Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu zo 06 okt 2024, 08:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 16 aug 2024, 10:01 

100% ongepaste post!

Ik ben soms een beetje een dinosaurs en enorm behoudend..

Ik heb wat spulletjes op MP staan en MP heeft nu iets als “kopers bescherming” wat je niet meer uit kan zetten..
Nu mag iedereen bij mij de spullen aan de deur ophalen, opsturen is prima.
Hoe de koper dat wil, vervoerder en tegen welke kosten etc.. verder het GGG (GeenGezeurGarantie) bij verzekerde zending wil ik de vervoerder benaderen en/of ik moet een fout gemaakt hebben.

Nu heb ik een koper die op voorhand zegt het opgestuurd te willen hebben ivm geen vervoer maar wil via MP betalen ivm de “kopers garantie”.
Want ..zo melde deze “ Er komt hier een hoop niet aan“ :shock:

Nu zijn er twee (eigenlijk 3) dingen die mij tegen borst stuiken.
1) MP heeft een lekker positief saldo staan in de tussentijd, ze verdienen bij elke transactie er al geld aan.
Dat geld blijft staan totdat de koper aangeeft dat alles goed is… (de service en communicatie is slecht (niet))

2) Je kan het ook niet uit zetten, en er zijn kopers die hier dus lekker makkelijk gebruik van kunnen maken.

3) MP heeft zo langzamerhand lijkt wel het monopolie

Dus ik laat ze het geld gewoon overmaken (kan je een betaalverzoek linkje maken, ik heb geen tickey :? oid)

Tips, ervaringen of alternatieven?

Meld dit bericht
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 aug 2024, 13:45 

Geen tips, wel bijval.

Lang leve de Dinosauriërs.

Ik betaal kleine bedragen nog steeds (liefst) contant, heb niks met tikkies etc.
En als men het anders wil dan liever niet -- ik ben bijvoorbeeld van apotheek gewisseld omdat mijn vorige hardnekkig geen contante betaling wilde, ook niet bij kleine bedragen.   (Dit ondanks het feit dat zowel de Tweede Kamer als ook de Apothekersberoepsorganisatie vinden dat er altijd een contant-geld-optie moet zijn.)  
Die wissel bleek overigens een zegen, bij de nieuwe apotheek blijkt er van alles mogelijk wat bij de oude een probleem was.   Die oude apotheek was overigens ook al lang niet meer de "oude" maar na een paar overnames nu onderdeel van een grotere apotheek-keten ... zo'n keten waarbij je heel snel het gevoel krijgt dat de klant niet meer is als een "verdien-model".

Meld dit bericht
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 aug 2024, 16:14 

Marktplaats en sowieso elke markt waar zaken per post verkocht/verstuurd worden, moet op basis van vertrouwen gaan. In mijn beleving altijd eerst betalen en dan versturen. Dit zeg ik als koper en verkoper. Mensen die met allerlei opmerkingen komen over slechte pakketdiensten en niet leveren enz. zijn per definitie niet te vertrouwen. Daar doe ik dan ook geen zaken mee. En natuurlijk gaat er wel een iets fout, maar op de massa artikelen die we vandaag de dag per post krijgen geleverd is dat maar een heel klein percentage. Dus ja, niet alles is zeker in het leven en dat is dan maar zo. Waarschijnlijk heb je dat financieel gezien, al vele malen bespaart door alles wat je op het digitale web goedkoper hebt kunnen kopen.
Er is trouwens niets mis met tikkies en andere digitale betaalverzoeken. Je loon of andere uitkering wordt tenslotte ook digitaal overgemaakt en daar verzet zich toch niemand tegen.

Land Rover Series III 109 Stawag 3.5 V8 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 88 2.25 petrol 1959 "The Mrs"
https://drive.google.com/drive/folders/14J9sYGyyRKChvAsBWMzFAmgO623B-MWr?usp=sharing

Meld dit bericht
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 aug 2024, 17:36 

Wim Janssen schreef:
....
Er is trouwens niets mis met tikkies en andere digitale betaalverzoeken.

Nee, niks mis mee ... behalve dan dat ik 1º tot die minderheid in Nederland hoor die als toppunt van telefonie een Nokia heeft die nog minder SMS-jes kan onthouden als d van Mark Rutte, en 2º het digitale bankgedoe graag tot een uiterst minimum beperk.

Meld dit bericht
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 aug 2024, 19:58 

Ik vind persoonlijk kopers bescherming van marktplaats ook echt een waardeloos iets.. hiermee speel je oplichters en notaire zeikerds in de kaart..
Als iemand bij mij iets wilt kopen en niet op basis van wederzijds vertrouwen wil kopen dan gaat bij mij per definitie de koop niet door.
Als iets niet correct of beschadigd geleverd word is dat volgens mij vaak het probleem van de ontvanger en niet van degene die verstuurd, je hebt het immers zelf na eer en geweten verpakt en verzonden.. ik verstuur zelf inmiddels alleen nog maar via PostNL. Maak goede fotos van de staat van het pakket en de manier van verpakken. Meld altijd duidelijk meerdere keren dat het risico bij de koper ligt (en dat ik uiteraard me stinkende best doe om het zo goed mogelijk te verpakken)..

Afbeelding

Meld dit bericht
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 aug 2024, 20:25 

eerst betalen dan versturen, niet? jammer dan.
ik ben er zelf 1 keer ingetrapt, en dat doe ik niet nog eens.
was zogenaamd niet aangekomen. toen ik vertelde dat volgens post nl het was aangekomen en dus ontvangen, kreeg ik mijn geld.
nooit meer.
enne tikkies wappies en woppies of hoe het ook mag heten doe ik ook niet. mijn telefoon is
a: om te bellen
b: om uren met mijn schoonzoon over zijn nieuwe deuren te appen.
c: om te navigeren.

en nog een paar kleine andere dingetjes.

Afbeelding

Meld dit bericht
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 aug 2024, 23:35 

Net nog op mp een momo stuurtje voor Range Rover gekocht.
Hij stuurde een betalingsverzoek en ik heb gewoon betaald.
Zonder kopersbescherming, dat is optioneel (en ik geloof iemand die al 18 jaar op mp zit)
Doe wel alles via de computer, mijn 20 jaar oude Nokia weet niet wat app is (en ik ook niet)
Betalen doe ik altijd vooruit, en dat gaat eigenlijk altijd goed.
Verkoop veel Triumph onderdelen, meest naar Frankrijk en Duitsland.
Dat gaat uitsluitend bij vooruitbetaling.
Mij kennen ze of kunnen dat natrekken, omgekeerd is dat moeilijker.
Ik ga echt niet eerst de moeite doen en dan over het geld moeten zeuren.

Meld dit bericht
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 aug 2024, 12:30 

dyngo schreef:
... mijn 20 jaar oude Nokia weet niet wat app is (en ik ook niet)

Ik zou zeggen "dyngo for president".
We hadden ooit een minister-president die niet wist wat ie met de computermuis aan moest.

Meld dit bericht
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 aug 2024, 16:46 

Marc-my-Words schreef:
dyngo schreef:

We hadden ooit een minister-president die niet wist wat ie met de computermuis aan moest.

Ach, zo lang duurt het niet meer, dan kun je er niet meer mee bellen. Volgend jaar verdwijnt het 2G netwerk en nu zijn er al providers die 3G niet meer ‘ondersteunen’.

Groet,

Erik.

Meld dit bericht
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 aug 2024, 18:10 

Erik Peters schreef:
Marc-my-Words schreef:
dyngo schreef:

Ach, zo lang duurt het niet meer, dan kun je er niet meer mee bellen. Volgend jaar verdwijnt het 2G netwerk en nu zijn er al providers die 3G niet meer ‘ondersteunen’.

Dat wordt dan nog wat ... ook voor de inmiddels wat oudere apparaten met een GSM connectie.

Meld dit bericht
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 aug 2024, 20:41 

Het beroerde met versturen is, dat niet alles voor iedereen hetzelfde is. Bij ons in de straat is postnl veruit de slechtste als het op betrouwbaarheid aankomt. Als ik iets online koop kijk ik tegenwoordig eerst welke verzender wordt gebruikt. Als dat postnl is en er is geen andere mogelijkheid dan koop ik niet of zal ik het op moeten halen, het komt als het aan postnl ligt toch niet aan, of pas na 2x heen en weer sturen. Het buitengebied waar ik woon is hoe dan ook met veel dingen op het gebied van bezorging slecht af, ook de wekelijkse plaatselijke krant met bijbehorende folders wordt sinds corona niet meer bezorgd. Zelfs de postbode komt nog maar 3x per week. O ja: tikkies doe ik niet aan, tikkertje deed ik vroeger op het schoolplein en ik wil aan mijn schooltijd niet herinnerd worden :mrgreen:

Meld dit bericht
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 aug 2024, 22:31 

albert schreef:
Het beroerde met versturen is, dat niet alles voor iedereen hetzelfde is. Bij ons in de straat is postnl veruit de slechtste als het op betrouwbaarheid aankomt. Als ik iets online koop kijk ik tegenwoordig eerst welke verzender wordt gebruikt. Als dat postnl is en er is geen andere mogelijkheid dan koop ik niet of zal ik het op moeten halen, het komt als het aan postnl ligt toch niet aan, of pas na 2x heen en weer sturen. Het buitengebied waar ik woon is hoe dan ook met veel dingen op het gebied van bezorging slecht af, ook de wekelijkse plaatselijke krant met bijbehorende folders wordt sinds corona niet meer bezorgd. Zelfs de postbode komt nog maar 3x per week. O ja: tikkies doe ik niet aan, tikkertje deed ik vroeger op het schoolplein en ik wil aan mijn schooltijd niet herinnerd worden :mrgreen:

't Is gewoon niet meer wat het geweest is, en qua bezorging ben je spekkoper als je een langere dezelfde bezorger hebt.
Nog niet zo lang terug kreeg ik een pakketje door DHL bezorgd, ik bleef thuis en lette op de Track&Trace ... zie de DHL-bus stoppen, hij loopt naar de buren, en voor ik bij de deur was was ie al weer de straat uit.   Buren waren niet dus vreesde ik een onbesteld en dus later elders op te halen pakketje.   Toch maar even om de hoek gekeken: blijkt mijn pakketje bij de buren in de plantenbak naast de voordeur te liggen.

Vergelijkbaar maar toch anders was Post.NL. Ook hier braaf de Track&Trace gevolgd en op de bezorging gewacht ... komt het pakketje - waarvoor een handtekening nodig was - gewoon zonder die handtekening mijnerzijds door de bus (gelukkig wel onze bus).

O ja, voor het eerste pakketje had ik betalen na ontvangst aangevinkt ... had ik het pakketje niet in de plantenbak gevonden dan had de verzender natuurlijk gezegd dat ik een onbetrouwbare ontvanger was want de Track&Trace zei dat het bezorgd was.
Het tweede pakketje kwam via een bevriende intermediair uit Engeland, die had ik dus sowieso moeten betalen, ook als het pakketje in een willekeurige brievenbus of vuilnisbak was beland.

Meld dit bericht
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]