Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 20:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Wat is er?
Het forum is stuk 0%  0%  [ 0 ]
Land Rover stuk 22%  22%  [ 2 ]
We zijn onderweg 0%  0%  [ 0 ]
Niets te melden 44%  44%  [ 4 ]
Anders…… 33%  33%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 9
Auteur Bericht
 Berichttitel: Stilte, voor de storm?
BerichtGeplaatst: wo 08 jun 2022, 12:14 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Na enige drukte vraag ik me af?

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 jun 2022, 16:36 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
O ja, al weer even geleden eindelijk samen met iemand die weet wat ie doet (en vooral ook oplossingen weet als het nog net niet wil als voorzien) een spoorstangbeschermkoker onder mijn Defender geschroefd.
Een keurige degelijke spoorstangbeschermkoker van PSP ... en niet te duur (misschien wel het voordeligste hebbedingetje uit hun toko).

De monteur / APK-keurmeester keek er met een goedkeurende blik naar. Hij zei dat hij zo nu en dan kromme spoorstangen zag langskomen. Kennelijk heb ik al ruim 20 jaar geluk gehad.

't Is natuurlijk een heel stille, en onopvallende modificatie ... nu nog storm ?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 jun 2022, 16:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
Speciaal voor jou heb ik er weer een berichtje opgegooid ;-)

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 jun 2022, 19:45 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Overigens bleek bij de APK één remleiding niet meer APK-waardig, roest-putjes, de leiding linksvoor.
Netjes - niet ik maar de monteur - een vervanger gemaakt en daarna dus goedkeur.
Aan de rechterkant voor de zekerheid een likje bitumen, dan zie je nog jaren geen putjes.
Of het "normaal" is na bijna 12 jaar weet ik niet ... ik had nog niet eerder een auto 12 jaar achtereen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 jun 2022, 19:57 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jul 2020, 15:23
Berichten: 170
Die roestputjes lijken mij normaal na 12 jaar, Marc. Mijn goeie ouwe trouwe Mazda had een doorgerotte remleiding na 22 jaar.
Ik heb voor de apk het stuurhuis en de voorremklauwen vervangen. Het stuurhuis lekte en had teveel speling. Bij het remmen trok de boel naar 1 kant. Gezien de prijs van de nieuwe klauwen er maar gelijk 2 nieuwe onder geschroefd: remt weer perfect.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 jun 2022, 10:38 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Marc-my-Words schreef:
Overigens bleek bij de APK één remleiding niet meer APK-waardig, roest-putjes, de leiding linksvoor.
Netjes - niet ik maar de monteur - een vervanger gemaakt en daarna dus goedkeur.
Aan de rechterkant voor de zekerheid een likje bitumen, dan zie je nog jaren geen putjes.
Of het "normaal" is na bijna 12 jaar weet ik niet ... ik had nog niet eerder een auto 12 jaar achtereen.

Er is nogal wat kwaliteit verschil in remleiding materiaal, legeringen zijn anders. Vroeguh had je mooie koperen leidingen, weinig last met putten.
Maar ook op die had strooizout uiteindelijk zijn uitwerking. Tegenwoordig lijkt er wel aluminium in te zitten, weet dat niet zeker maar dat kan snelle putting verklaren :?
Maar goed, voor de economie hoort een auto van 12 jaar ook op de schroothoop :evil: :twisted:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 jun 2022, 11:23 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Jamaar schreef:
Marc-my-Words schreef:
Overigens bleek bij de APK één remleiding niet meer APK-waardig, roest-putjes, de leiding linksvoor.
Netjes - niet ik maar de monteur - een vervanger gemaakt en daarna dus goedkeur.
Aan de rechterkant voor de zekerheid een likje bitumen, dan zie je nog jaren geen putjes.
Of het "normaal" is na bijna 12 jaar weet ik niet ... ik had nog niet eerder een auto 12 jaar achtereen.

Er is nogal wat kwaliteit verschil in remleiding materiaal, legeringen zijn anders. Vroeguh had je mooie koperen leidingen, weinig last met putten.
Maar ook op die had strooizout uiteindelijk zijn uitwerking. Tegenwoordig lijkt er wel aluminium in te zitten, weet dat niet zeker maar dat kan snelle putting verklaren :?
Maar goed, voor de economie hoort een auto van 12 jaar ook op de schroothoop :evil: :twisted:

D'r is dan ook geen originele maar een origineel handgemaakte koperen (nu ja een koper-legering) voor teruggekomen.
Deze nieuwe haalt misschien wel langer als het baasje de APK ... hoewel, leeftijdsgewijze is het baasje APK-vrijgesteld.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 jun 2022, 00:09 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Altijd wel wat te doen.

Is het niet met het gezin? Dan met onderhoud en technische plannen. Flinke voorraad hout in stukken liggen nu. Ook mn velgenproject weer opgepakt en nog ff verder gegaan aan het schutbord. Er begint al weer aardig stevigheid en model in te komen. Gelijk bij de tunnel aangepast in de hoogte omdat er een R380 in komt.

Betreffende de remleidingen van Marc en de Mazda van Albert?? Het zijn allemaal maar hele logische kleine dingen die je nog leuk zelf kan doen. Het geeft ook geen spannende kosten. Bij een garage loop je al snel leeg. Ik heb helaas ook een keer de verkeerde zuinigheid begaan aan de achter kant van het Swiftje van mn dochter. Ook een remleiding in twijfelachtige staat op een lastig plekje net voor het keuren ff van tectyl voorzien. 2 weken later was hij toch lek omdat je er met het slkeutelen in de buurt blijkbaar toch tegenaan bent gekomen. Bij mijn oldtimers nu ben ik dus met restaureren erg makkelijk, alle leidingen en slangen waaraan ik ook maar iets aan twijfelt gaan eraf voor nieuwe. Ooit wel eens een inwendig vervellende verstopte remslang(doorgesneden en bekeken) bij een schijfrem gehad. Hoge remdruk van het pedaal deed natuurlijk zijn ding. De blokveren in de remklauwen zijn natuurlijk niet krachtig genoeg om de zuigers tegen de verstopping in terug te duwen. Werd flink warm. Best ff moeten zoeken naar de oorzaak die je toch in een verstopt compensatie gatje in de hoofdremcylinder etc zoekt.
Of ik er nu 1 of 6 moet maken? Als je toch de spullen bij de hand heeft maakt dat ook niet meer uit. Gelijk maar ff tijdens het ontrluchten alle vloeistof nieuw. en weer snurken, groet Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 jun 2022, 13:48 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
nico1970 schreef:
...

Betreffende de remleidingen van Marc en de Mazda van Albert?? Het zijn allemaal maar hele logische kleine dingen die je nog leuk zelf kan doen. Het geeft ook geen spannende kosten. Bij een garage loop je al snel leeg. ....

Tja, als ik het geweten had dan had ik het gevraagd aan mijn LandRover-collega, ik weet eigenlijk zeker dat hij een nieuwe leiding in de kortste keren heeft geknutseld, en nog zekerder weet ik dat het dan goedkoper is.  
Ik wist het evenwel niet en als je dan voor de APK bij de dealer bent dan komt het erbij.
En ja, ik ga naar de dealer, dwz die ene dealer die aan mijn auto mag komen ... bij de meeste dealers heb ik niet zo'n "veilig" gevoel.

Voordeel is dan wel weer dat onderhoud bij de dealer "SARA" oplevert (SARA = Service Activated Roadside Assistance). Ik heb SARA een keertje aan de deur gehad, en dat was nog een luxe-oplossing: nl even uitlezen wat er precies voor storing was, die doorgeven aan de dealer zodat de volgende dag het probleem verholpen kon worden -- dit vanwege een aanstaande buitenlandse reis, er was een zekere haast geboden.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 90 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.