Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 11:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 12 aug 2022, 16:29 
Offline

Geregistreerd: di 04 mei 2021, 08:42
Berichten: 19
Ik heb een 2.25 diesel 3x gelagerd blok en daar heb ik de keerring achterzijde vervangen maar deze blijft lekken,kan niet zien dat de as erg versleten is, zijn er ook andere maten keerringen voor of is er een ander oplossing te verzinnen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 aug 2022, 18:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
Hallo Robert,

Heb je je keerring vervangen volgens WPH 12.21.20, inclusief lagerblok demontage?
zo ja, heb je ook nieuwe T-seals geplaatst en die na plaatsen wat tijd gegeven om te setten?
Heb je de opening van de krukas seal naar de bovenkant van het blok?

ofwel, lekt de krukas seal of lekt het ergens langs het lagerblok?

Fenna


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 aug 2022, 19:11 
Offline

Geregistreerd: di 04 mei 2021, 08:42
Berichten: 19
Ik heb het lager blok niet uitelkaar gehad en eigenlijk geen idee waar de opening van de keerring zat.
Wel overal locktite tussen en het lijkt dat de olie tussen de keerring en as komt, als ik de keerring er gewoon omheen doe vind ik dat er veel speling tussen zit.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 aug 2022, 19:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
Als het goed is, is er een veer geleverd bij je keerring. Die komt in de keerring.

Eerst de veer om de as (haakje in oogje zonder de veer op te rekken) en dan in de keerring schuiven/wippen.
Als het lagerblok op zijn plek is gebleven, zou het zomaar kunnen dat je niet genoeg ruimte hebt om die veer er netjes in te krijgen.

Het WPH benadrukt ook dat het belangrijk is dat de opening van de keerring naar de bovenkant van het blok is gericht.

Fenna


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 aug 2022, 21:13 
Offline

Geregistreerd: di 04 mei 2021, 08:42
Berichten: 19
Er zit genoeg ruimte tussen om de veer er om te krijgen, ik zal hem nogmaals in elkaar zetten met de opening naar boven kijken of het dan beter is.
Bedankt voor je hulp


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 sep 2022, 21:41 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Heel veel monteurs controleren niet of het metalen loopvlak van de flens of krukas of wat dan ook waar de flap van de keerring op af moet dichten nog zuiver is.

Als dat niet zo is en dat is ingelopen dan vreet dit de nieuwe keerring direct aan en is hij na 1000 omwentelingen weer aan zijn eindje.

Oplossingen kunnen een slave plaatsen zijn of het loopvlak weer zuiver afdraaien. maar dan moet je er wel bijkunnen.

Bij een flens van een pignon van een diff of versnellingsbak voel je altijd ff met je nagel eroverheen. Met het ledje van je telefoon erop schijnen zie je ook alles.

groet Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 68 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.