@GatheRRoveR Vanwaar de vraag? Wel mijn auto heeft:
- Een lichtere (Siemens elektro)motor dan origineel (300Tdi)
- De motor ligt 14 cm verder naar het midden (korte R380)
- Op de motor na is de motorruimte momenteel nagenoeg leeg (controller, laders, DC/DC converter, koeling e.d. volgen nog)
En dan kom ik al aardig in de buurt (inc passagiers etc.) van het max gewicht van mijn vooras.
Let wel dit is gemeten met een caravan weegschaal op een licht aflopende oprit.
Dus ik dacht ineens: "Hej, zei Marc daar niet een keer iets over?" En jawel!, dus @Marc bedacht voor de uitgebreidere uitleg.
In principe is dit nadeel ook weer een voordeel want ik kan nu het nog toe te voegen gewicht (16 Tesla batterijen) vooral in het midden monteren waar ik eerder van plan was om ze voor/midden/achter te monteren met alle complexiteit van dien.
Voor wie het zich afvraagt: ik was hier in 2018 ook al mee bezig maar toen kwam er niet veel van. Dit jaar beter
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink2.gif)
_________________
Groet
Lucas & Brum: 123,6 inch Discovery 1 met verzinkt chassis en body, wordt nog een keer omgebouwd naar elektrische aandrijving:
https://www.instagram.com/explore/tags/projectdiscovere/https://twitter.com/lucasvanlierop