Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 10 okt 2024, 10:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2023, 16:22 
Offline

Geregistreerd: do 17 aug 2023, 08:00
Berichten: 14
beste mensen,

ik heb hier een puma 2,4 met 170.000 km, en deze loopt bij stationair heel onregelmatig, en maakt soort van pingel geluid,
ik heb hier een exact dezelfde en heb al veel componenten over gezet om te testen, kan iemand ons in de goede weg duwen....

vriendelijk dank


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 dec 2023, 15:27 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1917
ramonbruijne schreef:
ik heb hier een puma 2,4 met 170.000 km, en deze loopt bij stationair heel onregelmatig, en maakt soort van pingel geluid,
ik heb hier een exact dezelfde en heb al veel componenten over gezet om te testen, kan iemand ons in de goede weg duwen....

Ramon, ben je al iets opgeschoten met dit onregelmatigheids-probleem ?
Zegt uitlezen nog iets zinnigs ?
Op basis van te weinig praktische kennis kom ik alleen op de krukas-sensor: die geeft geen afwijkingen als je de auto uitleest, en het is de enige sensor die de auto zelfs geheel stil kan zetten.   Een slordig kruk-as-signaal zou - in ieder geval vlgs de "theorie" - ook een slordig lopende motor moeten opleveren (precies het spiegelbeeld van het doel van die krukassensor: de bedoeling is een beter en regelmatiger lopende motor).

Een haperend signaal van de High-Low sensor geeft overigens ook rare dingen: in High <=> Low werkt de anti-stall anders.   Een "slordig" Hogh-Low signaal zorgt voor het schijnbaar willekeurig wisselen tussen 750 en 900 rpm bij stationair, en overigens ook een verschillende anti-stall-respons bij lage rpm samen met lage snelheden.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 feb 2024, 17:34 
Offline

Geregistreerd: do 17 aug 2023, 08:00
Berichten: 14
het was simpel de brandstof pomp inleren


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 feb 2024, 12:00 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1917
ramonbruijne schreef:
het was simpel de brandstof pomp inleren

Wat ik me nu wel afvraag:  Waarom moet de brandstofpomp ingeleerd ?   Was deze pomp dan vervangen, of wat was de reden van het gebrek aan "kennismaking" bij de ECU/ECM ?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.