Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 00:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 19 aug 2022, 19:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
Eindelijk... Ik mag de weg op. Legaal. Wat een lekker gevoel.
Kom er wel achter dat een beetje geluidsisolatie geen overbodige luxe is. En dat er naar achteren toe een behoorlijke trilling bij hoog toerental door de aandrijflijn heen gaat.
En zo zijn er nog wel wat kinderziektes, maar goed, dat is voor nu niet belangrijk. Mijn glimlach gaat niet meer weg vandaag 8-) :D :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Inmiddels ook alweer een nieuw project aangekocht dus ik hoef me ook de aankomende tijd niet te vervelen. Vanuit mijn jeugdjaren een soort niet bewuste passie voor fiat meegekregen. En laatst tegen een bijzonder exemplaar aangelopen die ik niet kon laten staan. Ik zal het forum niet vervuilen, maar 1 fototje kan wel toch? Niet lachuh hé ;)

Afbeelding

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 aug 2022, 19:22 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Tjonge, hij is wel mooi geworden hoor!

Veel fijne kilometers, binnenkort “showtime” ergens in de buurt?

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 aug 2022, 20:24 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Ahh ... een Fiat 128 en bovendien een kanarie-gele.

Dat roept warme gevoelens op.
Ik was in het registratie-jaar van deze [LH-15-BL] enige tijd voor 1/3 eigenaar van een Fiat 128 Panorama (dus een 3 deurs waar deze er maar twee heeft) ... en ... evenzo kanarie-geel.

Ik deed toentertijd veldwerk samen met twee mede-studenten in Spanje. Een Fiat leek ons handig omdat er zoveel Seat's waren die veelal 1:1 gelijk aan de Fiat's waren (of leken) -- een olijke misrekening: de Fiat 128 was in Spanje onbekend.
Gelukkig was er niks mis met ons tweede-handsje, dwz het enige was op een hobbelweg mis ging kon ik ter plekke repareren: Voor het gas was er een ingewikkeld stangenstelsel en een van de stangen was uit een lager-busje geschoten.
Nu achteraf lees ik dat het voor zijn tijd een heel moderne auto was: motor dwars voorin en voorwiel-aandrijving - dat lijkt mij een bescheiden historische leugen ... het was hoogstens een heel moderne auto binnen de toentertijd nogal behoudende Fiat-familie.

Overigens waren we ook heel tevreden geweest met een Renault R4 (liefst een R4F6), zo'n Renault was zuiniger, beter op slechte wegen en paden en ruimer. Deze Fiat kwam op ons pad en het bleek al met al geen slechte aankoop.

O ja, qua On Topic: Toentertijd in 1981 in Spanje heb ik heel wat Santana's langs zien komen, en gemopperd over de "moderniteiten" die de laatste edities vertoonden .... inmiddels ben ik gewend aan het nog modernere uiterlijk van een Defender.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 aug 2022, 20:36 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
en ook nog vlug je bumper er op? knap hoor.
misschien zondag even kuitje? of is dat te ver????? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 aug 2022, 21:16 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
KUITJE!

Mm, bierje en een wegwerp bbq, wat gaat het weer doen?

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 aug 2022, 08:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
@sjaak en Rob, Zondag heb ik al andere verplichtingen. Laatste dag van me vakantie en ik had hier thuis nog één en ander beloofd. Volgende week zondag kan ik eventueel wel ff naar het kuitje stiefelen...


@marc, die reactie heb ik al zo vaak gehad over de Fiat, de warme gevoelens, tot nog toe bijna iedereen die ik erover spreek, heeft er 1gehad of de ouders/naaste familie had er 1.
Ik ben met fiatjes opgegroeid, wij hadden thuis vroeger meerdere 500'tjes altijd een 126bambino als gezinsauto (nee, niet voor het hele gezin,maar voor een ieder met een rijbewijs om te gebruiken). Daarnaast hadden we een 124 en een 124spider. En af en toe kwam er nog wel een ander fiatje langs.

Dus toen deze hier niet al te ver vandaan te koop kwam kon ik hem niet laten staan.
Dit is overigens een heel bijzonder exemplaar. De auto is uit 1975 en is in 1981 vanuit Michigan naar Nederland geïmporteerd. Daarna is ie sinds 82 altijd van dezelfde familie geweest en sinds 85 staat hij droog gestald, maar wel stil.
De Amerikaan heeft wat leuke extra's en dat maakt hem in Nederland waarschijnlijk vrijwel zeker uniek.

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 aug 2022, 09:55 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Rolf schreef:
....

@marc, die reactie heb ik al zo vaak gehad over de Fiat, de warme gevoelens, tot nog toe bijna iedereen die ik erover spreek, heeft er 1gehad of de ouders/naaste familie had er 1.
Ik ben met fiatjes opgegroeid, wij hadden thuis vroeger meerdere 500'tjes altijd een 126bambino als gezinsauto (nee, niet voor het hele gezin,maar voor een ieder met een rijbewijs om te gebruiken). Daarnaast hadden we een 124 en een 124spider. En af en toe kwam er nog wel een ander fiatje langs.

Ahh ... wij hier thuis waren een Renault-familie, dwz uiteindelijk was de laatste auto van mijn vader een Citroën, hierin volgde hij mijn broertje die direct met 2CV's begon.

De formele eigenaar van de Fiat 128 panorama kwam uit een Fiat-familie (zelf reed ie eerder in de 850 van z'n moeder). Zo kwamen wij aan die 128, de dealer van zijn ouders had deze auto als betrouwbaar aangeprezen - dat bleek juist, denkelijk telde die dealer zijn knopen: een goede klant kan je maar beter een beetje pamperen. De dealer van mijn vader was te laat, het werd dus geen R4.

Overigens zag je in Spanje naast Santana's ook heel veel Seat 126. De versie met dikke rubberen bumpers moest je wantrouwen, die bumpers werden gebruikt om stuiterend te parkeren .... soms was het rubber goeddeels weggebumperd.

En ... de Fiat 124 ken ik vooral onder het label Lada:  Van de Lada kreeg je bovengemiddeld vaak een lift.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 aug 2022, 10:12 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Gefeliciteerd 8-)

trillingen kunnen van de banden, aandrijf as (niet gebalanceerd) of motor die niet goed in lijn staat met diff komen.
Ik heb zeer veel aan geluid isolatie gedaan, veel tijd er in gestoken maar daar heb ik nu veel rust van.
Eerste rit na de wederopbouw had ik deuren en bodem nog niet gedaan, radio max op 40 niet te horen.
Deuren van binnen met isomatten beplakt en de bekleding aangebracht, op de vloer een sandwich van 2 lagen 2mm rubber met daar tussen 3mm neopreen. Motorkap met een soort open 4mm ruber beplakt, weet niet wat het precies is, komt van een dumpzaak maar het werkt :P
Tussen motor en cabine zat wel al 1.5cm transportband rubber en dak is niet nodig, ambulance, de rest is dan al geïsoleerd 8-)
Nu kan de radio op 20 en hoor ik de motor en versnellingsbak niet meer :mrgreen:

Een fiat, wil er nog niet dood in gevonden worden :cry: maar de kleur is ok :D
Gevalletje zijschade :?: en wie is die mooie dame die in het achterraampje spiegelt? Ja ik heb soms een beetje te veel fantasie :shock:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 aug 2022, 12:41 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
GEFELICITEERD,

Gaaf dat het gelukt is. Behalve dat ik alle onderdelen bij elkaar aan het harken ben en allerlei modificaties verzin moet ik er nog aan beginnen. Knap hoor, genbioet ervan!

groet Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 95 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.