brandstofpomp brandstoftank lr 90 td5
brandstofpomp brandstoftank lr 90 td5
Beste prikkers,
Na een tijdje met een gierende brandstofpomp rondgereden te hebben is deze er gisteren mee opgehouden. Ik heb een nieuwe besteld, wil deze binnenkort monteren maar stuit nu op het probleem van de brandstoftank. Weet iemand een juiste manier om deze probleemloos te verwijderen, want nu lijkt het er op dat hij niet zonder slijpen er onderuit komt.
P.S. kan het defect aan de pomp veroorzaakt zijn door het niet juist vervangen/ ontluchten van het nieuwe brandstoffilter ?
Na een tijdje met een gierende brandstofpomp rondgereden te hebben is deze er gisteren mee opgehouden. Ik heb een nieuwe besteld, wil deze binnenkort monteren maar stuit nu op het probleem van de brandstoftank. Weet iemand een juiste manier om deze probleemloos te verwijderen, want nu lijkt het er op dat hij niet zonder slijpen er onderuit komt.
P.S. kan het defect aan de pomp veroorzaakt zijn door het niet juist vervangen/ ontluchten van het nieuwe brandstoffilter ?
Re: brandstofpomp brandstoftank lr 90 td5
Kijk eens bij Tjalf op de site onder aux heating.
Wellicht een idee om eerst je tank zoveel mogelijk leeg te rijden?
[members.chello.nl]
Succes,
Jeroenm
Wellicht een idee om eerst je tank zoveel mogelijk leeg te rijden?
[members.chello.nl]
Succes,
Jeroenm
Hier is een link waar je het werkplaatshandboek van de TD5 kunt downloaden:
[www.landrover.ee]
Op pagina 230 wordt beschreven hoe je de tank moet verwijderen.
Wat de pomp betreft heb ik wel eens ergens gelezen dat de pompen heel erg gevoelig zijn voor vuil en water in de brandstof.
Hier nog iets over de brandstofpomp:
[www.dachzelte-und-mehr.de]
[www.dachzelte-und-mehr.de]
Heb zelf een tijd met een gierende pomp gereden.
tank er 2 maal onder vandaan gehaald( gaat goed bij een 110.) geen resultaat
Vervang eerst het brandstoffilter.
de pomp pompt de brandstof als volgt: eerst naar het filter daarna komt de brandstof terug naar de pomp en daarna naar de motor.
het gieren komt omdat er zoveel druk op de leiding naar het filter komt te staan dat er een soort van klep open gaat in de pomp.
gelijk na het monteren van een nieuw filter was het bij mij over.
hopelijk bij jou ook.
vico (die nu een reserve pomp heeft omdat de oude niet stuk was.)
tank er 2 maal onder vandaan gehaald( gaat goed bij een 110.) geen resultaat
Vervang eerst het brandstoffilter.
de pomp pompt de brandstof als volgt: eerst naar het filter daarna komt de brandstof terug naar de pomp en daarna naar de motor.
het gieren komt omdat er zoveel druk op de leiding naar het filter komt te staan dat er een soort van klep open gaat in de pomp.
gelijk na het monteren van een nieuw filter was het bij mij over.
hopelijk bij jou ook.
vico (die nu een reserve pomp heeft omdat de oude niet stuk was.)
En wat wil je voor die overige brandstofpomp hebben? En past deze ook in een defender 90?
Alvast bedankt!!
Alvast bedankt!!
In de dieselfilter behuizing zitten er 2 klepjes: terugslag klep en ontluchtings klep. Als deze stuk zijn kan je het ook voor hebben dat deze niet meer start.
Als je geluk hebt krijg je hem ingang getrokken maar niet gestart, klepjes vervangen en opgelost. Dit was zo het geval bij onze Defender.
Ik hoop dat u een originele pomp heeft aangekocht en geen namaak? Die namaak durven nog al eens voor ellende zorgen (lekken, vlotters die stuk gaan...) ook helaas zelf moeten ondervinden.
Moest het misgaan heb hier nog een werkende pomp + tank + alle leidingen liggen voor een Defender Td5
Als je geluk hebt krijg je hem ingang getrokken maar niet gestart, klepjes vervangen en opgelost. Dit was zo het geval bij onze Defender.
Ik hoop dat u een originele pomp heeft aangekocht en geen namaak? Die namaak durven nog al eens voor ellende zorgen (lekken, vlotters die stuk gaan...) ook helaas zelf moeten ondervinden.
Moest het misgaan heb hier nog een werkende pomp + tank + alle leidingen liggen voor een Defender Td5