sjaak109 schreef:
wat is eigenlijk het doel van die bumperettes? extra bumper op je bumper?
vind ze wel grappig, maar het nut ontgaat me?
Mijn oude 110 had twee van die kofferhandgrepen op het rear-X-member - bij mijn huidige 110 hadden ze in Solihull ingezien dat niemand zijn Defender als een rolkoffer op sleeptouw neemt en dus werd die zonder kofferhandgrepen geleverd (jammer want je kan er een zware kist hanteerbaar mee maken).
De bumperettes zijn dus kwart bumpertjes die achter op de plaats van die kofferhandgrepen komen. Het rear-X-member kan ik niet echt als bumper zien (indertijd hadden ze bij Santana dat al door in het Series-tijdperk, de luxere Santana kreeg iets dat er echt als bumper uitzag.
Mijn bumperettes steken zover naar achter dat je zelfs als de de auto achteruit tegen een boom aanzet er niks mis gaat (behalve als het een erg bochelige knotwilg oid is, en heb je een 3/4 trapje naar het dak dan is de bumperette een goede eerste trede.
Heb je de "goeie" bumperettes dan beschermen ze ook om de hoek, zelfs in twee richtingen om de hoek, dwz ook de onderkant van het laatste eind van de "spatborden" achter (of is het gewoon de carrosserie want van spatborden in strikte zin is achter geen sprake).
Mijn bumperettes zijn zo degelijk dat je de auto eraan kan optillen (aangenomen dat het rear-X-member nog niet al te ver is ingeroest).
Ja, Ja, ik snap de verwarring, er bestaan ook van die "wel grapping" kwart-bumpertjes voor op de bumper voor ... dingen met mijns inziens weinig nut, nu ja misschien werken ze goed als bull-bar ... je zag die kwart-bumpertjes met name op militaire 88 en 109.