Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 13 aug 2022, 06:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 08 jun 2022, 16:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 234
Welk hoofdremcilinder heb ik nodig?

overal op het www staat dat er een nr op de hoofdremcilinder te lezen valt en dat je met dat nr een referentie hebt naar een nr aansluitend van een nieuw model. Alleen op de mijne staat niks, ja wel iets, maar da's nagenoeg niet leesbaar en ik kan er verder niks mee.

Wat ik natuurlijk niet weet, is of de pedalbox van een 109 of 88 is. De pedalbox van de larobenz was rot. Ik heb een partij onderdelen gekocht waar een nette pedalbox bij zat, verkoper zei van een 109, bouwjaar wist ie niet, maar zou in perfecte staat zijn (uiteraard niet, remcilinder lekt als een jecko..)

Nou wil ik voor de zekerheid ook de booster (servo) gelijk vervangen. Dat is het kleine model trommel, dus standaard volgens mij. Maar de hoofdremcilinder heb ik meerdere keuze. Gezien de Nederlandse prijzen verplichten de Nederlandse handelaren me zowat om het in Engeland te bestellen, maar ik heb ook een klein beetje haast want ik heb een keuringsafspraak staan voor de 30e.... :mrgreen:

Hier de foto's

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 jun 2022, 17:22 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 734
Die op de foto is geen originele, heb er zo een bij budget besteld en die lekte nieuw al. Iets meer betaald bij vis en die was ok.
De originele zijn van goud, niet te betalen.
Heb er nog een, nieuwe rubbers er in en ligt nu in de opslag maar het is altijd maar afwachten of hij toch niet weer snel lekt na montage.
Heb er een voor een s3 109 bj 74 besteld, weet bij mij ook niet wat er in hoort maar het werkt goed. Als de remmen schoon zijn gaat de remmenbank klokje rond.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 jun 2022, 18:53 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 688
Woonplaats: De Zijpe
Volgens mij was de series 3 versterker het kleinst en het beste.
Volgens mij had de hoofdremcylinder 2 maten aansluiting voor zat achter en achter zat voor….
Of spreek ik nu wartaal :?

In het verleden heel aktief met het delen van nieuws..
Teri Ann http://www.expeditionlandrover.info/dual_brake_conv.htm

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 jun 2022, 19:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 234
GatheRRoveR schreef:
Volgens mij was de series 3 versterker het kleinst en het beste.
Volgens mij had de hoofdremcylinder 2 maten aansluiting voor zat achter en achter zat voor….
Of spreek ik nu wartaal :?

In het verleden heel aktief met het delen van nieuws..
Teri Ann http://www.expeditionlandrover.info/dual_brake_conv.htm

Je spreekt geen wartaal.. dat klopt, de voorste kamer, die tegen het schutbord zit is de kamer voor de voorzijde. Met een grotere wartel.
Maar als ik een vervanger bestel,voor een S3 dan zou het dus in theorie niet uitmaken als ik er ook een nieuwe Servo bij bestel past het altijd als ik het goed begrijp?

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 jun 2022, 19:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 234
Op die link die je deelt zie ik dat ze in principe allemaal de zelfde maat Servo mounting hebben.

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 jun 2022, 20:19 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 688
Woonplaats: De Zijpe
Bij links gestuurd zit je alleen snel met je rembooster tegen je spatbord.
Dus let even op de diameter.

Verder denk ik dat de series 3 109 uitvoering wel een goede keuze is.
Maar of het de beste is, ik denk dat je dan die van de defender moet nemen maar of je de ruimte ervoor hebt?
Niet de ninety of one-ten boester die zijn vermoedelijk te groot, don’t ask me how I know…

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 jun 2022, 20:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 234
Ik heb toch het vraagstuk zelf opgelost, na lang googlen.. degene die ik er nu op het is toch een 109, maar dan early S3 tot 1980.
Dan is de kamer tegen het schutbord wel voor de voorremmen maar zijn de wartel maten andersom ten opzichte van de late S3.

Nu snel bestellen in Engeland, daar kost de "duurdere" 60eu en de rem Servo 84eu. De Nederlandse "kuch" budget p. rekent voor de remservo 174eu (levertijd ook nog eens een week). En de rem cylinder slechts 149eu (shitpart ook nog)..

Ik wil echt geen Nederlandse bedrijven afzetten hoor, maar waarom die zichzelf budget p. noemen is mij echt een raadsel. De kwaliteit is budget, maar het budget daarin tegen komt niet in de buurt van budget....

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 jun 2022, 21:30 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jul 2020, 15:23
Berichten: 117
Budget Parts heb ik dezelfde ervaringen mee, bovendien weten ze niet goed welk onderdeel voor welk type te gebruiken is. Voor mij zit Vis ook redelijk dichtbij en daar weten ze wel wat je voor jouw auto kunt gebruiken. Hun prijzen zijn ook nog eens meer budget. Importeren uit het UK is na Brexit ruk. Ik heb nu een pakket waar ik keurig netjes de invoerrechten voor heb betaald, maar het ligt nu al 4 maanden bij de Nederlandse douane zonder dat ze het vrijgeven voor verzending. Later zeiden ze dat ze het overhandigd hadden aan Post NL, Post NL zegt dat ze het nog altijd niet ontvangen hebben. Dieven zijn het, allebei.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 jun 2022, 21:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 234
Ik had vis gebeld, maar die hadde Servo niet op voorraad.
Ik geef bij budget p echt geen eurie meer uit.
Bestel in Nederland eigenlijk alleen nog maar bij secondlife carparts. Die heeft echt nog nette prijzen, kan vaak uit voorraad en anders snel leveren... Alleen nu ff niet snel genoeg helaas.

Ik heb voor import uit de uk eigenlijk alleen nog ervaring met Paddock spares en daar heb ik eigenlijk alleen goeie ervaring mee. Wat je betaald is wat je betaald, geen verassingen achter af. Levertijd gemiddeld een week. Betaald je iets meer, dan heb je het al binnen een dag of drie.

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 jun 2022, 22:54 
Offline

Geregistreerd: zo 14 sep 2014, 17:48
Berichten: 73
De laatste keer dat ik bij Paddock wat bestelde kwam het via Ierland, dus zonder invoerrechten gewoon thuis.
Prima idee vindt ik. :D

Weltrusten,
Groet Sylvester.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 jun 2022, 10:21 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 688
Woonplaats: De Zijpe
Nu vind ik Nederlandse leveranciers wel netjes, en tja soms (erg) duurder dat dan weer wel.
Maar soms wil je het snel en dan maakt mij een paar tientjes niet uit, als het verschil te groot is dan moet ik maar geduldig zijn.

Een hobby kost eenmaal geld, en zolang ik net doe of het niks kost is mijn vrouw ook tevreden ;-)

Zijn er ervaringen met andere *ddocks en conculega's uit de UK aangaande invoerrechten?

Ik weet dat bij P*dock wel een toeslag maar dat er geen invoer rechten boven op komen. Alleen soms wil ik wel eens een ander (OEM) merk dan dan P*dock leveren kan.

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 jun 2022, 10:57 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 734
Je kan van Dam in Rheenen eens bellen, die heeft vast wel een goede gebruikte, misschien toch geen goed idee, zie net dat de remservo daar 181,50 nieuw kost.
Heb al een tijd niet naar de prijzen gekeken, ben een beetje geschokt alles bijna verdubbeld.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 jun 2022, 00:21 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 278
Ook de ervaring dat import uit UK nu ruk is. Op zich wel snel mn spullen door de douane thuis gekregen maar erg prijzig. Goed om t elezen dat paddock nog goedd gaat.
De servo van een defender past niet op een pedalbox van een serie 3. en op de pedalbox van een 2a en eerder past natuurlijk helemaal geen servo(die werkt net andersom).
Geen idee of je er al een heeft maar ik heb nog wel een gebruikte servo en hoofdremcylinder van een S3 over. Die mag je samen als ik er makkelijk bij kan in de opslag wel overnemen voor een aardigheidje(kratje hertogjan). Ik ga er zelf eentje van 8 inch van heystee monteren. die krijg je ook niet bij de zegeltjes haha.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 jun 2022, 07:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 234
nico1970 schreef:
Ook de ervaring dat import uit UK nu ruk is. Op zich wel snel mn spullen door de douane thuis gekregen maar erg prijzig. Goed om t elezen dat paddock nog goedd gaat.
De servo van een defender past niet op een pedalbox van een serie 3. en op de pedalbox van een 2a en eerder past natuurlijk helemaal geen servo(die werkt net andersom).
Geen idee of je er al een heeft maar ik heb nog wel een gebruikte servo en hoofdremcylinder van een S3 over. Die mag je samen als ik er makkelijk bij kan in de opslag wel overnemen voor een aardigheidje(kratje hertogjan). Ik ga er zelf eentje van 8 inch van heystee monteren. die krijg je ook niet bij de zegeltjes haha.


Nico, bedankt voor je aanbod. Ik heb het bij Paddock besteld. Het enige bedrijf in Nederland wat beide op voorraad had is budget parts. En dat werd (met nog wat kleine dingetjes die ik nog nodig had) 155eu duurder dan bij Paddock :o
En dan was het nog brittpart ook.. :lol:

Hopen dat Paddock zich aan de week levertijd houd, dan kan de auto op de 30e voor de apk..

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.