Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 17:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2022, 20:19 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
Ff wat anders dan larobenz geouwehoer...

Ik ben de luiheid van de Santana ligero zijn 2,25 diesel torretje wel een beetje zat.
Nou zit ik al een tijdje te denken wat ik straks ga hobbyen als de larobenz af is.

Dus loop ik al een tijdje met het idee om de Ligero van een andere tor te voorzien.
Nou stond er deze week op fb voor niet al te veel geld een goed lopende 2,5td motor te koop. Van origine een Defender blok maar al aangepast naar series, passend op de series versnellingsbak.

Ik vind de bedragen die er vandaag de dag voor een 200/300tdi gevraagd worden echt bizar.
En met een dergelijk blok moet ik veel meer aanpassen.
Zal een 2,5td een goede verbetering zijn? Is het blok betrouwbaar? Kun je met zo'n blok in mijn bushokje wel met wind tegen de 90 aantikken? Wat zouden de bezwaren zijn?

Het voordeel is, hij past er zo in zonder veel extra werk, hij is veel goedkoper in aanschaf..

Ik hoef geen racemonster, maar toen ik laatst mijn zoon met windkracht 8 tegen naar Hoorn moest brengen vond ik 67kmpu op de snelweg toch niet zo heel erg prettig.. :cry:

Ik ben dus niet opzoek naar tips van wat voor andere opties beter zouden zijn, maar puur geïnteresseerd in meningen over de 2,5td :mrgreen:

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2022, 21:03 
Offline

Geregistreerd: zo 14 sep 2014, 17:48
Berichten: 99
Persoonlijk zou ik niet voor een 2,5TD gaan, motor heeft veel problemen, m.n. de koppakking tussen cilinder 2 en 3.
Groet Sylvester

_________________
Groet Sylvester. 8-) Puma 110 Xtech 2008 TDCI 2.4


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2022, 22:27 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Sylvester schreef:
Persoonlijk zou ik niet voor een 2,5TD gaan, motor heeft veel problemen, m.n. de koppakking tussen cilinder 2 en 3.

Het hangt er vooral vanaf of het een vroege of een late 2,5 TD betreft. De latere hebben een aantal verbeteringen waardoor de oorspronkelijke grotere problemen goeddeels verholpen zijn. Rijdt 'm rustig warm en laat 'm niet te hard werken. Zonder T(urbo) is ie altijd nog goed als 2,5.

Overigens is het wel weer grappig:
Santana lukte het zelfs een 2,25 Turbo te bouwen, en ook een 3,4 Liter 6 cilinder Diesel, LandRover bleef toentertijd nog vasthouden aan de 2,25 Diesel.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2022, 23:11 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Ik zelf zou (als je er aan kan komen voor een schappelijke prijs) voor een 2,5na gaan.
Hoe deze met een lt76 rijdt weet ik niet, bij mij zat hij in een ninety.

Ik weet dat exfietser niet zo lang geleden er één in zijn series gelepeld heeft, misschien leest hij mee?

Oke het os geen hardloper maar zonder problemen over de 100 km/u, ook bij tegenwind.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 mei 2022, 12:33 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
GatheRRoveR schreef:
Ik zelf zou (als je er aan kan komen voor een schappelijke prijs) voor een 2,5na gaan.
Hoe deze met een lt76 rijdt weet ik niet, bij mij zat hij in een ninety.

Ik weet dat exfietser niet zo lang geleden er één in zijn series gelepeld heeft, misschien leest hij mee?

Oke het os geen hardloper maar zonder problemen over de 100 km/u, ook bij tegenwind.


Is het niet zo dat de latere 2.5 NA grotendeels gelijk is aan de latere 2.5 TD ?
De latere 2.5 TD is zo slecht nog niet, alleen moet je er geen 200/300Tdi prestaties van verwachten.
Al je dus met terughoudendheid het vermogen van de 2.5 TD benut heb je "gewoon" een net iets betere 2.5 NA.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 mei 2022, 14:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
Ik zal de verkoper van het blok eens bellen. Hij heeft hem in een 109 gehad, maat gaat na een botsing de auto weer terug bouwen naar benzine.

Ik hoef echt geen race monster die 1op21 rijd of iets dergelijks..

Maar iets meer en iets minder "hakke puf, hakke puf" zou wel lekker zijn..

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 jun 2022, 19:32 
Offline

Geregistreerd: zo 08 apr 2018, 11:17
Berichten: 91
de eerste serie's 2.5TD hadden inderdaad zo hun problemen , ik kan me goed voorstellen dat al die blokjes ondertussen overleden zijn .
ik zou er niet zo veel moeite mee hebben om er 1 in een serie's te hangen, wat misschien een optie is om uit voorzorg het blok (zelf) te reviseren , dan weet je in ieder geval de staat van zuigers , lagers en koppakking etc.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 86 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.