tijdje terug iets geschreven over mijn temperatuur meter, dat hij niet naar boven wil.
na voor de 30e keer mijn klokkenspel er uit te hebben gemeubeld, en er diverse zowel de ouderwetse als hypermoderne voltage regulators te hebben geprobeerd?(wo, een buckcoverter)(uiteraard ook de touwtjes gecontroleerd en de voltjes en zo )
doet mijn metertje het weer.
toen ik 3 jaar geleden mijn ander motor geplaats heb, heb ik alles van de oude motor overgezet.
ook de sensor, deze wees meteen hete motor aan toen. en de motor draaide nog niet eens.
dus nieuwe gekocht. deze wees niets aan. en volgens mijn voltjes meter was deze echt stuk. (geen ohmpjes)(de sensor)
dus weer een nieuwe er in. deze deed het een tijdje, maar sinds een jaar (of langer) deed deze het soms wel soms niet.
dus ik vermoede de voltage regulator. stom stom stom.
afgelopen week na nachten wakker liggen toch maar weer een nieuwe sensor er in?
wist het schroefdraad niet meer, en dus die in de motor zit er uit gehaald om het schroefdraad te checken.
omdat dan dat dure roze spul wat je motor koel houd wegloopt maar even de alleroudste (zie motor1) er even in gezet als stopje.
toch nieuwsgierig even proefritje maken. (goeie smoes om stukkie te rijden) en verdomd!!!!!!!! hij deed het goed.
waarschijnlijk was ooit met het motor overzetten ergens een kink in de aarde kabel gekomen.(hij gaf vol heet aan)
en met het aanklooien met al die touwtjes is dat opgelost.
lang verhaal in het kort?
gooi geen oude onderdelen weg, soms doen ze het nog.
_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker