Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 11:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuw hier
BerichtGeplaatst: wo 26 mei 2021, 17:53 
Offline

Geregistreerd: wo 26 mei 2021, 17:04
Berichten: 4
Ik ben Cees, kom uit Nieuwegein en heb een vintage camping bedrijf in Werkhoven. In 2007 heb ik m'n eerste Range Rover classic gekocht, een drie-deurs uit 1980. Daarmee heb ik half Europa rondgereden als servicewagen tijdens tourrallies van m'n toenmalige bedrijf. Heb het beest gerestaureerd en verkocht in 2015. En toen begon het toch weer te kriebelen. Vandaar dat ik me vanaf aanstaande zaterdag eigenaar mag gaan noemen van wéér een Land Rover: een Disco 3 TDV6 uit 2006 op grijs kenteken. Hij werd me van alle kanten aan, maar ook afgeraden. Kortom, ik ga het wel beleven. Foto's volgen later!


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nieuw hier
BerichtGeplaatst: wo 26 mei 2021, 18:25 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
Welkom, ook al denk ik dat je hier niet veel Disco 3 rijders treft.

Wel vraag ik me af wat een "vintage camping" is.

Mag ik daar alleen met een katoenen enkeldaks Slee-tent komen, of mag het ook een Tatteljee remake zijn van een dubbeldaks Slee-tent, of mag het ook een ErdmannSchmidt tunneltent zijn ... :ugeek:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nieuw hier
BerichtGeplaatst: do 27 mei 2021, 14:24 
Offline

Geregistreerd: wo 26 mei 2021, 17:04
Berichten: 4
Mijn bedrijf (ver-)koopt, onderhoudt en restaureert klassieke caravans, m.n. van het Franse merk Rapido. Komend jaar ga ik op basis van originele Rapido-onderdelen een offroad versie van een Rapido maken. Soort van twee chassis' gebruiken, spiegelen en opbouwen. Wordt een soort resto-mod-overland-retro-trailer ;-)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nieuw hier
BerichtGeplaatst: do 27 mei 2021, 20:16 
Offline

Geregistreerd: di 09 sep 2014, 09:12
Berichten: 40
Nice!!! Welkom Cees. Benieuwd naar de foto's.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nieuw hier
BerichtGeplaatst: do 27 mei 2021, 22:31 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Mogelijk nog wat toekomstige klanten hier :?: :evil:
:lol: :lol: :lol: :oops: :D

Hadden we hier al eerder hier, paspoort kopen? :mrgreen: :mrgreen:
Ben een wantrouwige S2a ambu camper bezitter die nu een Landcruiser camper bestuurd. :?
Welkom op proef 8-) ;)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nieuw hier
BerichtGeplaatst: vr 28 mei 2021, 09:42 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
Jamaar schreef:
Mogelijk nog wat toekomstige klanten hier :oops:

Hadden we hier al eerder hier, paspoort kopen?
Ben een wantrouwige S2a ambu camper bezitter die nu een Landcruiser camper bestuurd. :?
Welkom op proef

Tja, ook wat "wantrouwig" of misschien gewoon "eenkennig": Ik zet liever een al dan niet "vintage" tent op, en anders slaap ik gewoon in de auto.

Toch ben ik nieuwsgierig naar een kiekje van die OffRoad Rapido (ik vermoed dat je toch gewoonlijk niet verder komt dan "tout-chemins" met een "remorque" achter de 4x4).  
Zelf rijd ik een aantrekkelijk uitziende veldweg in op zoek naar een kampeerplekje, soms is het niks en soms is er nauwelijks ruimte om de 110 te keren ... dat is iets waar je niet zo gauw aan begint met een sleep achter de auto.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nieuw hier
BerichtGeplaatst: vr 28 mei 2021, 15:39 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
welkom.
kom maar op met die ideeën van je. ben erg nieuwsgierig naar de caravan.
gelukkig zijn er allemaal verschillende mensen met verschillende wensen.
moet er niet aan denken om in een tentje te slapen. trauma's heb ik er van.
1e keer op Bornholm. laat je s'nachts een klein poepie ligt de halve camping te applaudisseren.
2e keer mocht ik met de mariniers in Irak in de woestijn in een tentje. werden wel gewaarschuwd voor camelspiders/ schorpioenen/ en ander ongedierte. laarzen op stokjes anders kruipt er ongedierte in.
in de wagen slapen vind ik ook helemaal niks. overdag ruik je het niet, maar als je je schoenen ook hebt binnen gezet omdat het regent?
nou dat ruik je wel op de 1m2, ramen open dan maar? ook ku... dan wordt je nat.

nee op mijn leeftijd heb ik graag wat comfort. koelkastje voor het bier(ook eten in de vriezer natuurlijk). oventje voor de afbak broodjes, traagschuim matrasje op binnenvering kussens. vloerverwarming om de koude voetjes s,morgens op te zetten tijdens het koffie drinken wat op een gewone manier gezet is.
wel lekker de omgeving blauw zetten met de BBQ. of omdat het kan pizza,s bakken en brood op de gas BBQ.
kachelt op gas maar ook elektrisch gewoon omdat het kan.
moeten we echt de rimboe in? heb ik nog zonnepaneeltje op dak van de caravan voor de accu. maar dan doet de vloerverwarming het niet.
das jammer.
en toch doen we gewoon rondtrekken. lekker 2-3 dagen op camping met verwarmde douches en pizza service. in die 2-3 dagen de buurt verkennen met de 109 of wat voor auto dan ook.
als onze lieve heer had gewild dat we al die luxe niet zouden hebben had hij het ook niet laten uitvinden. :mrgreen:

en ja ach al die stoere mannen in een tentje hebben daar ook recht op. ieder het zijne.
maar ik denk dat als je een knappe niet te dure caravan kan maken die iets steviger is als een "gewone" caravan? denk wel dat er markt voor is.
ik ben nu met de 4e caravan bezig in 5 jaar tijd. goedkoop kopen. beetje opknappen/verbeteren, uitproberen bevalt hij houden we hem. niet? en weer verkocht. (vandaar dat we er al 4 hebben gehad)

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nieuw hier
BerichtGeplaatst: vr 28 mei 2021, 17:03 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
sjaak109 schreef:
...
gelukkig zijn er allemaal verschillende mensen met verschillende wensen.
moet er niet aan denken om in een tentje te slapen. trauma's heb ik er van.
....

Tja, ieder heeft recht op zijn trauma's.
Mij legden ze op de leeftijd van 4 jaar en 4 maanden in een eigen tentje, aan de overkant van een "beek" (nu ja, ik kon er met mijn 4-jarige beentjes overheen stappen), en dat gewoon bij een boer in Develier (Zwitserse Jura).
Het enige waar een een trauma aan overhield was de poging mij op het paard voor de hooiwagen te zetten.
Anyway, sindsdien is een tentje voor mij net zo thuis als thuis thuis kan zijn. En wild of eventueel bij de boer kamperen idem ...
... dus de combinatie van 220V, gas, verwarmde douches & kamperen ... daar ben ik niet mee opgegroeid.

En nee, geen stoere man(nenpraat) hier, gewoon een "oude" man die bij tijd en wijle géén luxe een noodzakelijke luxe vindt.
Weer terug down to earth (dat tentje helpt daarbij). O ja, als je een (grote) visparaplu in het achterdeur-scharnier zet, en met wat knijpers en een Ikea-vitrage-gordijntje voor de deuropening hangt dan lig je er droog, prettig doorluchtig en toch beschermd tegen ongedierte bij in de auto.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nieuw hier
BerichtGeplaatst: vr 28 mei 2021, 17:10 
Offline

Geregistreerd: wo 26 mei 2021, 17:04
Berichten: 4
De offroad versie komt er ongeveer zó uit te zien, een combinatie van een Rapido confortmatic 180gr gedraaid en verhoogd geplaatst op een chassis van een Rapido Exportmatic. Een Rapido klapcaravan is een 'vouwwagen' maar dan met vaste wanden. Frans vernuft, enorm duurzaam en bij normaal gebruik onverwoestbaar.Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nieuw hier
BerichtGeplaatst: vr 28 mei 2021, 17:36 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Hoi Cees welkom hier.

Je auto is een beste bak, dan denk je niet gelijk aan offroad. (Wel om de lak) :mrgreen:

Maar je caraklapwagon…. Heeft vermoedelijk het zelfde onderstel als mijn Rapido (hefdak caravan) karretje.
Ik heb de dissel 8 cm verhoogd maar de kleine wieltjes en de rem kabels/stangen zitten erg laag.
Dus een zandpaadje gaat wel, maar bij enig spoorvorming wordt het wel spannend.

Dus meestal heb ik een shelter/bustent slaapzak en matrasjes in de auto zodat ik de carawogon achter (of thuis) kan laten als ik een leuke route wil rijden.

Maar lijkt me een leuk project, ook dat mag hier gedeeld worden (vind ik)

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nieuw hier
BerichtGeplaatst: vr 28 mei 2021, 17:54 
Offline

Geregistreerd: wo 26 mei 2021, 17:04
Berichten: 4
Dat wordt inderdaad dezelfde basis, maar dan wel met een andere as, Land Rover-steek en waterdicht. Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen... zal deze zomer wel worden denk ik. Alle onderdelen zijn aanwezig, ideetjes ook, nu alleen nog de tijd hahaha!


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nieuw hier
BerichtGeplaatst: zo 30 mei 2021, 21:38 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
We zetten Cees ook maar weer even in het zonnetje
:mrgreen: :mrgreen:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 67 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.