Ondertussen ga ik vrolijk verder, dus maar weer eens een klein update'tje..
Afgelopen weken veel gedaan. Het chassis is helemaal klaar en gespoten. De assen zijn ontroest en gespoten. De remmen voor en achter vernieuwd en de eerste stukjes remleidingen zijn gemaakt.
Ook heb ik het chassis voorzien van nieuwe bladveren (voor en achter parabolen) en natuurlijk gelijk nieuwe poly bushes.
De swivels voor hadden van die leren hoesen, dat is echt goed voor het behoud van je bollen, alleen moesten de hoesen vervangen worden.. wat een priegel werk
Ook heb ik naar aanleiding van een tip van Marc bij het vorige project gelijk de crossmember van de versnellingsbak demontabel gemaakt.. maar hoe ik dat gedaan heb kan je op de foto niet zien, dus moeten jullie me maar geloven
Nadat het chassis weer op zijn wielen stond ben ik begonnen met het plaatsen van de motor en versnellingsbak. Liep tegen een paar kleine puntjes aan, motorsteun is door de vorige eigenaar 1,5cm te ver naar voren geplaatst, waardoor de boel er scheef in zat. 1,5cm lijkt niet veel maar aan het eind van de cardan is dat toch behoorlijk.
Maar aangezien ik niet eerst getest had en de motorsteun al knap en verstevigd èèn gemaakt had met het chassis viel daar weinig meer aan te veranderen. Gelukkig kon ik de steun die aan het blok zit voorzien van een sleufgat, wat me precies de 15mm bewegingsvrijheid gaf
Motor en bak zitten weer op hun plek, bak gelijk voorzien van nieuwe keerringen enz motor voorzien van nieuwe koppelingsset en drukgroep en druklager.
Toen ik uiteindelijk de motor en bak goed had uitgelijnd heb ik het schutbord even proef geplaatst en die zit spatzuiver op zijn plek..
Dus toen ben ik begonnen met de ombouw naar p38 aan de linkerzijde.. en man man man, wat een fantastische klus is dat!
Met wat telefonische/fotoalbum hulp van Rob die het al eens gedaan heeft nu zover dat het Defender stuurhuis via de bijbehorende koppeling nu aan het p38 huis zit.
Zelf wat beugels gefabriceerd en het lijkt allemaal goed te gaan werken.
Nu ben ik begonnen aan een paar kleine lasplekjes aan het schutbord. Het werk daaraan is gelukkig minimaal. En dat blijft me dan altijd toch verbazen, dat er aan een chassis zoveel verrot kan zijn en dat het schutbord dan nog nagenoeg gaaf is..
Ik ga nu nog ff lekker verder lassen en zal binnenkort nog wat meer fotos schieten en plaatsen!