelt vreemd aan, remmen uiteraard schoonmaken, vloeistoffen vervangen, doorsmeren enz enz :|
Gelukkig is mijn werkplaats droog en wind dicht.
De houtkachels branden er lustig op los maar niet in de werkplaats, ken mezelf, als het daar warm is komt er een bank waar ik dan uiteraard op in slaap val. :roll:
Zit hier in het ongeveer enig gebied waar nog maskers verplicht zijn. Zal blij zijn weer normaal adem te kunnen halen in een winkel, was een verademing in Frankrijk, geen masker maar als het mij te druk was heb ik hem wel weer op gedaan, beter bloJan dan doJan :mrgreen:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verveel me
BerichtGeplaatst: za 09 apr 2022, 08:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
Wij hebben het heel druk op het werk, mocht je je echt vervelen?

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verveel me
BerichtGeplaatst: za 09 apr 2022, 08:33 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
En als je je echt verveelt kunnen we binnen kort ook even de remmen van de 109 ontluchten, als je dan weer op het verkeerde pedaal trapt zijn we zo weer een dagje zoet :mrgreen:

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verveel me
BerichtGeplaatst: za 09 apr 2022, 08:50 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
Rolf schreef:
En als je je echt verveelt kunnen we binnen kort ook even de remmen van de 109 ontluchten, als je dan weer op het verkeerde pedaal trapt zijn we zo weer een dagje zoet :mrgreen:


ha ha :mrgreen: , als jij dan de boel goed aansluit zal het wel lukken. t,is geen Santana troep gelukkig.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verveel me
BerichtGeplaatst: za 09 apr 2022, 10:56 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Jamaar schreef:
Zit hier in het ongeveer enig gebied waar nog maskers verplicht zijn. Zal blij zijn weer normaal adem te kunnen halen in een winkel, was een verademing in Frankrijk, geen masker maar als het mij te druk was heb ik hem wel weer op gedaan, beter bloJan dan doJan :mrgreen:

Even een stukje ter verveling:
Het blijft een twijfelachtig genoegen, die maskers. Het is beslist bewezen dat ze helpen, maar dat is dan bewezen onder gestadaardiseerde omstandigheden, bij bijv. ziekenhuispersoneel dat weet hoe ze toe te passen, die iedere keer dat er een kruisbesmetting mogelijk is (bijv. als je aan je neus moet krabben, of trivialer als je wat moet eten of drinken) een nieu masker pakt, het oude gecontroleerd weggooit en opnieuw zijn/haar handen wast (en dat laatste ook weer volgens de regels). In een ziekenhuis-omgeving is de noodzaak ook duidelijk: zoiets geeft een permanente motivatie.
Je zag overigens aan die ziekenhuizen ook dat de voorzorgsmaatregelen in de Covid-afdelingen ook weer niet onmenselijk hoefden te zijn, zeker niet zo extreem als men om te beginnen dacht en deed, het is (gelukkig) geen Ebola- of Marburg-virus.
Wat je in het ziekenhuis ook ziet/zag - geen 1 aprilgrap, ook al was het op 1 april jl. dat ik het meemaakte - de maskers waren inmiddels geheel facultatief. Twee (en ook vier) maanden eerder kreeg je netjes bij de ingang een nieuw mondmasker aangeboden (althans in het universitaire ziekenhuis waar ik moest zijn voor patientenbezoek etc.), eenmaal op de afdeling, in de spreekkamer of de verpleegkamer was het masker zelfs toen de o-mikron golf op kwam en tot ongekende hoogte steeg het niet verplicht om je te muilkorven.
Sommigen zeggen ook wel: Kijk waar ze al jaren met mondmaskers rondlopen (omdat de lucht zo smerig is dat het nodig is) ... dat is ook het land waar ze dit Corona-virus hebben "uitgevonden".
Iets verstandiger mensen zeggen dat we moeten uitkijken naar de neveneffecten: Door de isolatie bij ieder hoestje en proestje is er heel veel minder verkoudheid en griep onder de mensen. Als dit nog even aanhoudt dan ontstaat er een (jonge) generatie die met een verminderde afweer door het leven gaat - dit lijkt wat overdreven, maar doordat er minder griep en verkoudheid circuleert zullen ook diegenen die wat minder strikt zijn veel minder afweer ontwikkelen. Als er dan tzt een nieuwe agressievere griep-variant circuleert dan is deze generatie "aan de beurt".
Overigens, wat betreft het aan de beurt zijn: Zolang je geen Chinese maatregelen wilt - en zelfs daar werkt het niet - dan kan je er van uit gaan dat grote delen van de populatie al lang een keertje tegen o-mikron is aangelopen en de besmetting gemerkt of ongemerkt heeft doorgemaakt. In Nederland heeft zelfs van de 10-15% ongevaccineerden nog maar een klein percentage geen antistoffen -- dit is beslist geen anti-vax-pleidooi: wie ziek wordt zonder vaccinatie die loopt een veel groter risico op nare (bij)werkingen van het virus, voor wie gevaccineerd en geboosterd is is een besmetting in de meeste gevallen zelfs minder als een griepje.

Dan even terug bij het Topic:
Het is nu eenmaal de "vervelende tijd": geen winter, geen voorjaar maar soms het één soms het ander ... ik wacht gewoon tot ± koninginnedag om te gaan kamperen ... en dan is het nog steeds een gok: Een paar jaar terug - nog in de jaartelling vóór Corona - hadden we op 4 mei sneeuw op de tent.
In de jaartelling vóór Corona ging ik overigens ook in februari/maart even naar een middelgebergte: Daar heb je een wat uitgesprokener klimaat; het is er koud of warm, het sneeuwt of je hebt zonneschijn (of strom of .. ). In ons gematigde klimaat is het toch vooral grijs of grijs of grijs, schijnt de zon eens een paar dagen dan is het direct een record.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verveel me
BerichtGeplaatst: za 09 apr 2022, 12:58 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Om even terug te komen op dat ik in grote drukte toch een masker op zet is voor mij meer psychologisch.
Ik ga niet zorgvuldig met het masker om maar merk dat als ik het op heb meer afstand van andere hou en vice versa.
Ben net naar een rommelmarkt geweest zonder maskerplicht en de massa kruipt weer tegen elkaar aan.
Daar had ik al een hekel aan voor covid :twisted:
Zo, nu weer aan het werk voor ik mij ga vervelen :mrgreen: :mrgreen:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verveel me
BerichtGeplaatst: za 09 apr 2022, 13:17 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Jamaar schreef:
Om even terug te komen op dat ik in grote drukte toch een masker op zet is voor mij meer psychologisch.
Ik ga niet zorgvuldig met het masker om maar merk dat als ik het op heb meer afstand van andere hou en vice versa.

Tja, dan kan je ook een grote sombrero opzetten, of gewoon een paraplu (een hoepel-rok is wat veel gevraagd).

Die sombrero of paraplu hebben tenminste ook nog een nuttig effect:
Met de sombrero beperkt je effectief zonnebrand en huidkanker, met de paraplu houdt je het droog (en blijf je beschermd tegen duivenstront).

Zo ... nu ga ik weer verder met mijzelf te vervelen.
We hebben behoefte aan een OMT.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verveel me
BerichtGeplaatst: za 09 apr 2022, 13:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
Graag hier land-rover gerelateerd houden.
J

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verveel me
BerichtGeplaatst: zo 10 apr 2022, 09:06 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
sjeroens schreef:
Graag hier land-rover gerelateerd houden.
J

Ok
Mijn Ambu verveelt zich, moet nog tot 1 juli op stal blijven ;) ;)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verveel me
BerichtGeplaatst: zo 10 apr 2022, 09:43 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Ik ook Sjaak, nu ik weer bij Mss GatheRRoveR in de slaapkamer mag slapen is het tijd voor nieuwe uitdagingen.

De zon doet zijn best, maar het bbq vlees is nog bevroren dus dat gaat het vandaag niet worden.

Dus vandaag maar eens een dagje niks doen, van de winter heb ik alles al vakantie / uitstapjes klaargemaakt.


Nog een paar graden warmer en dan….. zal het wel tegen vallen.
De afgelopen jaren hebben we op uitgestorven plekjes en campings gestaan. Heerlijk die lock-downs, het zal nu wel lastiger worden om een plekje en rust te vinden.

Maar hoe los je dat op, dan maar juist de drukte opzoeken? Zoals rond een kampvuur met bier en een kudde Land Rovers?!

Het is tijd voor een ride out !!

We moeten snel maar wat plannen in plaats van dagdromen!

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verveel me
BerichtGeplaatst: zo 10 apr 2022, 18:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
plannen voor weekend of rond rit altijd oke.
Klik hier om te plannen
J.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verveel me
BerichtGeplaatst: di 12 apr 2022, 08:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
Blijkbaar doet de link het niet. Dat klopt ook, want het was alleen maar rode tekst, heb je iig geval weer wat te doen gehad.
Ik ga weer verder met de olie lekkage 101. Nieuwe olievuldop, slang kleppendeksel ontluchting, ring olie thermosstaathuis, Carterpan ook maar eraf gehaald want daar zat de originele vloeibare pakking (niet) meer tussen. Nu nog even wachten op bestelling paddocks, die tegenwoordig best weer betaalbaar is en snel gaat. Verder heeft de series3 nieuwe verwarming gekregen, heb de matrix vervangen door 2 van een golf1, kachelhuis aangepast. past goed bij de blower van de peugeot 106. Geld is om te rijden deze maand weer op.
Ter verveling hier https://youtu.be/dQw4w9WgXcQ de goede link.
J

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verveel me
BerichtGeplaatst: di 12 apr 2022, 10:33 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
hmmm. ik had je muziek smaak toch anders ingeschat :lol:

Rolf heeft vandaag zijn voorkantje van de 109 verhoogt. morgen of zo gaat mijn neus ook de lucht in.
rijd wel lekker zo,n 5 cilinder mercedes of 6 cil nissan motor, het is alleen ku... dat de 109,s op dragracers gaan lijken door het gewicht van de blokken.
https://www.youtube.com/watch?v=zMa9XZrsFz4
er komen nu 1 tons schakels onder aan de voorkant.
de meningen of het past of niet zijn zeer verdeelt. ik pleur ze er gewoon onder en zie wel waar het schip strand.
met wigjes of zonder? kweenie zie wel.
langere schokdempers? kweenie zie wel.
langere remleiding? kweenie zie wel.
wil eigenlijk wel van die veren hebben die ze in amerika hebben, dat je zo kan stuiteren.
https://www.youtube.com/watch?v=gOOLQJt6_vM

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verveel me
BerichtGeplaatst: di 12 apr 2022, 20:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
het enige waar je rekening mee moet houden is dat je uitgaande as tussenbak en ingaande as diff in fase staan. dus gewoon plaatsen rondje rijden, alles vastzetten en dan meten
Afbeelding
wat je ook nog kan doen is je voorspanning bladveren vergroten
https://youtu.be/CYWfYyYQ2kA
Volgens mij moet dat met een kloofmachine oid wel lukken.
J.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 82 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.