Helaas geen ervaring met de luchtvering van een D2.
Bij luchtvering zit, naast een ‘voorraadtank(je)’ ook nog een luchtdroger (zodat je ‘s winters geen ijsvorming in het systeem krijgt, waardoor het niet goed werkt).
De compressor slaat af als er voldoende druk is in het systeem.
Bij de D2 moeten de deuren gesloten zijn wil het systeem werken.
De leidingen zijn doorgeknipt, zijn die niet weer aan elkaar te zetten met
insteekkoppelingen?
Wanneer je een autobandventiel aan het uiteinde van de leiding naar de luchtbalg monteert (in plaats van een spijkertje) kun je met een bandenpomp simpel de druk in de luchtbalg verhogen of verlagen. Als de luchtbalg niet lek is blijft de achterkant in ieder geval op hoogte. En als je lading meeneemt moet je 'even' lucht bijpompen (en daarna weer aflaten).
Ooit eens hulp luchtvering gemonteerd bij een Toyota Hilux met een (te zware) camper unit. Een luchtbalg tussen bladveer en chassis met een stukje kunststof leiding er aan, naar een makkelijk te bereiken plaats met twee autoband ventielen.
Maar beter is het om gewoon de luchtvering van de D2 weer in ere te herstellen.
Groet,
Erik