Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 19 apr 2024, 18:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2022, 09:52 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 820
Woonplaats: De Zijpe
Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2022, 11:05 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1858
Tja, in de film kan alles.
Desnoods komen ze met vrachtauto's zand als het voor het script nodig is dat de auto in het zand blijft steken.
Voor een van de verfilmingen van Murder in the Oriënt-Express hadden ze voor de trein in de sneeuw-opnamen een stukje spoorlijn in de Franse Jura uitgezocht. Natuurlijk viel er juist op dat moment geen sneeuw. De sneeuw werd met vrachtauto's uit de Alpen gehaald ... je hebt heel veel vrachtauto's nodig om een beetje authentiek ogende sneeuwduinen en dito achtergrond te simuleren.

Dit jaar precies 40 jaar geleden zag ik overigens iets vergelijkbaars maar dan zonder filmscript (het leek wel een film, een slap-stick wel te verstaan).   Het speelde in Midden-Frankrijk, bij een zandgat in de vallei van de Cher. De brandweer van de nabij gelegen grote stad wilde zijn rubber-boot uitproberen, dus met de Hotchkiss-Jeep + trailer + boot naar het zand/grindgat.   Leuk wat rondjes trekken, en toen alles goed leek te werken weer terug naar de trailer, boot erop en toen .... toen moest de Hotchkiss het steile kantje van het zandgat omhoog. Brrroemmm .... de achterwielen tot de as ingegraven !   Ahhh, we hebben toch ook 4x4. Nogmaals Brrroemmm .... nu ook de voorwielen ingegraven.
Toen de schep gepakt, los grindig zand is niet ideaal scheppen, erger nog is dat het geen enkele grip geeft, het verstoren van de bodem maakt het alleen maar erger.  Uiteindelijk zagen ze het licht: De trailer loskoppelen. Daarna lukte het wel om de steile kant op te "krabbelen", vervolgens een touw tussen Hotchkiss en trailer en daarmee kwam ook de trailer boven.
Anyway ... je snapt als je zoiets in het wild ziet ook waar de Louis de Funes humor vandaag komt: de humor ligt op straat (in ieder geval in Frankrijk).
 
 
PS Bovenstaande plaatje doe me denken aan:
      Ook Franse humor maar dan op een ansicht-kaart.


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


Laatst bijgewerkt door Marc-my-Words op zo 06 nov 2022, 15:25, in totaal 1 keer bewerkt.

Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2022, 15:24 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1858
Overigens .... zich er uit kletsen ... is dat de laatste recovery-methode ?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2022, 20:25 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Marc-my-Words schreef:
Overigens .... zich er uit kletsen ... is dat de laatste recovery-methode ?

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Die kende ik ook nog niet 8-)

op grint heb je nog minder grip dan zand en ook niet weg te scheppen, de kuil die je probeert te graven rolt zo weer vol.
Heb de nodige ervaringen met kiezel stranden en rivierbeddingen, met en zonder water.
Maar ook hier geld de Magic trick, opkrikken kuil vullen en lucht uit de banden. Opkrikken is voor ervaren 4x4 rijders meestal niet nodig, die stoppen op tijd zonder de kortste weg naar Australië te willen.
Heb met een vw. lt een prachtige foto dat ik midden tussen hoge zandduinen sta, echt offroad. 2 meter van het asfalt :mrgreen: met een Canadese kano op het dak :?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2022, 10:22 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1858
Jamaar schreef:
Marc-my-Words schreef:
Overigens .... zich er uit kletsen ... is dat de laatste recovery-methode ?

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Die kende ik ook nog niet 8-)

Wees maar bij dat zich ergens uitschrijven géén effectieve recovery-methode is .... anders zat ik hier in de kortste tijd geheel alleen mijn eigen berichtjes te lezen  :oops:
want zoals iedereen begrijpt: ik rijd me niet vast.

't Is overigens de beste les die er is:
Begin niet aan de Jules Verne route naar Australië.   Ik leerde dit heel snel met de voorwielaangedreven auto's vóór de LandRover.   De auto moet niet graven, zelfs voeten vegen moet je voorkomen, de wielen moeten rollen.   Ik kwam over nat gras en los zand daar waar ik komen wilde, maar dat ging dan alleen door met beleid en weinig gas de auto te laten rollen, en bijv. ook de auto op het keerpunt direct weer iets hoger en met de neus de goede kant te parkeren.
Ik herinner me een wei bij de boer waar ook een klup met Tweedewereldoorlogauto's een weekendje kwam kamperen. Zij hadden 4x4 en zelfs 6x6 (dwz één Willys en verschillende Dodge's) en het lukte ze om de Willys tot de assen in de modder vast te zetten. Dat ze ook verschillende luxere/modernere voertuigen direct in de bosrand vast zetten was overigens al een teken aan de wand (of aan de rand).   Zonder "terreinkennis" is alleen asfalt een veilige ondergrond.   Verschillende Dodge's hadden een lier dus dat zal geholpen hebben bij het trekken van diepe sporen die na hun vertrek achter bleven... deze "kampeerklup" hebben we nooit meer teruggezien (of het de boer was of de klup die van een vervolg afzag weet ik niet). Zelf heb ik - toen ik de LandRover net had - in diezelfde wei één keertje bijna hulp nodig gehad ... dat was een goede les, de les dat de oude lessen nog steeds golden.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 86 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.