Gerben schreef:
tsja , een redelijke waarde ,
Bc-stijlen die al zichtbaar aan de buitenzijde verrot zijn , zijn dat meestal helemaal (ook het deel achter de achterste deuren zal dan verrot zijn ) en eindigt dit met 2 nieuwe stijlen a zeker €1500 per stuk , "het chassis lijkt hard" , als de achter balk al verrot is , is de rest ook al aardig op weg (kijk maar eens met een camera aan de binnenkant (zeker bij het stuk waar het achteras A-frame vast zit) , dus eigenlijk een nieuw chassis nodig .... weer €3500,- de motor is een 200 tdi , welke TDI , uit een discovery of een originele Defender ? de laatste heeft zeker waarde !
schutbord is gerepareerd , maar hoe zit het met de stukken die tijdens de reparatie nog niet doorgerot waren ? weer een onzekerheid voor een koper , of een extra kosten post van €2500,-
rechts gestuurd is een duidelijk minpunt , ombouwen naar links is zeker mogelijk , maar reken ook weer op €2500,- met alle dashboarddelen .
en dan nog een paar nieuwe deuren .....
ik vermoed dat zoals eerder vermeld , de grootste waarde in het kenteken zit . maar zonder foto's is het allemaal wat lastig te beoordelen.
Precies, voor je het weet ben je dus € 10.000 verder. Blijft dus over het 1984 kenteken ... en wat de gek dat waard vindt.
Belastingvrijheid is voor sommigen een "onbetaalbaar" goed ... en dus betalen ze er ruim meer dan de economische waarde voor.
Overigens is er wel wat af te dingen op "taxatie-rapporten". Afhankelijk van het taxatiedoel worden alle kostenpunten opgeteld en houd je nauwelijks een "economische" waarde over, of juist omgekeerd kijkt de taxateur niet naar wat er aan kosten in de lucht hangen maar wat er aan markt-vraag-prijzen langs komen.
Je ziet dit overigens ook op een andere manier terug bij de tweede-hands-prijzen: Een verkoper wil graag alles wat hij/zij verspijkerde aan zijn auto in de prijs terugzien, een (potentiële) koper wil juist de extra's maar marginaal waarderen ... en uiteindelijk heeft de markt (= de koper) gelijk.
Maar goed, waar het gaat om een "nalatenschap":
Kijk gewoon waar je op uitkomt, neem hierin mee hoe haastig een en ander moet worden afgerond.