sjeroens schreef:
misschien overbodig:
3) meer dan 750kg trekken: goedgekeurde trekhaak voor het type auto, (een brink, word niet meer gemaakt) of een individuele keuring.
4) => bij 3: gemonteerd met de originele treksterkte bouten.
9) Marc, wat kan je nog meer zeggen?
Nog meer:
10) het mag iedere binnen de EU gekeurde trekhaak zijn
11) het is een bullshit-verhaal, ook dat van die bouten, want je mag zo ongeveer iedere achterbalk aan het chassis lassen.
Dat laatste is de oplossing voor de militaire chassis als je precies bent. Voor het militaire chassis bestaat geen passende gekeurde trekhaak (althans niet in NL), je mag echter wel een civiele balk aan het chassis lassen ... Dit laatste is een leuk "dingetje" om aan de RDW-man te vertellen, is het een slimme RDW-man dan snapt ie de onzinnigheid van de regels en neemt ie gewoon een willekeurig document als goed genoeg.
PS Mbt tot mijn puntje 10: Je ziet hier nog eens te meer hoe jammer het is dat het LandRover moederland van de EU is weggedreven.
PS2 Het zou maar zo kunnen dat je als je een tweede of derde keer navraag doet, en je goed voorbereidt met documentatie (bijv. een uitdraai van de trekgewichten van een identieke auto) dat je ineens wél de gevraagde aanpassing krijgt ... ik las in ieder geval dat het zo kon lopen.
Zelf heb ik het probleem niet, mijn probleem is wél een trekgewicht maar géén trekhaak (en daarbij ook geen E op het rijbewijs - ik was qua rijbewijs een net te late roeping, een beetje jammer dus)