Grotere accubak in een Series
-
Michiel 109 V8
Grotere accubak in een Series
Bonjour,
Ik wil een zwaardere accu in m'n 109 plaatsen. Er zit nu een 480A (startvermogen) in en ik heb nog een nagenoeg hagelnieuwe 640A liggen van een betere kwaliteit. Tijd voor een swop dus.
Maarre, de uitsparing van de bestaande accubak is te klein. Nou zie ik dat er voldoende ruimte is voor een grotere bak, dus accu. Bestaat zoiets al op de markt of moet ik zelf even met slijptol en lasapparaat aan de gang? De bak hoeft niet breder, gewoon 10 cm langer. Heb gister al gekeken of de accubak groter is van een defender maar dat ziet er toch weer anders uit.
Greetz,
Michiel
Diemeteenmankepootdoorz'nhuisheenstrompeltnaeenweekjevalthorensendaarheerlijkoffpisteheeftgeskied,ahum.....
Ik wil een zwaardere accu in m'n 109 plaatsen. Er zit nu een 480A (startvermogen) in en ik heb nog een nagenoeg hagelnieuwe 640A liggen van een betere kwaliteit. Tijd voor een swop dus.
Maarre, de uitsparing van de bestaande accubak is te klein. Nou zie ik dat er voldoende ruimte is voor een grotere bak, dus accu. Bestaat zoiets al op de markt of moet ik zelf even met slijptol en lasapparaat aan de gang? De bak hoeft niet breder, gewoon 10 cm langer. Heb gister al gekeken of de accubak groter is van een defender maar dat ziet er toch weer anders uit.
Greetz,
Michiel
Diemeteenmankepootdoorz'nhuisheenstrompeltnaeenweekjevalthorensendaarheerlijkoffpisteheeftgeskied,ahum.....
-
Justus Christus
Re: Grotere accubak in een Series
Bij mij 88" stond een 97 amp. accu boven op de bak (dus niet in) met een bandje vast.
Werkte goed, alleen lijk me niet al te verstandig.
Werkte goed, alleen lijk me niet al te verstandig.
-
herman-lux
bij mijn 109 met 100 amp. heb ik een plaat over de accubak gemaakt, losliggend weliswaar maar met een fatsoenlijke bevestiging van de accu geen probleem.
ook niet in het terrein.
herman
ook niet in het terrein.
herman
-
Sjoerd
Heb de opstaande randen wat verlengt zodat de bak iets groter is en het luchtfilter ietsje naar achteren is gegaan, werkt prima. Plaatje onder de accu en klaar is klara.
Sjoerd
Sjoerd
-
Cor
Weet niks van je accubak, maar zit ook met een kapotte poot thuis na een weekje skieen
-
Gert
Michiel, heb je al bedacht waarom je een grotere accu wlt plaatsen ?
Als het is 'omdat je hem toch al hebt liggen', dan zou ik het zeker niet doen.
Groeten,
Gert
Als het is 'omdat je hem toch al hebt liggen', dan zou ik het zeker niet doen.
Groeten,
Gert
-
Michiel 109 V8
Bedankt voor de reacties,
Ik zal eerst eens kijken of de accu zonder al teveel problemen bovenop de bak past. Dat is het minste werk, echter ook het minst mooie. Lassen en slijpen kan daarna altijd nog.
Ik wil een zwaardere accu omdat degene die er nu inzit te zwak is Gert. Zo'n V8-tje ronddraaien vraagt nogal wat vermogen.
Greetz,
Michiel
Ik zal eerst eens kijken of de accu zonder al teveel problemen bovenop de bak past. Dat is het minste werk, echter ook het minst mooie. Lassen en slijpen kan daarna altijd nog.
Ik wil een zwaardere accu omdat degene die er nu inzit te zwak is Gert. Zo'n V8-tje ronddraaien vraagt nogal wat vermogen.
Greetz,
Michiel
-
Dennis101
Ik denk toch dat je een ander probleem hebt Michiel, want een 480A accu moet de v8 met het grootste gemak rond kunnen krijgen.
Dennis B
Dennis B
-
Michiel 109 V8
Klopt als een bus Dennis, de accu die er in zit is gewoon niet zo heel best meer. Te vaak half leeg of helemaal ontladen een tijdje laten staan....
En nu staat die mooie bosch silver gewoon niets te doen in de kelder.... Da's toch zonde?
Greetz,
Michiel
En nu staat die mooie bosch silver gewoon niets te doen in de kelder.... Da's toch zonde?
Greetz,
Michiel
-
Dennis101
Als je hem toch hebt kun je hem maar beter gebruiken ook.
Ik heb niets kunnen vinden over een grotere optionele accubak. De originele accubak is al een uniek onderdeel voor de 109V8, dus ook al was het er geweest dan was het toch niet meer te koop.
Het ziet er naar uit dat het toch wat huisvlijt wordt om de accubak passend te maken.
Dennis B
Ik heb niets kunnen vinden over een grotere optionele accubak. De originele accubak is al een uniek onderdeel voor de 109V8, dus ook al was het er geweest dan was het toch niet meer te koop.
Het ziet er naar uit dat het toch wat huisvlijt wordt om de accubak passend te maken.
Dennis B