vorig jaar eind zomer voor het laatst echt met 109 op pad geweest.
sindsdien alleen maar klusjes gedaan met de 109, zoals bomen omhalen, heggen de grond uit lieren, grof vuil wegbrengen, met de kleinkinderen even de prut in, vers hout ophalen in de wagen zelf, etcetcetc.
en hij staat het gehele jaar onder een paar mooie eikenbomen, doet het ook goed voor behoud van je auto.
aangezien hij volgend weekend weer eens voor personen vervoer gebruikt gaat worden dacht ik de 109 even te gaan vertroetelen.
door al dat natte hout/prut/vuil en andere ellende was er aan de binnenkant ook biotoop ontstaan.
iets met schimmels/paddenstoelen en mos.
Dusssss geheel tegen mijn principes in ipv 1x per seizoen schoonmaken nu 2x.
de super karcher gepakt en blazen maar.
eerst nog even geprobeerd de diesel lekkage te vinden. dus moest toch al de onder kant schoonmaken.
bleek de vlotter pakking te zijn.(hoop ik) de koelvloeistof lekkage via de kachel kraan wordt deze week ook opgelost.
na het karcherren was mijn oprijlaan over een een meter of 6 gevuld met een prut/diesel, olie mengsel.
oja en schilfers verf want ik houd niet van dure verf en dat zie je nu goed.(het zit bijna niet meer op de 109 het ligt op de grond)
zo,n vuil frees is best sterk.
de karcher kreeg zelfs de prut massa niet meer weg en moest ik met de sneeuwschuif aan de gang voor het dikste gedeelte.
de rest ging redelijk snel het putje in. na 1 uur spuiten of zo. om de tegels ook een beetje te ontgroenen had ik een fles antigroen voor tegels in de karcher gegooid.
heb nog nooit zulke mooie kleuren water het putje in zien gaan. niet echt milieu bewust ik weet het
, maar bij de wasstraat willen ze mijn 109 niet meer zien en je moet toch wat? hij lekt in elk geval niet zoals een echte land rover olie op straat.(alleen diesel maar nu niet meer hoop ik)
dussss na een uur of 4 aan modderen(hahaha woordspeling) is de 109 op de missende verf na weer een beetje representatief en mijn stoepje ook.(groen zit er nog wel op)
nu de binnenkant nog even ontvochtigen want mijn kont wordt nu nat als ik ga zitten.
en klaar weer voor de rest van het jaar.(hoop ik)