Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 19 apr 2024, 00:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2022, 14:01 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
https://www.nu.nl/auto/6233199/kenteken ... komen.html

Scrol even naar het 2e plaatje, landrover met brandhout in de aanhanger zonder net er over :evil: :twisted:
Ik rij ook motor en een affallend blok hout kan dodelijke gevolgen hebben voor motorrijders :o
wordt hier echt verdrietig :cry: van.
is dit een prikker of kent iemand hem of haar (correctie), alsjeblieft doe er een net over, ook voor een kort stukje.
Het is ook wettelijk verplicht, en terecht, boete 140 euro
Moest dit even kwijt :(


Laatst bijgewerkt door Jamaar op di 01 nov 2022, 16:11, in totaal 1 keer bewerkt.

Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2022, 14:36 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1858
Tja ... een beetje hout-blok kan ook de band van een kleiner autootje in een klap vernielen en daarmee dat autootje onbestuurbaar maken.
En zelfs een wat vlottere fietser kan als ie pech heeft een moord-klapper maken.

Overigens zouden ze de boete nog een paar tientjes mogen verhogen en dan na betaling een aanhanger-net nasturen.

Ik ben het overigens niet, mijn auto heeft zelfs geen trekhaak.

PS   Ik word ook niet blij van de boodschap dat je bij het verlies van één kentekenplaat twee nieuwe nodig hebt.
Nu heb ik de kentekenplaat vóór al eens vervangen door een goedkope met oppervlakkig ingeperst kenteken ipv de "luxe" opgelegde versie, dit met oog op eventuele schade. Die voorplaat ook vastgeplakt op een passende aluminium drager die net iets boven de bumper uitkomt met het oog op het blijven haken achter een tak oid en het zo ongemerkt verliezen van de oorspronkelijke plastic drager die boven en onder uitstak en dus ook gemakkelijk een keertje kon breken. O ja de kentekenplaat + drager met 4 popnagels aan de bumper genageld. Overigens vind ik 1º die opgelegde luxe versie niks mooier, integendeel, en 2º is een vlakke ingeperste plaat veel minder kwetsbaar mocht de auto eens doorrollen tegen een muurtje of paaltje (de inpersing heb ik aan de achterkant ook nog even "ingevuld" met kit zodat een en ander nog wat duurzamer is).
Achter moet ik nu misschien ook nog iets doen, die vierkante plaat verlies je niet zo gauw maar mocht dat gebeuren moet ik dus ook de plaat vóór weer vervangen, beter nu degelijk als straks gedoe, met de verplichting twee platen te kopen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2022, 20:32 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
dag,

Begrijp je helemaal. Bij het vuilstort hier staat Oom agent altijd verscholen op zaterdag morgen en scoort meestal goed.
Als je een auto laad heb je toch wel een beetje besef wat je doed? Sommige blijkbaar niet! Ik rijd zelf ook motor en fiets ook hard(wind mee de berg af haha).
De meeste dingen sjor ik vast met brede spanbanden. Daar heb ik door mn vorige baan in de vrachtwaggel wereld niet echt gebrek aan.
Als je zelf vrachtwaggel gereden heeft zie je bovenvandaan zowieso van alles.
Losse dingen die niet veel wegen doe ik sowiezo liever in de kofferbak/laadruiimte van een auto. Fietsen op een fietsendrager ook liever niet, gewoon in het voertuig.
Zeg niet dat ik altijd een net gebruikt, soms vergeet ik het als ik een kar leent. Natuurlijk ook 30 jaar zonder gedaan voordat het in de mode kwam/verplicht werd. Vroeger deed je ook nogal eens wat met zeil. Werkte ook goed. Maar stoeptegels 60x60 en 5 of 7 dik glad op een bodum in half verband gestapeld en normaal over hobbels vliegen er niet zo maar uit. Je ziet zelf wel wat je verliezen gaat en wat niet. Soms doe je het lichtte onderop en leg je er wat zwaars als een plaat of weet ik wat overheen. gewoon creatief zijn. vast is vast. Tja en als je dat niet bent? Dan wel ff een net scoren. Vind het gewoon jammer dat mensen geen benul hebben waar ze mee bezig zijn. Vaak helpt een bekeuring bij zulke onbenullen ook niet, doen ze het zo weer. Al zijn er wel bekeuringen met bedragen als bv parkeren op een invalide parkeerplaats(had mn zus smorgens in donker en mistig met het bordje in de begroeiing) of niet stoppen bij een zebra(deed mn ex tijdens de scheiding met de auto nog op mijn naam) waar je toch ff voor moet zweten.
Het net is in mij beleving ook verplicht geworden omdat leeghoofden blijkbaar niet kunnen laden.

en weer koffie, groet Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 nov 2022, 09:45 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 820
Woonplaats: De Zijpe
Ik wil wel even advocaat van de duivel spelen:

Vroeger knoopte ik alles vast, als chauffeur ben je verantwoordelijk voor je lading.
Tijdens het remmen wil je de lading niet opeens achterin je auto hebben.
En een lading verliezen is helemaal verschrikkelijk, wat een ellende kan je er mee veroorzaken.

Zelf eens op de ring van Parijs in de avondspits een kadootje op de motorkap/voorraam, een 2 persoonsmatras die ook nog even bleef liggen.
of er iemand gebruik van maakte kon ik niet zo zien, enige schade was een gesneuvelde koplampen. En de dader... waar zou die liggen?

(stupid mode : 0n) Maar sinds het invoeren van het elastische netje knoop ik het niets meer vast, voldoet nu toch aan de wens van "oom agent" ? ( stupid mode : off)

Nou, even volhouden het is weer bijna weekend !!!

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 nov 2022, 11:35 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 814
Woonplaats: wwerf
als die beste man met die kar nu even in wieringerwerf langs kwam.
mag hij het hout in mijn voortuin storten. dan pas ik er wel op deze winter. 8-)
ik gebruik ook wel eens geen netje.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

by the way, wel een heule mooie hout kar heb die man

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 nov 2022, 12:19 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Moet eerlijk bekennen dat ook ik in een ver verleden de meest gekke streken uitgehaald heb en het niet zo nauw nam met lading zekerheid.
De plaatjes van Sjaak zijn mij op het lijf geschreven.
Sinds ik motor rij is dat wel veranderd en toen ik al mijn huisraad met de ambu en aanhanger naar Duitsland vervoeren moest heb ik de lading met zijl, net en zware spanbanden vastgezet. Oude auto, oude aanhanger = prooi voor oom agent.
Je wilt niet op de duitse autobaan je aanhanger laten staan omdat de vriendelijke oom het niet eens is met hoe je lading gezekerd is. Ze zijn er hier extreem streng in, ook in een auto moet alles vast staan. Heb je als aannemer los gereedschap of nog erger een losse gasfles en je wordt gecontroleerd is de bekeuring niet mals en geen schijn van kans dat ze je zo verder laten rijden. Je loopt maar naar de dichtstbijzijnde bouwmarkt en koopt de nodige spanbanden, jouw probleem.
Ben jaloers op die kettingzaag maar hier moet je eerst een cursus doen voor je met een kettingzaag het bos in mag en dat heb ik niet gedaan. En in Canada moet je eerst een film kijken van de meest verschrikkelijke verwondingen van kettingzagen, geloof dat je dan voorgoed genezen bent van roekeloos gedrag alhoewel mensen roken nog steeds.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 nov 2022, 16:05 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 814
Woonplaats: wwerf
ach, ik heb zo,n 35-40 jaar motor gereden. vooral in de winter want dan had mijn vrouw de auto.(afsluitdijk tussen de ijschotsen door)(maken we niet meer mee denk ik)
op een kawa z1000st. nieuw gekocht in 1979 en verkocht toen ik met pensioen ging. van het geld van de opbrengst een goede houtkachel gekocht en sindsdien een nieuwe hobby dus.
de ketting zaag op de kar is 1 van de sterkste Husky,s. had ik 2e hands mazzeltje mee.
maar dit lichaam wordt te oud voor zo,n monster en heb dus de verzameling uitgebreid met wat lichtere machines.
btw. alles op een karretje zit bij ons vastgesjord met spanbanden (echte) en een netje. alles geheel volgens de wegen verkeers wet. zo,n zaag laat je ook niet zo liggen.
Afbeelding

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 nov 2022, 17:24 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 820
Woonplaats: De Zijpe
sjaak109 schreef:
ach, ik heb zo,n 35-40 jaar motor gereden. vooral in de winter want dan had mijn vrouw de auto.(afsluitdijk tussen de ijschotsen door)(maken we niet meer mee denk ik)
op een kawa z1000st. nieuw gekocht in 1979 [/img]


Ahh was jij die motorrijder die toen zwaaide, tja toen zag je ze nog niet zo veel.
Een paar jaar geleden ook mijn laatste motor verkocht.

Weet je nog, Tsjechië, Slowakije , Zuid Joegoslavië, Alpen, Pireneëen etc. door kruizen ook toen al in extreme hitte..
Toen nog in de korte broek, haltershirt en zonder helm (van de warmte) ...
Als je nu je contactsleutels al oppakt zonder een motorpak word je al voor gek verklaard.
Maar-ja toen vielen de ladingen nog niet van de aanhangers, was asfalt heet en moest je stenen niet kussen :mrgreen:

:lol: Net als veel tractoren hier, vastsjorren is voor watjes en planken over de vette wegen :? :mrgreen:

Doet je BBQ het nog??

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 nov 2022, 17:36 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1858
GatheRRoveR schreef:
.... een kawa z1000st. nieuw gekocht in 1979 [/img]

Ahh was jij die motorrijder die toen zwaaide, tja toen zag je ze nog niet zo veel.[/quote]
Tja, opa vertelt.
Toentertijd, dwz in de hete zomer van 1976, trapte ik op eigen kracht van thuis naar Zuid-Bretagne en weer terug.
Na een klein weekje was ik in Normandië en daar zwaaiden de motorrijders zelfs naar een tweewieler die het met één menskracht moest doen (dat was dan de turbo-diesel menskracht van jeugdige overmoed - dat moest ook wel want mijn tweewieler was een loodzware zwarte Gazelle met slechts een 3 speed Sturmey-Archer).


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 nov 2022, 17:45 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Mijn vezameling kettingzagen is elektrisch en de zwaarste is er een van slihl, een omgebouwde haakse slijper van 1900 watt, compleet metaal, loodzwaar. type E15. Oeroud, heb hem 35 jaar geleden van een verhuur bedrijf gekocht, moest weg want er zit geen beveiliging op. Hij is wel onverwoestbaar.
Heb nu ook de stihl E14 gekregen en daar een spijkerharde ketting bij gekocht, dat gaat door een appelboom als boter.
Verder nog 5 bouwmarkt kettingzagen, het zaagt maar daar is ook alles mee gezegd.
Heb nog wel twee kapotte benzine kettingzagen van stihl, waarvan een antiek is maar die zijn niet meer te repareren. Had nog een leuke huskvarna zaag maar die had een ingebouwde tank en dat was giet alu, daar groeide mooie kristallen in, heb hem helaas weg moeten gooien.
Sjaak ik bedoelde niet dat jij onveilig je spullen vervoerd, ik zie je spanbanden op de foto.
Mijn punt van herkenning is dat ik ook alles mogelijk vervoer op een manier die soms wat komisch overkomt maar binnen de wet blijven.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 nov 2022, 18:21 
Jamaar schreef:
Sjaak ik bedoelde niet dat jij onveilig je spullen vervoerd, ik zie je spanbanden op de foto.
Mijn punt van herkenning is dat ik ook alles mogelijk vervoer op een manier die soms wat komisch overkomt maar binnen de wet blijven.


snap ik, maar even wat leven in de brouwerij gooien hier was de bedoeling. :D


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 nov 2022, 00:32 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Och. goed vast is goed vast ,veilig is veilig. Ieder op zijn manier. Als een zware bonk eenmaal gaat springen en glijden doet een netje ook niets meer. Vind die stapel op dat roofrack wel comisch.
Zat te denken of ik ook een roofrack wil. anderzijds maar een getob ten opzichte van een aanhanger. Je toegestane max snelheiis natuurlijk iets hoger op bepaalde plaatsen

groet Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 nov 2022, 09:16 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
nico1970 schreef:
Zat te denken of ik ook een roofrack wil. anderzijds maar een getob ten opzichte van een aanhanger. Je toegestane max snelheiis natuurlijk iets hoger op bepaalde plaatsen
groet Nico


:lol: met zo een lading op het dak en tegenwind vermoed ik dat je max snelheid ietwat lager uitvalt dan toestaan :mrgreen:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 nov 2022, 11:08 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 820
Woonplaats: De Zijpe
Ik ben wel blij met mijn roofrack, hoeven we niet altijd de aanhanger mee te nemen.

M’Rie is af en toe net een pakezel, wij hebben altijd wel wat mee moet en niet in de auto past. Geweldig toch dat je het er zo “op kan klappen”?

Ik moest er ook één aanschaffen in opdracht van de Mss na wat rare capriolen met een ladder tijdens het kersenplukken.
Dus maar Hannibal in huis gehaald, staat niet zo mooi op een S2 maar je staat er wel stevig op tov een box-rack. En die bleek ook een geweldig werk platform te zijn met bomen zagen en zonnepanelen plaatsen.
(In verband met privacy redenen zal ik geen foto’s plaatsen ;) )

Alleen was M’Rie voorheen net geen 2 mtr en nu 2,1 mtr hoog waardoor je opeens niet meer op bepaalde plekken kan komen.

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 nov 2022, 18:39 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 814
Woonplaats: wwerf
Jamaar schreef:
nico1970 schreef:
Zat te denken of ik ook een roofrack wil. anderzijds maar een getob ten opzichte van een aanhanger. Je toegestane max snelheiis natuurlijk iets hoger op bepaalde plaatsen
groet Nico


:lol: met zo een lading op het dak en tegenwind vermoed ik dat je max snelheid ietwat lager uitvalt dan toestaan :mrgreen:


werkt als een spoiler , nu drift mijn achterkant niet zo weg als ik weg scheur. en in de bochten hoef ik niet af te remmen :mrgreen:

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 nov 2022, 19:47 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Dacht meer aan alternatieve energie gebruiken, de wind. Kijk hoever je komt met de wind in de rug en als je de motor niet nodig hebt kan de olie er uit, lekt hij ook niet meer. Win win voor het milieu.
Tja de terugweg is dan nog een onopgelost probleempje :? :lol:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 nov 2022, 21:55 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jul 2020, 15:23
Berichten: 172
Op de terugweg zul je dan dus moeten laveren.
Lijkt mij wel een uitdaging, trouwens :D .
Ik laat de 300tdi nog maar even zitten :geek:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 45 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.