Maartenlaro schreef:
Hallo,
De turbo cartridge is nieuw,
Het systeem heb ik laten nakijken en testen met rook, dus dat lijkt me goed
Toch heb je ergens een probleem want de grotere intercooler kan dit probleem niet veroorzaken.
De pomp (=de Turbo) is in principe dezelfde (nieuw zou beter moeten zijn - of nieuw en toch stuk ?*), en aan de verbruikskant is het dezelfde 200Tdi.
* Niet zelden is de kwaliteitscontrole verlegd naar de eind-gebruiker: Monteer je iets nieuws houdt er dan altijd rekening mee dat het minstens zo beroerd werkt als dat wat je wegens klachten wilde vervangen ... je hebt dan de pech van de ondeugdelijke nieuwe vervanger.Het enige wat met een grotere intercooler verandert is een iets groter volume van het traject tussen Turbo en 200Tdi, dat geeft dus een iets tragere druk-opbouw ... that's all.
Terzijde: Een echt goede grotere intercooler heeft dus niet of nauwelijks een groter volume. Neemt het intercooler-volume teveel toe dan vergroot je juist het Turbo-gat - bij constante belasting neemt het motorvermogen dan wel toe maar onder wisselende belasting kan een te grote intercooler "remmend" werken.
O ja de turbo wordt aangedreven door de uitlaatgassen ... zit dat wel goed ? En verder ook geen gedélamineerde slangen (of een prop poetskatoen) in het aanvoertraject ?
Zoals ik al schreef:
Zonder dat de motor serieuzer werk moet doen is de uitlaatgas-stroom maar beperkt en dan werkt de Turbo dus sowieso nauwelijks.